[Lublin] Komunikacja miejska w Lublinie

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 11 lut 2020, 12:50

Nie wiem czy terapia celowo była szokowa, czy przypadkiem im to wyszło, ale na FB własnie możemy przeczytać, że:

"Już od marca na ulice Lublina wyjedzie więcej autobusów i trolejbusów 🚌🚎. Są dodatkowe środki na komunikację miejską 👍 Prezydent Miasta Lublin Krzysztof Żuk podjął decyzję o przesunięciu na funkcjonowanie komunikacji miejskiej części środków, które w budżecie zostały zarezerwowane na bieżące remonty dróg i inwestycje. Chodzi o kwotę 5️⃣ mln zł, która zostanie przekazana do ZTM, celem wzmocnienia rozkładów jazdy."

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 11 lut 2020, 13:00

Sądzę, że to będą środki tylko na doraźne zasilenia. Globalnie 20% tego co zabrano nie rozwiąże problemu.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 11 lut 2020, 21:36

"Sprzedaj kozę!"
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 25 lut 2020, 12:40

Mamy szczegóły lubelskiej kozy:
ZTM w Lublinie pisze: Zwiększenie częstotliwości kursowania linii komunikacyjnych do 15 minut, dodatkowe kursy oraz koordynacja godzin odjazdów to najważniejsze zmiany, jakie wejdą w życie w rozkładach jazdy od 1 marca. W związku z decyzją Prezydenta Miasta Lublin Krzysztofa Żuka o przesunięciu w budżecie miasta 5mln zł na funkcjonowanie komunikacji miejskiej, ZTM w Lublinie wprowadza kolejne kompleksowe zmiany w rozkładach jazdy, które wpłyną na zwiększenie podaży, a tym samym poprawę komfortu podróży.

Zgodnie z zapowiedziami zmiany, które wejdą w życie z początkiem marca, koncentrują się przede wszystkim na:

zwiększeniu częstotliwości kursowania do modułu 15-minutowego w dzień powszedni, przez cały dzień, na głównych liniach stanowiących kręgosłup komunikacyjny miasta (17, 26, 31, 57 i 150)
zwiększeniu częstotliwości kursowania do modułu 15-minutowego w godzinach szczytu na wybranych liniach (2, 15, 40, 55 i 160)
wzmocnieniu obsługi komunikacyjnej rejonu Dworca PKS w niedzielę (dodatkowe kursy na linii 150)
koordynacji rozkładów jazdy na wybranych ciągach komunikacyjnych zarówno w dzień powszedni jak i w weekendy
poprawie częstotliwości kursowania linii podmiejskich, we współpracy z gminami sąsiednimi (20 i 22)
realizacji wniosków pasażerów oraz Rad Dzielnic
https://www.ztm.lublin.eu/pl/aktualnosc ... ZMs1Z6rDb4

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 25 lut 2020, 12:53

Kompleksowe zmiany? Srali muchy, będzie wiosna.

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 27 lut 2020, 20:20

Nie zabraknie autobusów po ostatnich kasacjach Jelczy i Mercedesów?

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 11 lis 2023, 9:26

https://ztm.lublin.eu/pl/aktualnosci/of ... otowa.html

No to mamy Kielce w Lublinie. Wzrost liczby dziadów, niby wzrost częstotliwości (ale za to nic nie pojedzie częściej niż co 15’). Zaraz się okaże, że nie ma na to kasy i przy najbliższej okazji wszystko się potnie do co 20’. Naprawdę dramat :/

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 11 lis 2023, 11:27

Dziwi, że dumnie ogłaszają wzrost częstotliwości, ale jakoś nie za bardzo likwidują linie... Gdzie mieli ukryte te wszystkie zasoby - mego długie postoje na pętlach?

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 623
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
Lokalizacja: 東武東上線志木駅

Post autor: TranslatorPS » 11 lis 2023, 11:47

Kielce w Lublinie były od dawna, tylko Lublinowi udawało się to przykryć jakimiś równymi taktami, miejscami nawet mocnymi.
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 11 lis 2023, 15:03

person pisze:
11 lis 2023, 11:27
Dziwi, że dumnie ogłaszają wzrost częstotliwości, ale jakoś nie za bardzo likwidują linie... Gdzie mieli ukryte te wszystkie zasoby - mego długie postoje na pętlach?
Było kilka mocniejszych linii (151 swego czasu co 5’). Podejrzewam, że to się odbędzie transfer z jednego worka do drugiego poprzez maksymalne ścięcie godzin szczytu i w międzyszczycie zostaną może ze dwie linie co 15’. Akurat tabor to chyba nie problem, ciekawe jak będzie z kierowcami.

ODPOWIEDZ