Komunikacja miejska w Trójmieście
Moderator: JacekM
Wielka szkoda. Mam nadzieje, że jeszcze gdzieś pieniądze na to się znajdą, bo wielokrotnie używałem tego środka transportu, który raz że jest szybki, a dwa jest ekstra atrakcją. Bardzo, ale to bardzo byłbym niepocieszony.
PS. Gdzieś czytałem, że jest plan przedłużenia trakcji trolejbusowej do Ergo Areny, na granicy Sopotu i Gdańska, co spowodowałoby iż trolejbusy znalazły by się na terytorium Gdańska. Ogryzeczek, ale fakt byłby faktem
PS. Gdzieś czytałem, że jest plan przedłużenia trakcji trolejbusowej do Ergo Areny, na granicy Sopotu i Gdańska, co spowodowałoby iż trolejbusy znalazły by się na terytorium Gdańska. Ogryzeczek, ale fakt byłby faktem
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.
Pozdrawiam, Szafran.
Moim zdaniem bardziej zasadne byłoby dociągnięcie ich do Oliwy - wtedy byłby terminal tramwajowo-trolejbusowo-autobusowyPiotrek pisze:Gdzieś czytałem, że jest plan przedłużenia trakcji trolejbusowej do Ergo Areny, na granicy Sopotu i Gdańska, co spowodowałoby iż trolejbusy znalazły by się na terytorium Gdańska.
Pomijam to, że szybciej by się można było dostać do Gdyni, niż linią 171
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
A tam nie dałoby się jakoś ograniczyć wjazdu samochodów, zrobić P+R, jakieś autobusy dowozowe? Czy też nie dorośliśmy do takich rozwiązań?MichalJ pisze:Fakt, ale udziału w rynku i tak chyba za wielkiego nie mieli. Te tysiące samochodów, co tam że w korku... Jednak bagaż na wakacje ciężko jest w ręku nieść...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Ale to raczej miało uzasadnienie militarne, a nie "dbaniem o środowisko i niezatruwanie krajobrazu samochodem".MichalJ pisze:Jakoś tak na przełomie lat 80/90 przez parę sezonów był szlaban przy wjeździe na półwysep - nie pamiętam, na jakich zasadach się wjeżdżało. Potem to upadło.
Nie mówiąc o tym, że przez całą komunę nie było wjazdu dla prywatnych samochodów do samej miejscowości Hel.
Ciekawym przykładem, że dasie całkiem odważnie jest austriacki Serfaus
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
No tak, ale teraz w kapitaliźmie króluje "wpuścmy miljon samochodów na wąską drogę, pobudujmy tandentne budy z jeszcze bardziej tandentymi gadżetami, nie rozwijajmy komunikacji publicznej, bo to kosztuje" i tak to wygląda...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Nareszcie będzie przewoźnik kolejowy, którym będzie można podróżować na zwykłych, komunalnych biletachZgodnie z zapowiedziami, zaraz po Nowym Roku – 3 stycznia 2013 r. oficjalnie ruszyły wyburzenia budynków stojących na trasie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Tym samym fizycznie rozpoczęła się realizacja tego największego projektu infrastrukturalnego Samorządu Województwa Pomorskiego.
Źródło: Pomorska Kolej Metropolitarna
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
SKM ogłosiło przetarg na budowę przystanku Gdańsk Śródmieście
Całość waży ~600MB, więc niestety dopóki nie dorwę stałego łącza, to nie ściągnę.
Tu opisane pokrótce, o co chodzi.
Całość waży ~600MB, więc niestety dopóki nie dorwę stałego łącza, to nie ściągnę.
Tu opisane pokrótce, o co chodzi.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Będzie możliwość kończenia biegu Choć cały czas zastanawiam się nad sensem uwzględniania SKM w miejskich podróżach, skoro nadal nie ma jednego biletu (pomijając trudnodostępne bilety metropolitarne - bo do Gdyni, to jeszcze jestem w stanie pojąć, ale wewnątrz samego Gdańska?)...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Na stronie www.ztm.gda.pl po wybraniu linii i przystanku wyświetla się tablica SIP z rzeczywistym czasem przyjazdu autobusów. Jeśli faktycznie będzie on rzeczywisty, to super sprawa. Dotyczy wszystkich linii.
Polecam również http://www.info.zkm.pl:5000/rj_test/ . Fajna zabawka, wyświetla gdzie jest dany pojazd na mieście. Obejmuje całą komunikację w Gd. bez prywaciarzy. Podobno dosyć wadliwe jeszcze, ale w przypadku rzadko kursujących linii pomocne. Raz skorzystałem
Polecam również http://www.info.zkm.pl:5000/rj_test/ . Fajna zabawka, wyświetla gdzie jest dany pojazd na mieście. Obejmuje całą komunikację w Gd. bez prywaciarzy. Podobno dosyć wadliwe jeszcze, ale w przypadku rzadko kursujących linii pomocne. Raz skorzystałem
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.
Pozdrawiam, Szafran.
Czekałem ostatnio pod dworcem na N3, miał być o 1:25, a wyświetlacz radośnie pokazywał wartości które świadczyły o tym, że autobus będzie gdzieś między 1:24 a 1:35. Ostatecznie przyjechał planowo, a prawidłowy czas pokazał się dopiero o 1:23 (2min).Piotrek pisze:Na stronie www.ztm.gda.pl po wybraniu linii i przystanku wyświetla się tablica SIP z rzeczywistym czasem przyjazdu autobusów. Jeśli faktycznie będzie on rzeczywisty, to super sprawa. Dotyczy wszystkich linii.
Ta zabawka z mapą mogłaby wyświetlać jeszcze numery taborowe - gdyby było tak w Warszawie, odpadłby nam niemal cały dział forum
noidea