Komunikacja miejska w Trójmieście

Moderator: JacekM

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 11 paź 2012, 13:54

Fakt, ale udziału w rynku i tak chyba za wielkiego nie mieli. Te tysiące samochodów, co tam że w korku... Jednak bagaż na wakacje ciężko jest w ręku nieść...

Martens
Posty: 223
Rejestracja: 14 mar 2011, 19:46

Post autor: Martens » 11 paź 2012, 15:57

MichalJ, dlatego napisałem o "turystach jednodniowych" - sam takim byłem kilka razy.

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6104
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 11 paź 2012, 18:47

Wielka szkoda. Mam nadzieje, że jeszcze gdzieś pieniądze na to się znajdą, bo wielokrotnie używałem tego środka transportu, który raz że jest szybki, a dwa jest ekstra atrakcją. Bardzo, ale to bardzo byłbym niepocieszony.

PS. Gdzieś czytałem, że jest plan przedłużenia trakcji trolejbusowej do Ergo Areny, na granicy Sopotu i Gdańska, co spowodowałoby iż trolejbusy znalazły by się na terytorium Gdańska. Ogryzeczek, ale fakt byłby faktem :smile:
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14777
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 11 paź 2012, 19:00

Piotrek pisze:Gdzieś czytałem, że jest plan przedłużenia trakcji trolejbusowej do Ergo Areny, na granicy Sopotu i Gdańska, co spowodowałoby iż trolejbusy znalazły by się na terytorium Gdańska.
Moim zdaniem bardziej zasadne byłoby dociągnięcie ich do Oliwy - wtedy byłby terminal tramwajowo-trolejbusowo-autobusowy ;)
Pomijam to, że szybciej by się można było dostać do Gdyni, niż linią 171 ;)
S3 S4 R8 R90 RE8 RE90 | 10 11 26 27 | 105 136 167 178 184 186 255 414 523 N43

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 11 paź 2012, 22:55

MichalJ pisze:Fakt, ale udziału w rynku i tak chyba za wielkiego nie mieli. Te tysiące samochodów, co tam że w korku... Jednak bagaż na wakacje ciężko jest w ręku nieść...
A tam nie dałoby się jakoś ograniczyć wjazdu samochodów, zrobić P+R, jakieś autobusy dowozowe? Czy też nie dorośliśmy do takich rozwiązań?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 11 paź 2012, 23:06

Jakoś tak na przełomie lat 80/90 przez parę sezonów był szlaban przy wjeździe na półwysep - nie pamiętam, na jakich zasadach się wjeżdżało. Potem to upadło.
Nie mówiąc o tym, że przez całą komunę nie było wjazdu dla prywatnych samochodów do samej miejscowości Hel.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 11 paź 2012, 23:08

MichalJ pisze:Jakoś tak na przełomie lat 80/90 przez parę sezonów był szlaban przy wjeździe na półwysep - nie pamiętam, na jakich zasadach się wjeżdżało. Potem to upadło.
Nie mówiąc o tym, że przez całą komunę nie było wjazdu dla prywatnych samochodów do samej miejscowości Hel.
Ale to raczej miało uzasadnienie militarne, a nie "dbaniem o środowisko i niezatruwanie krajobrazu samochodem".
Ciekawym przykładem, że dasie całkiem odważnie jest austriacki Serfaus ;)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 11 paź 2012, 23:09

Komunistyczny zakaz wjazdu do Helu był oczywiście militarny, ale ten szlaban we Władysławowie był "przyrodniczy".

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 11 paź 2012, 23:19

No tak, ale teraz w kapitaliźmie króluje "wpuścmy miljon samochodów na wąską drogę, pobudujmy tandentne budy z jeszcze bardziej tandentymi gadżetami, nie rozwijajmy komunikacji publicznej, bo to kosztuje" i tak to wygląda...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14777
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 03 sty 2013, 23:30

Zgodnie z zapowiedziami, zaraz po Nowym Roku – 3 stycznia 2013 r. oficjalnie ruszyły wyburzenia budynków stojących na trasie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Tym samym fizycznie rozpoczęła się realizacja tego największego projektu infrastrukturalnego Samorządu Województwa Pomorskiego.

Źródło: Pomorska Kolej Metropolitarna
Nareszcie będzie przewoźnik kolejowy, którym będzie można podróżować na zwykłych, komunalnych biletach :)
S3 S4 R8 R90 RE8 RE90 | 10 11 26 27 | 105 136 167 178 184 186 255 414 523 N43

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14777
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 25 lut 2013, 23:15

SKM ogłosiło przetarg na budowę przystanku Gdańsk Śródmieście

Całość waży ~600MB, więc niestety dopóki nie dorwę stałego łącza, to nie ściągnę.

Tu opisane pokrótce, o co chodzi.
S3 S4 R8 R90 RE8 RE90 | 10 11 26 27 | 105 136 167 178 184 186 255 414 523 N43

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6104
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 26 lut 2013, 0:20

Tam będą kończyć bieg? Czy tylko te kursy co dalej do Pruszcza lecą?
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14777
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 26 lut 2013, 13:07

Będzie możliwość kończenia biegu ;) Choć cały czas zastanawiam się nad sensem uwzględniania SKM w miejskich podróżach, skoro nadal nie ma jednego biletu (pomijając trudnodostępne bilety metropolitarne - bo do Gdyni, to jeszcze jestem w stanie pojąć, ale wewnątrz samego Gdańska?)... :-k
S3 S4 R8 R90 RE8 RE90 | 10 11 26 27 | 105 136 167 178 184 186 255 414 523 N43

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6104
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 04 mar 2013, 23:46

Na stronie www.ztm.gda.pl po wybraniu linii i przystanku wyświetla się tablica SIP z rzeczywistym czasem przyjazdu autobusów. Jeśli faktycznie będzie on rzeczywisty, to super sprawa. Dotyczy wszystkich linii.

Polecam również http://www.info.zkm.pl:5000/rj_test/ . Fajna zabawka, wyświetla gdzie jest dany pojazd na mieście. Obejmuje całą komunikację w Gd. bez prywaciarzy. Podobno dosyć wadliwe jeszcze, ale w przypadku rzadko kursujących linii pomocne. Raz skorzystałem :-)
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 05 mar 2013, 12:19

Piotrek pisze:Na stronie www.ztm.gda.pl po wybraniu linii i przystanku wyświetla się tablica SIP z rzeczywistym czasem przyjazdu autobusów. Jeśli faktycznie będzie on rzeczywisty, to super sprawa. Dotyczy wszystkich linii.
Czekałem ostatnio pod dworcem na N3, miał być o 1:25, a wyświetlacz radośnie pokazywał wartości które świadczyły o tym, że autobus będzie gdzieś między 1:24 a 1:35. Ostatecznie przyjechał planowo, a prawidłowy czas pokazał się dopiero o 1:23 (2min).

Ta zabawka z mapą mogłaby wyświetlać jeszcze numery taborowe - gdyby było tak w Warszawie, odpadłby nam niemal cały dział forum :)
noidea

ODPOWIEDZ