Komunikacja miejska w Trójmieście

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 02 wrz 2016, 13:15

Ale przecież wszyscy wiemy, że się da. Pełna sygnalizacja w ww. miejscach jest wyłącznie z tego względu, że zdaniem MIR jest to jedyne bezpieczne dla pieszych rozwiązanie (hint: w inżynierii ruchu jest wiele rozwiązań danego zagadnienia, których dobór zależy także m. in. od obciążenia ruchem, ergo na trasie warszawskiej 20 może sobie być żółte migające, na pl. Bankowym nie).
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

drobert
Posty: 1424
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 02 wrz 2016, 17:28

Tylko, że przez przejścia ludzie chodzą niezależnie od koloru wyświetlanego sygnału a użycie dzwonka powoduje dziwne spojrzenia, gesty itp. Może gdyby komunikat w momencie kiedy rzeczywiście tramwaj jedzie to ludzie by byli bardziej zdyscyplinowani. Na Marymonckiej to się sprawdza i coraz rzadziej ktoś przechodzi na czerwonym.

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 02 wrz 2016, 17:34

Owszem, tak by było zdecydowanie lepiej, gdyby tramwaj sobie zielone wzbudzał. Pewnie ktoś po prostu na to rozwiązanie nie wpadł.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

drobert
Posty: 1424
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 02 wrz 2016, 18:15

Moim zdaniem nie musi być zielone, może być migające żółte jak w Gdańsku czy jeszcze coś innego ale żeby to coś zwracało uwagę, że w tym momencie tramwaj jedzie. Chyba w Katowicach jest rozwiązanie, że w chodniku zamontowano światła, które świecą na czerwono jak jedzie tramwaj i też zwraca uwagę pieszych. W takim mieście jak Warszawa takie rozwiązania powinny być wprowadzane jako pierwsze a u nas w większości przypadków mamy rozwiązania, które nie są dla żadnego uczestnika ruchu przyjazne i nie mam na myśli rozwiązań z ubiegłego wieku ale te, które wdrożono w ostatnich latach (chociażby Prosta).

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2702
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 02 wrz 2016, 19:50

Poc Vocem pisze:Owszem, tak by było zdecydowanie lepiej, gdyby tramwaj sobie zielone wzbudzał. Pewnie ktoś po prostu na to rozwiązanie nie wpadł.
Jest to rozwiązanie najbardziej efektywne, ale średnio bezpieczne, bo piesi nie zawsze patrzą na właściwy sygnalizator...

drobert
Posty: 1424
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 02 wrz 2016, 23:00

Z doświadczenia wiem, że piesi nawet jak jest jeden sygnalizator to i tak źle patrzą i przechodzą.

Sebastian
Posty: 907
Rejestracja: 28 mar 2015, 21:56

Post autor: Sebastian » 02 wrz 2016, 23:04

Solaris U10 pisze: Jest to rozwiązanie najbardziej efektywne, ale średnio bezpieczne, bo piesi nie zawsze patrzą na właściwy sygnalizator...
Wystarczy by przy (prze)budowie przejść robić tak by przejście przez torowisko i jezdnię nie było w jednej osi.

Awatar użytkownika
Michał W.
Posty: 818
Rejestracja: 26 mar 2008, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Michał W. » 22 lip 2017, 14:14

Przeglądam strony organizatorów i coraz mniej rozumiem.
Są jeszcze papierowe bilety na przejazd całym zbiorkomem w Trójmieście wraz z SKM (widzę tylko miesięczne wbijane na kartę)?
after da równik

www.fotokolej.waw.pl

sajbeer
Posty: 1078
Rejestracja: 06 maja 2008, 21:06
Lokalizacja: Warszawa-Bielany

Post autor: sajbeer » 22 lip 2017, 21:04

Michał W. pisze:Przeglądam strony organizatorów i coraz mniej rozumiem.
Są jeszcze papierowe bilety na przejazd całym zbiorkomem w Trójmieście wraz z SKM (widzę tylko miesięczne wbijane na kartę)?
O to chodzi :?:

http://mzkzg.org/?subpage=pod&art=42&op=%2C%2C%2C
Ostatnia skonsumowana "PARÓWKA"
21.12.2012
366+218 :arrow: 013B/28
Przedostatnia:
7.12.2012
140+685 :arrow: 019B/33 :D :tancze:

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14777
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 22 lip 2017, 23:20

Michał W. pisze:Są jeszcze papierowe bilety na przejazd całym zbiorkomem w Trójmieście wraz z SKM (widzę tylko miesięczne wbijane na kartę)?
Metropolitarne 24 i 72 godzinne na pewno są w wersji papierowej. Mam zapas "komunalnych" (bez SKM), ale z SKMką również są papierowe.
S3 S4 R8 R90 RE8 RE90 | 10 11 26 27 | 105 136 167 178 184 186 255 414 523 N43

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8254
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 24 lip 2017, 8:43

Michał W. pisze:Są jeszcze papierowe bilety na przejazd całym zbiorkomem w Trójmieście wraz z SKM (widzę tylko miesięczne wbijane na kartę)?
Tylko MZKZG. Uważaj, bo nie są one tak łatwo dostępne. Powinny być w każdej kasie SKM.

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3047
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 24 lip 2017, 10:07

Za to na Śląsku jak byłem, to nigdzie nie mogłem kupić papierowego dobowego, tylko teraz wbija się na kartę. Trochę to głupie dla osób, które jadą tam na kilka godzin i muszą wyrabiać jakieś karty po to, żeby kupić sobie bilet dobowy.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14777
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 24 lip 2017, 22:43

Imiennej od ręki Ci w GOPie nie wydadzą, zaś za ŚKUP na okaziciela trzeba wybulić sporo. Pomijając to, że trzeba rejestrować wejścia/wyjścia z autobusu, co już kuriozalne jest. Ale to temat na inną dyskusję ;)
S3 S4 R8 R90 RE8 RE90 | 10 11 26 27 | 105 136 167 178 184 186 255 414 523 N43

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1710
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 20 paź 2017, 9:55

Jako małolat ( początek lat 60-tych), będąc częstym gościem w Trójmieście nieraz słyszałem żale "niezabieralnych" podróżnych na przystankach autobusowych. W ich rozmowach często słyszałem "tęsknotę" za Bajaderą i Kolombiną, ponoć bardzo pojemnymi autobusami. Teraz temat sprzed ponad półwiecza przypadkiem wrócił w rozmowie ze znajomym z Gdańska. Okazało się, że owe autobusy nie były jak myślałem przegubowcami, a naczepami pasażerskimi na ciągnikach siodłowych. Podobne "samoróbki" na ciężarówce Star funkcjonowały na stołecznym lotnisku Okęcie w latach 80-tych. Trzeba sprawdzić, czy coś na ten temat jest w internetach.

Krótka operacja w internetach - strona ZKM Gdynia i wszystko wiadomo. Niesamowita menażeria autobusowa na zdjęciach. Niektóre sobie kojarzę.
ZUS fundatorem emigracji

Stary Pingwin
Posty: 5786
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 20 paź 2017, 10:02

Czy w świetle dzisiejszych przepisów można wozić pasażerów w przyczepie?
miłośnik 13N

ODPOWIEDZ