Ekspansja Solarisa

Moderator: JacekM

kajo
Posty: 2793
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 20 lut 2011, 19:51

Wbrew temu co piszą na skyscraperze podoba mi się ten wóz no i areodanamiczny kształt powinien wpływać korzystnie na zużycie paliwa.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 23 lut 2011, 11:45

Daję to tuaj, bo nawet nie wiem gdzie :P Najwyżej dostanę punkcik :P
Rynek Kolejowy pisze:Solaris Tram & Bus?


W związku z rozpoczęciem produkcji tramwajów Solange oraz Krzysztof Olszewscy rozważają zmianę pełnej nazwy firmy z Solaris Bus & Coach na Solaris Tram & Bus.


– Nie chcieliśmy zmieniać nazwy na Tram, dopóki nie będziemy wiedzieli, że siedzimy dość mocno w pojazdach szynowych, ale myślę, że w tym roku lub w chwili, kiedy dostarczymy tramwaje do Poznania, przyjdzie moment na zmianę nazwy firmy. Być może nazwiemy ją tylko Solaris. Nie wiemy tego jeszcze – powiedziała Solange Olszewska, prezes Solaris Bus & Coach.
http://www.rynek-kolejowy.pl/22100/Sola ... 2B_Bus.htm

Rynek Kolejowy pisze:Pojazdy szynowe szansą na rozwój Solarisa


Solange oraz Krzysztof Olszewscy, właściciele Solarisa upatrują w produkcji pojazdów szynowych szansy na rozwój firmy. – Myślę, że miejsca w Europie dla tych producentów, którzy produkują pojazdy szynowe jest wystarczająco dużo. Nie jest ich zbyt wielu. A konkurencja na pewno napędza rozwój nowinek – powiedziała Solange Olszewska, prezes Solaris Bus & Coach na konferencji podusmowującej poprzedni rok działalności firmy, znanej do tej pory głównie z produkcji autobusów.


Jak zaznaczyła, poprzedni rok był trudny. - Ten rok nie był dla nas łatwy, ale dzięki naszym wspaniałym i oddanym pracownikom udało nam się zrealizować nasze plany i bardzo nas to wzmocniło – powiedziała.

W roku 2010 firma zwiększyła zatrudnienie z poziomu 1562 osób do 1966 osób. Oznacza to, że firma zatrudniła w ubiegłym roku 404 pracowników. Wzrost zatrudnienia związany był głównie z uruchomieniem produkcji pojazdów szynowych. W tym obszarze stworzonych zostało 300 etatów. Rekordowy wynik sprzedaży pozwolił spółce na osiągnięcie przychodów na poziomie 1,3 miliarda złotych, które w porównaniu z rokiem 2009 były większe o 125 mln złotych

Krzysztof Olszewski, przewodniczący rady nadzorczej firmy Solaris zaznaczył, że do najnowszego produktu Solarisa tramwaju Tramino podchodzi bardzo emocjonalnie. – Trzeba zaznaczyć też, że tramwaj, jeżeli chodzi o pojazdy szynowe, to jeden z najtrudniejszych pojazdów, dlatego że jeździ po marnym torowisku i po bardzo ostrych łukach. A na kolei to jest wszystko albo bardzo proste albo łuki, których prawie nie widać. Ponadto, nie ma problemów gabarytów. W tramwaju wszystko trzeba zmierzyć – zaznaczył.

Odniósł się także do największego konkurenta w kraju na rynku tramwajowym. – PESA rzeczywiście zrobiła fantastyczną robotę. My ją bardzo szanujemy. To jest firma, która wielkim wysiłkiem wykupiła udziały. Jeśli ktoś wykupuje udziały niedołężnej firmy państwowej i robi z tego coś co funkcjonuje, to bardzo dobrze – powiedział.

Zaznaczył jednak, że Solaris nie boi się konkurencji, ale uczy na jej błędach, aby móc rywalizować na rynku pojazdów szynowych przede wszystkim jakością. – My widzimy co się działo z Siemensem, my widzimy co się działo z Bombardierem, my wiemy ile tramwajów popękało, my wiemy także o PESIE wszystko, bo trudno żeby nie wiedzieć i kto ma to wiedzieć lepiej. Ale my chcemy tych błędów uniknąć. Dlatego zdecydowaliśmy od razu, na samym początku: budujemy pojazd, który będziemy testowali i chcemy go zoptymalizować. Nie będziemy robić żadnych skrótów. Ten pojazd ma wytrzymać 35 lat i nie może zepsuć naszej marki. Ma ją poprawić – wyjaśnił.

Właściciele Solarisa ostrożnie wypowiadają się na temat dalszych planów rozwijania firmy o nowe pojazdy szynowe. – To nie jest tak, że myśmy to już zarzucili albo, że już jesteśmy bardzo zaawansowani, ale myślę, że nie powinniśmy mówić, że zostajemy tylko przy autobusach i tramwajach, i ani kroku więcej. Mamy nadzieję, a wręcz jesteśmy przekonani, że nasza firma będzie się rozwijać dalej. Mamy wspaniałych pracowników. Mamy fantastyczne dzieci i myślę, że w takim zespole wszystko jest możliwe. A to kiedy i co będzie możliwe, to się jeszcze okaże. Na razie chcemy robić dobre autobusy, dobre trolejbusy oraz pojazdy szynowe, a cała reszta otworzy się sama – powiedziała Solange Olszewska.

– Można powiedzieć, że jak już Solaris wdepnął w tę szynę, to nie ważne czy mała szyna, czy duża szyna. Ale to za lekko powiedziane, bo im większa szyna tym trudniej i gdzieś na końcu jest pojazd wysokich prędkości, ale o tym nawet nie będę bardzo daleka droga – ujawnił Krzysztof Olszewski.

W ubiegłym roku Solaris rozpoczął seryjną produkcję tramwajów. Tramino powstają w dwóch lokalizacjach. Pierwszą z nich jest hala zlokalizowana w Środzie Wlkp. gdzie budowane są tzw. pudła tramwajowe, czyli stalowa część konstrukcji tramwaju. Natomiast montaż końcowy pozostałych podzespołów odbywa się w hali zlokalizowanej w Poznaniu. W tej chwili w produkcji jest 45 tramwajów Solaris Tramino dla MPK w Poznaniu. Pierwsze sztuki zostaną przekazane klientowi w połowie tego roku
http://www.rynek-kolejowy.pl/22096/Poja ... larisa.htm

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 23 lut 2011, 21:45

Będąc przy temacie - czy ktoś wie, dlaczego to "Coach" im się właściwie nie udało? :>
noidea

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4867
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 25 lut 2011, 9:07

KLIK
Dziennik Gazeta Prawna pisze: Obrazek
Autobus firmy Solaris pojedzie bez kierowcy?

Solaris Bus & Coach z podpoznańskiego Bolechowa wjeżdża na techniczne wyżyny. Najnowsze dziecko polskiej firmy od kilku dni jeździ po ulicach Paryża. Na razie od innych pojazdów wyróżnia go tylko kosmiczny design. Jednak już za rok może być w nim zbędny... fotel kierowcy.


Autobus jest przygotowywany do tego, żeby zamiast człowieka poprowadził go komputer wspierany przez czułe oczy kamer. Jak mówi Krzysztof Olszewski, szef rady nadzorczej firmy oraz jej współwłaściciel, pod tym kątem pojazd będzie testowany właśnie przez rok przez jedną z francuskich firm transportowych, przymierzającą się do startu w zapowiadanym przez miasto przetargu na szybki autobus miejski (BRT).

W najbliższych latach zarząd transportu miejskiego w Paryżu zaplanował budowę specjalnych, wydzielonych linii oraz zakup pojazdów takich, jakie skonstruował Solaris. Inteligentne autobusy mają poruszać się po specjalnie wydzielonych pasach naszpikowanych dla bezpieczeństwa elektroniką.

Najbardziej znanym przykładem takiego rozwiązania komunikacyjnego jest brazylijska Kurytyba. Jeszcze na początku XXI wieku zamiast kosztownego metra władze miasta zbudowały system szybkich autobusów, wyznaczając pięć osi w mieście. Podobne rozwiązania można znaleźć także w innych miastach Ameryki Płd. oraz w Los Angeles czy Bostonie. Tam jednak pojazdy prowadzą kierowcy.

Autobus BHNS bazuje na znanej i sprawdzonej konstrukcji Urbino 18. Jest pojazdem hybrydowym w 30 proc. opartym na polskich podzespołach.
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Delfino
Posty: 934
Rejestracja: 03 lut 2007, 14:42
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Delfino » 25 lut 2011, 10:34

No cóż automatyczne metro już mają, a w dobie bardzo silnych związków taki pojazd bez kierowcy może być bardzo opłacalny ;)

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 25 lut 2011, 11:34

Jest już taki temat jak Eskpansja Solarisa, tam to powinno być chyba.

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4867
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 25 lut 2011, 12:09

Warto jednak zostawić ten temat. Dotyczy on nie tylko Solarisów, a wkrótce na pewno jeszcze inna firma produkująca autobusy będzie starać się wprowadzić taką nowość technologiczną.
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
yavorius
Posty: 2355
Rejestracja: 13 cze 2007, 15:11
Lokalizacja: Prosto i w czwartek w prawo

Post autor: yavorius » 25 lut 2011, 12:11

Ino przydałaby się korekta tytułu ;)

Aligator
Posty: 927
Rejestracja: 17 wrz 2008, 9:34
Lokalizacja: Warsaw/Higashikurume

Post autor: Aligator » 25 lut 2011, 13:05

Jakoś średnio to widzę. W wypadku kolejek automatycznych jest ok bo jednak to kompletnie wyizolowany system ale w ruchu kołowym to trochę przesadzone - za duże ryzyko że coś będzie nie tak jak powinno być a sensory nie zastąpią ludzkiego umysłu - będą zawsze zachowywać się schematycznie co może doprowadzić do dramatów.
"Spóźniony pociąg przyspieszony relacji xyz, przyjedzie z opóźnieniem ok. 25 minut. Opóźnienie może ulec powiększe... zmianie"

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10642
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 25 lut 2011, 13:19

Jeżeli ruch będzie odbywać po izolowanych liniach (co planuje Paryż), to ok. Od kilku lat pracuje to już w porcie w Hamburgu. Taki system można oprzeć chociażby o znaczniki RFID i w dającej przewidzieć się przyszłości powinien stać się ekonomicznie opłacalny.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

reserved
Posty: 14581
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 25 lut 2011, 13:23

Wychodzi na to, że zawód kierowcy będzie wymierającym zawodem. :P

primoż
Posty: 3712
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 25 lut 2011, 13:26

reserved pisze:Wychodzi na to, że zawód kierowcy będzie wymierającym zawodem. :P
Związki zawodowe się nie zgodzą :twisted:

henio_wpz
Posty: 632
Rejestracja: 19 lis 2007, 11:28
Lokalizacja: WWA Sielce

Post autor: henio_wpz » 25 lut 2011, 15:04

primoż pisze:
reserved pisze:Wychodzi na to, że zawód kierowcy będzie wymierającym zawodem. :P
Związki zawodowe się nie zgodzą :twisted:
One też będą wymierającym zawodem :P

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 12 mar 2011, 21:02

Niezłe uderzenie Solarisa nastąpiło w Czechach. Zwycięstwo w przetargu na 55 sztuk autobusów dla Dopravnípodnik Ostrava.
http://infobus.pl/text.php?from=mail&id=38709

Awatar użytkownika
Desert
Zbanowany
Posty: 3030
Rejestracja: 23 lis 2007, 16:09
Lokalizacja: 100-(L)ica

Post autor: Desert » 18 kwie 2011, 22:27

Super Partia... K....
Pozdrawiamy Solarisa wszyscy razem!
Silnik od tak zgubił :grin:

#534, U12 '08 , Włocławek.
Obrazek
"Jak coś wiem to wiem, a jak czegoś nie wiem to mógłbym wiedzieć czyli i tak wiem, jeżeli się mylę to przepraszam, bo mógłbym się mylić, ale ja się nie mylę."

ODPOWIEDZ