Ekspansja Solarisa

Moderator: JacekM

kajo
Posty: 2793
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 11 lis 2008, 11:49

Faktycznie nie zauważyłem:). A ma ktoś zdjęcia tej czwartej generacji? Opis zmian, cokolwiek? Z góry dziękuje.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 20 paź 2009, 20:10

Solaris postanowił wrócić na Słowację i przekazał do testów w DPMŽ Žilina U12 należącego do MPK Radom (1031).

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8618
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 21 paź 2009, 0:10

Plesim pisze:Solaris postanowił wrócić na Słowację i przekazał do testów w DPMŽ Žilina U12 należącego do MPK Radom (1031).
:arrow: A tymczasem MPK Radom kupiło lubelskiego Solarisa Urbino 18 CNG:
Echo Dnia Radom pisze:Przegubowy Solaris zostaje w Radomiu

/MAR/

Biały przegubowiec z Lublina zagościł w naszym mieście po raz pierwszy w sierpniu ubiegłego roku. Od pierwszego dnia, gdy wyjechał na ulice, spodobał się miłośnikom komunikacji miejskiej i pasażerom.

Autobus ten wrócił do naszego miasta ponownie na testy w tym roku i zostanie tu już na stałe, ponieważ Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji z Lublina postanowiło się go pozbyć, rezygnując jednocześnie z rozszerzania swojego taboru zasilanego gazem ziemnym.

OKAZYJNY ZAKUP

Szefostwo Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji w Radomiu nie ukrywało od dłuższego czasu swojego zainteresowania tym pojazdem i jednocześnie przekonuje, że był to na prawdę okazyjny zakup, ale nie chce zdradzić, jaką cenę udało się wynegocjować z lubelskim przewoźnikiem.

- Cena, jaką ostatecznie ustaliliśmy, to już tajemnica handlowa naszej firmy. Mogę tylko powiedzieć, że była to na prawdę okazja. Nowy taki autobus kosztuje półtora miliona złotych – mówi Krzysztof Kowal, dyrektor ds. techniczno-eksploatacyjnych Miejskiego Przedsiębiorstwa w Radomiu.

Ze sprzedaży nie cieszą się tylko lubelscy miłośnicy komunikacji miejskiej, którzy do niedawna bardzo dumnie chwalili się tym wozem. Na znanej, ogólnopolskiej stronie internetowej ze zdjęciami autobusów, pojawiło się sporo głosów krytyki na decyzję szefostwa Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji w Lublinie.

PRZEMALUJĄ W MIEJSKIE BARWY

Autobus ten otrzymał już numer taborowy. – Nadaliśmy mu numer 1045, bowiem wcześniejsze zarezerwowaliśmy dla gazowych, dwunastometrowych autobusów, które trafią na początku przyszłego roku do naszej zajezdni. W ten sposób numer 1045 zamknie już numerację wszystkich pojazdów zasilanych gazem ziemnym – informuje dyrektor Kowal.

Przegubowy solaris jeździ do tej pory oklejony naklejkami z logo radomskiego przewoźnika, które informują pasażerów, kto jest jego użytkownikiem. Niebawem zmieni całkiem swój zewnętrzny wygląd – na białym lakierze pojawią się czerwone pasy.

- Po sfinalizowaniu transakcji autobus ten zostanie przemalowany w miejskie barwy. Wzdłuż autobusu pojawią się zatem charakterystyczne dla radomskich autobusów czerwone pasy – mówi dyrektor Krzysztof Kowal.

PRZESTRONNY I WYGODNY

W nowym pojeździe miejskiego przewoźnika pasażerowie docenią zapewne najbardziej bardzo przestronne wnętrze. Dodatkowym jego atutem są cztery pary drzwi, co ułatwia wysiadanie z autobusu. Na wyposażeniu znajduje się też klimatyzacja, która przyniesie ulgę w upalne dni.

Pojazd ten jest używany, został wyprodukowany w 2006 roku, ale w środku i na zewnątrz nie widać praktycznie żadnych śladów eksploatacji. Zachwalają go nie tylko pasażerowie, którzy mieli okazję już nim jechać, ale również kierowcy.

Autobus jeździł ostatnio najczęściej na liniach podmiejskich. Niebawem ma wyruszyć na najbardziej uczęszczane linie miejskie. – Solaris ten będzie kursował teraz głównie na liniach 4, 7, 9 – informuje dyrektor Kowal.

Obrazek
Autobus otrzymał już numer taborowy i niebawem zostanie przemalowany w miejskie barwy – mówi Krzysztof Kowal, dyrektor do spraw technicznych Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji w Radomiu. (fot. M. Walasik)

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14782
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 26 paź 2009, 17:20

Szkoda tylko, że ten zakup pozwoli wycofać jednego Ikara, a nie zwiększyć flotę przegubowców o jeden autobus... 8-(
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 17 sty 2010, 20:57

Kto by przewidział, że historia zatoczy koło:
http://imhd.zoznam.sk/transport/index.p ... &gs=c&gsd=
Najpierw ten z prawej przeistoczył się w polski autobus, a po wielu latach ten z lewej został czeskim trolejbusem.

alojzy
Posty: 1316
Rejestracja: 10 maja 2007, 9:08

Post autor: alojzy » 17 lut 2010, 13:15

Znajdź sobie swojego soalrisa (wyszukiwarka Szweda!):
http://www.fredrik-mattsson.se/temp/solaris.pdf

alojzy
Posty: 1316
Rejestracja: 10 maja 2007, 9:08

Post autor: alojzy » 02 mar 2010, 10:33

Testowy Solaris Interurbino chyba w Polonusie widziany dziś po 7.30 na Trasie Gdańskiej, gdy podążał w kierunku pólnocnym.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14782
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 08 kwie 2010, 10:56

Z ulic Sztokholmu wycofano polskie autobusy
Polska - The Times, 07.04.2010

Wyprodukowane w Polsce autobusy Solaris Urbino zostały wycofane z taboru Sztokholmie. Na decyzję miał wpływ silny w Szwecji związek zawodowy, według którego polskie pojazdy "mają wiele wad" i "są niewygodne dla kierowców".

Nasze autobusy jeżdżą w wielu krajach i cieszą się dobrą opinią - powiedział Adam Zieliński, zastępca dyrektora ds. eksportu firmy Solaris. Zaznaczył jednak, że firma protest traktuje bardzo poważnie. Polska firma Solaris Bus & Coach dostarczyła w grudniu 2009 roku pracującej dla komunikacji miejskiej w Sztokholmie firmie Busslink, 28 autobusów marki Solaris Urbino. Pojazdy niedługo jednak woziły Szwedów, bo zaprotestował związek zawodowy kierowców.

- Te autobusy mają wiele wad. Zbyt duża jest odległość między pedałem gazu a hamulcem, niewygodne są też fotele zarówno dla niskich, jak i dla wysokich kierowców" - powiedział w programie ABC szwedzkiej telewizji Niklas Tengner, szef sekcji kierowców związku zawodowego Kommunal. Według niego m.in. takie uwagi zgłosiło aż 100 jego kolegów, którzy mieli okazję jeździć Solarisami.

Na skutek skarg, Busslink zdecydował się o pozostawieniu w zajezdni 27 autobusów, tylko jeden pojazd jako testowy, jeździ teraz po ulicach Sztokholmu. - Ten problem traktujemy poważnie, ale jesteśmy mocno zdziwien - powiedział Adam Zieliński, zastępca dyrektora ds. eksportu firmy Solaris. "Nasze autobusy jeżdżą w wielu krajach i cieszą się dobrą opinią zarówno wśród kierowców, jak i pasażerów" - podkreślił.

Dodał, że pięć identycznych modeli autobusów, tylko pomalowanych na inny kolor, jeździ w szwedzkim Trelleborgu. "Tam nie mają żadnych uwag" - powiedział Zieliński. W Sztokholmie polskie autobusy są nowością. Tabor komunikacji miejskiej tworzą wozy szwedzkie marki Scania i Volvo oraz niemieckie MAN. W 2009 roku firma Solaris Bus & Coach wyprodukowała i sprzedała najwyższą w historii spółki liczbę pojazdów, w sumie 1114 autobusów i trolejbusów. Do zagranicznych odbiorców dostarczono 852 Solarisy, w tym m.in. do Niemiec oraz Grecji.
http://www.polskatimes.pl/aktualnosci/2 ... ,id,t.html

:arrow: Śmierdzi mi to zwykłą zawiścią i niechęcią do Solarisa... Zwłaszcza, że nigdzie indziej nie było takich cyrków, a w Berlinie chwalą sobie Solarisy.

PS. Gdzie się podział temat "Ekspansja Solarisa"? 8-(
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36618
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 08 kwie 2010, 12:17

Wolfchen pisze:PS. Gdzie się podział temat "Ekspansja Solarisa"? 8-(
Voilá! :)
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14782
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 08 kwie 2010, 12:43

Dziękować :)
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 08 kwie 2010, 14:32

Wolfchen pisze::arrow: Śmierdzi mi to zwykłą zawiścią i niechęcią do Solarisa... Zwłaszcza, że nigdzie indziej nie było takich cyrków, a w Berlinie chwalą sobie Solarisy.
Mnie tu śmierdzi zwyczajnie tym, że po wiekach jeżdżenia Scanią przesiadka na Solarisa to gigantyczny spadek komfortu i stąd te marudzenia. Niech się zresztą na ten temat wypowie Flash albo levar :]
noidea

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 08 kwie 2010, 22:37

Sorry Adamie, ale już mnie nudzi Twoja niechęć do Solarisa podkreślana na każdym możliwym kroku... Rozumiem, że uważasz iż wszelkie polskie konstrukcje to jeden wielki bubel, a zachodnie konstrukcje to cud, miód i orzeszki... Wyprowadź się z Polski np. do Niemiec, gdzie Solarisów jest zdecydowanie mniej niż w Polsce, a tam jeździ dużo Mercedesów i MANów, które wg Ciebie są lepsze tylko dlatego, że są "zachodnie"...

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 08 kwie 2010, 22:45

SławekM pisze:Rozumiem, że uważasz iż wszelkie polskie konstrukcje to jeden wielki bubel, a zachodnie konstrukcje to cud, miód i orzeszki...
Jakbyś mnie znał lepiej lub choćby uważniej czytał to, co piszę, to nie tworzyłbyś takich bzdur.

Primo: gdzie ja napisałem, że Solaris jest zły? Prawda jest taka, że komfort pracy kierowcy Scanii a Solarisa to rzeczy nie do porównania. Nie zaprzeczam jednak wcale ani temu, że w innych aspektach Solaris może być lepszy, ani temu że Szwedzi przesadzają.

Secundo: stokroć wolę PESĘ od Bombardiera (takiego, jakie jeżdżą np. po Krakowie i Gdańsku). Są nawet tacy, którzy zarzucali mi momentami bezgraniczną miłość do produktów wschodnich.

Tertio: tak, uważam że MANy są lepsze od Solarisów. Jednak nie zawsze, nie wszędzie i absolutnie nie dlatego, że są "zachodnie".
noidea

Awatar użytkownika
rubeus
Posty: 449
Rejestracja: 23 sty 2006, 20:24
Lokalizacja: Ursynów/Kabaty
Kontakt:

Post autor: rubeus » 05 sie 2010, 14:44

Wolfchen pisze:
Z ulic Sztokholmu wycofano polskie autobusy
Polska - The Times, 07.04.2010

Wyprodukowane w Polsce autobusy Solaris Urbino zostały wycofane z taboru Sztokholmie. Na decyzję miał wpływ silny w Szwecji związek zawodowy, według którego polskie pojazdy "mają wiele wad" i "są niewygodne dla kierowców".
http://www.polskatimes.pl/aktualnosci/2 ... ,id,t.html

:arrow: Śmierdzi mi to zwykłą zawiścią i niechęcią do Solarisa... Zwłaszcza, że nigdzie indziej nie było takich cyrków, a w Berlinie chwalą sobie Solarisy.
Konflikt został zażegnany - Solaris wprowadził modyfikacje w kabinie kierowcy
Obrazek

Szwedzcy przewoźnicy zamówili ponad 200 polskich Solarisów

Szwedzcy przewoźnicy zamówili ponad 200 polskich autobusów Solaris. Dzięki rozwiązaniu konfliktu ze związkami zawodowymi kierowców w Sztokholmie producent pojazdów może liczyć na kolejne zamówienia.

Producent autobusów z podpoznańskiego Bolechowa podpisał kontrakt ze szwedzkimi przewoźnikami na dostawę 224 pojazdów. W większości będą to autobusy napędzane biogazem - mówi Mateusz Figaszewski, rzecznik Solaris Bus & Coach. Według Figaszewskiego obecna sprzedaż nie jest przypadkowa, pomimo wielu niesprawiedliwych opinii o użytkowaniu, które pojawiły się w szwedzkiej prasie.

Negatywne opinie są efektem sporu pomiędzy firmą przewozową Busslink a związkami zawodowymi kierowców. W wyniku skarg kierowców na m.in. niewygodne siedzenia przewoźnik ze Sztokholmu użytkujący 28 solarisów przeznaczonych do ruchu miejskiego, wycofał autobusy z ulic stolicy Szwecji w marcu 2010.

Zmiany wprowadzone przez producenta dotyczyły m.in. rodzaju pedału hamulca oraz kilkunastu innych funkcjonalności w obrębie kabiny kierowcy i pozwoliły ponownie zasilić szwedzki tabor miejski solarisami. Figaszewski zwraca uwagę, że zmiany zostały przeprowadzone w celu utrzymania dobrych relacji z klientem i dotyczyły wcześniej ustalonych i zaakceptowanych rozwiązań technicznych.

Producent solarisów nie spoczął na laurach. Już teraz pracuje nad realizacją zamówień skandynawskich firm. Największy kontrakt zawarty z Veolią z regionu Skania zakłada dostawę 115 autobusów napędzanych biogazem. Bolechowska firma dostarczy też 58 autobusów korzystających z napędu na gaz ziemny do przewoźnika w Göteborgu.


Obrazek

Solaris U18 Hybrid - autobus o napędzie hybrydowym, którego podstawę stanowi silnik diesla
http://wyborcza.biz/biznes/1,101562,820 ... risow.html

Awatar użytkownika
Delfino
Posty: 934
Rejestracja: 03 lut 2007, 14:42
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Delfino » 28 paź 2010, 23:32

Solarisy U12 w moim rodzinnym Świnoujściu. Nareszcie. Rzuciło mi się w oczy, że jamników nie zerwali ;)

http://www.komunikacja.uznam.net.pl/gal ... p?cat_id=1

ODPOWIEDZ