[Lublin] Komunikacja miejska w Lublinie

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 04 cze 2019, 12:08

Już wiadomo po co MPK 28 Jelczy od nas. Warbus zrywa umowę i będzie obsługiwał kursy tylko do końca sierpnia.
Przypomnę, że chodzi o 22 przegubowe i 11 krótkich conecto (teoretycznie odpowiednio 2 i 1 w rezerwie). Będzie wesoło :term:

https://www.dziennikwschodni.pl/lublin/ ... aOaEP_19nY

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 04 cze 2019, 13:37

W kolejnym mieście Warbus zrywa umowę. Trójmiejskie kontrakty chyba nie został dojeżdżone do końca, w Jastrzębiu-Zdroju zerwali umowę, w Lublinie zrywają. Które miasto następne? :D

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7074
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 04 cze 2019, 14:45

I jeszcze trochę ciekawostek:
Warbus oskarża miasto: są nam winni 5 mln zł. A MPK Lublin kupuje na zastępstwo stare autobusy, wycofywane z Warszawy

Spółka Warbus, która rezygnuje z wykonywania zleconych przez miasto przewozów w komunikacji miejskiej zarzuca miejskim urzędnikom nieuczciwość. – Zarząd Transportu Miejskiego jest nam winien 5 mln zł – twierdzi Paweł Szymonik, dyrektor generalny firmy przewozowej. ZTM jeszcze nie odniósł się do tych zarzutów. Spór może skutkować poważnymi problemami z właściwą obsługą niektórych linii autobusowych.
https://www.dziennikwschodni.pl/lublin/ ... 44130.html

kajo
Posty: 2787
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 04 cze 2019, 15:14

ashir pisze:
04 cze 2019, 13:37
W kolejnym mieście Warbus zrywa umowę. Trójmiejskie kontrakty chyba nie został dojeżdżone do końca, w Jastrzębiu-Zdroju zerwali umowę, w Lublinie zrywają. Które miasto następne? :D
Wiele im nie zostało :)
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 04 cze 2019, 15:34

Ciekawe, że te zarzuty są dość konkretne. Jeśli ZTM faktycznie im nie płaci, to trudno im będzie powiedzieć, że jest inaczej. Zwłaszcza, że marketingowo i PRowo to ta "firma" leży.

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 04 cze 2019, 15:50

Emyl pisze:
04 cze 2019, 15:34
Ciekawe, że te zarzuty są dość konkretne. Jeśli ZTM faktycznie im nie płaci, to trudno im będzie powiedzieć, że jest inaczej. Zwłaszcza, że marketingowo i PRowo to ta "firma" leży.
Ciekawe, że jest to kolejne miasto, w którym wszyscy inni są winni, a Warbus jest niby ofiarą. :roll: Zresztą bardzo dobrze, że się wycofują. Przynajmniej lubelski oddział Warbusa już więcej nie wystąpi w ogólnopolskiej telewizji, tak jak wczoraj. Taką okazję mieli, żeby wyżalić się przed całą Polską, jak są źle traktowani? I nie skorzystali? A może dlatego, że był to reportaż stawiający Warbusa w bardzo złym świetle, a konkretnie jednego z ich kierowców. :> Się niech cieszą, że cokolwiek dostają...

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3058
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 04 cze 2019, 16:08

We Wrocku też jakiś czas temu się wycofali. Mieli pakiet linii leśnickich. Po ogłoszonym przetargu nowym przewoźnikiem będzie tam DLA z SU12
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

Sebastian
Posty: 907
Rejestracja: 28 mar 2015, 21:56

Post autor: Sebastian » 17 lip 2019, 22:19

W Lublinie Warbus zrywa okres wypowiedzenia i od jutra nie wyśle autobusów na trasy: https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q= ... J9jzQTMBRj

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 18 lip 2019, 10:26

Nie tylko w Lublinie. Super :term:

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3058
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 18 lip 2019, 11:04

We Wrocławiu na liniach leśnickich już dawno nie ma.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

Krzysztof_J
Posty: 446
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 30 paź 2019, 23:50

Proszę o dalsze udostępnianie informacji - ostatni Jelcz M121M z pierwszej serii produkcyjnej (VIN SUJM121ANS0000020, rocznik 1996) został na dniach odstawiony przez MPK Lublin i przeznaczany do złomowania, bądź ewentualnej sprzedaży. Jeśli ktoś poszukuje ciekawego oraz jedynego w swoim rodzaju zabytkowego autobusu to myślę, że podobna okazja może się nie powtórzyć. Wiadomo, jak każdy zabytek będzie on wymagał nakładów finansowych oraz pracy, lecz mimo wszystko ze względu na unikatowość jest warty uwagi.
https://www.facebook.com/zabytkowe.auto ... =3&theater

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 26 sty 2020, 11:52

Dziennik Wschodni pisze:Od lutego już na stale utrzymana zostanie większość ograniczeń w kursowaniu autobusów i trolejbusów. Pojawią się też nowe cięcia, szczególnie dotkliwe w weekendy. Częściej niż teraz pojedzie za to linia 151, na wydłużoną do Czubów trasę trafi linia 150, a linie nocne w weekendy pojadą co pół godziny

(...)

W dni powszednie

Od 1 lutego utrzymana ma być większość ograniczeń wprowadzonych przed Wigilią. Główne linie autobusowe (6, 13, 17, 18, 26, 29, 31, 32, 34, 39 i 57) oraz trolejbusowa linia 150 nadal będą kursować co 20 minut.

Poprawi się obsada linii 151, która ucierpiała w grudniu najmocniej. Poprzednio jeździła co 7-8 minut, teraz tylko co 20, przez co trolejbusy w porze szczytu są mocno zatłoczone. Od lutego 151 będzie kursować z 10-minutową częstotliwością w szczycie i 20-minutową poza szczytem. Tak samo zachowa się linia 158.

Linie 150, 153, 155, 156 i 160 pojadą co 20 minut, linia 161 co pół godziny przez cały dzień, linia 152 co pół godziny w szczycie (poza szczytem dwa razy rzadziej), linia 154 co godzina przez cały dzień, 157 co 40 minut.

Ostre cięcie w weekendy

Tu cięcia są najbardziej radykalne, zwłaszcza w niedzielę. W soboty główne linie autobusowe oraz linie trolejbusowe 150, 153, 155, 156, 158, 159 i 160 będą kursowały co 30 minut. Natomiast w niedziele te same linie będą podjeżdżać na przystanek już tylko co 50 minut.

Pozytywnym wyjątkiem od tej reguły będzie linia 151, która w weekendy między godz. 9 a 17 będzie mieć wzmocniony rozkład, w efekcie w soboty o tej porze dnia będzie jeździć co kwadrans, a w niedziele co 25 minut.

Dłużej trzeba będzie czekać na linię 161, która w soboty ma jeździć co 45 minut, a w niedziele co 60. Jeszcze skromniej wyglądają rozkłady linii 152, 154 i 157: w soboty i niedziele mają jeździć raz na godzinę.

Skalę weekendowych cięć dobrze obrazuje liczba trolejbusów, które mają być w ruchu w niedziele. To zaledwie 28 pojazdów, które mają wystarczyć do obsługi... 11 linii, w tym kursujących tak długą trasą jak 150, czy 160.

Od lutego przywrócony ma być za to „akademicki” rozkład nocnych linii N1, N2 i N3. Z piątku na sobotę i z soboty na niedzielę przez sporą część nocy mają kursować co 30 minut. W pozostałe noce co godzina.

Albo rzadziej, albo drożej

(...)

Mimo to ZTM zapowiada, że w wakacje rozkład zostanie odchudzony jeszcze bardziej.

Dłuższa trasa 150

Od 1 lutego wydłużona zostanie trasa trolejbusowej linii 150. Dzisiaj dojeżdża ona do pętli Węglin. Od przyszłego miesiąca ma jechać dalej, przez ul. Jana Pawła II i ul. Granitową do pętli przy os. Poręba.

(...)

Źródło: https://www.dziennikwschodni.pl/lublin/ ... 58911.html
Niezłe cięcia, szybciej będzie przejść pieszo, niż pojechać autobusem - szczególnie przy nowych wakacyjnych rozkładach, które mają być jeszcze ostrzej pocięte...
Zresztą, zapowiedź, że główne linie będą teraz kursowały co 20 lub 30 minut od razu wyklucza jakąkolwiek przesiadkowość i generalnie zachęca do wyboru dojazdu samochodem. Cóż, 300-tysięczny Lublin zmierza komunikacyjnie w stronę 200-tysięcznych Kielc.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 26 sty 2020, 13:53

Była prośba o niewrzucanie artykułów w całości.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 26 sty 2020, 14:16

A za takt 25’ i 50’ lubelscy rozkładowcy powinni trafić do postulowanego przez fika osobnego departamentu w piekle.

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 26 sty 2020, 14:47

Lepiej obniżyć do 30 i 60? :/

ODPOWIEDZ