[Kraków] Krakowski Szybki Tramwaj i inne inwestycje

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8299
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 21 lip 2012, 21:28

KwZ pisze:Co to znaczy pokrycie powierzchni miasta?
Jakby nie patrzeć, to w Krakowie tramwaje kursują w zasadzie na każde większe osiedle mieszkalne (Prądnik Czerwony jest zdaje się jedynym wyjątkiem). Czy o Warszawie można napisać to samo (nawet jeśli będziemy mówić łącznie o metrze i tramwajach)? ;)

[ Dodano: |21 Lip 2012|, 2012 21:31 ]
KwZ pisze:Z takiego Kurdwanowa czy innych Mistrzejowic do miasta jedzie się coś kolwiek naokoło...
Dlaczego oceniasz Kraków (lub: jedno miasto) przez pryzmat Warszawy (lub: innego miasta)? Nowa Huta mimo wszystko ma dużo cech "osobnego" miasta (przynajmniej tak twierdzą autochtoni).

kajo
Posty: 2793
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 21 lip 2012, 21:40

person pisze:
KwZ pisze:Co to znaczy pokrycie powierzchni miasta?
Jakby nie patrzeć, to w Krakowie tramwaje kursują w zasadzie na każde większe osiedle mieszkalne (Prądnik Czerwony jest zdaje się jedynym wyjątkiem). Czy o Warszawie można napisać to samo (nawet jeśli będziemy mówić łącznie o metrze i tramwajach)? ;)
Kolej chyba też należałoby do tego doliczyć. Co by nie mówić, jak na polskie warunki nieźle spełnia swoją rolę. I mam wrażenie, że będzie jeszcze lepiej, także nie jest chyba tak źle, no i Warszawa jest większa.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10642
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 21 lip 2012, 21:41

Może i oceniam Kraków przez pryzmat Warszawy, ale jednak z Kurdwanowa jedzie się do miasta naokoło :>
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8299
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 21 lip 2012, 22:00

KwZ pisze:Kolej chyba też należałoby do tego doliczyć.
Mimo to kilka większych osiedli jest bez szyny.
kajo pisze:Co by nie mówić, jak na polskie warunki nieźle spełnia swoją rolę.
Tego nie neguję, gdyż nie o tym jest dyskusja.
KwZ pisze:ale jednak z Kurdwanowa jedzie się do miasta naokoło
W linii prostej stoi na drodze kamieniołom/były obóz koncentracyjny.
Patrzą również na mapę i widzę, że tramwaj jedzie prawie przez środek blokowiska, a później - przez inne zaludnione tereny.
Ergo: może jednak nie należy dyskutować o mieście nie znając jego specyfiki, hm? Tym bardziej, że Kraków nie leży na płaskim (i nudnym) Mazowszu.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25307
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 21 lip 2012, 22:18

Dantte pisze:Jeśli chodzi o Kraków, to chciałbym wspomnieć o remoncie torowiska na Wielickiej, który zaraz się zacznie :)
Sytuacja jest tragiczna - najpierw z oddalonych daleko osiedli (a szczególnie zwracam tu na uwagę Prokocim i Bieżanów) trzeba się doturlać tramwajem (co 6 minut) do przystanku Dworcowa, gdzie... Trzeba się przesiąść w autobus linii 750 (co 4 minuty), pojechać nim 3 przystanki i przesiąść się w kolejny tramwaj (niby są 3 linie, ale - uwaga! jedna co 10 minut, a dwie co 20). Oczywiście nie to, żeby te linie zastępcze dowoziły tam, gdzie dowoziły tramwaje przed remontem, no bo po co.
Fajny eksterytorialny fragment sieci bez zajezdni się tworzy. Ciekawe, jak sobie będą radzić z obsługą taboru.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8299
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 21 lip 2012, 22:26

pawcio pisze:Ciekawe, jak sobie będą radzić z obsługą taboru.
Na Bieżanowie Nowym jest kanał rewizyjny i tory odstawcze ;)

[ Dodano: |21 Lip 2012|, 2012 22:37 ]
Vilén pisze:
KwZ pisze:A jednak, w Krakowie wzdłuż tramwajów jeżdżą na ogół tylko nocne.
Jak dla mnie to nawet nocne nie powinny jeździć, ale wiem – wiem, za dużo wymagam.
To ciekawe. Dlaczego? Rozwiń, proszę.

esbek
Posty: 582
Rejestracja: 19 gru 2010, 16:50
Kontakt:

Post autor: esbek » 21 lip 2012, 22:37

person pisze:
pawcio pisze:Ciekawe, jak sobie będą radzić z obsługą taboru.
Na Bieżanowie Nowym jest kanał rewizyjny i tory odstawcze ;)
Żeberka mają na większej części pętli. Na Kurdwanowie akurat nie ma, bo pętla jest na wiadukcie. Co jest chyba w Polsce ewenementem.
12 i 13 lipca zjeździłem prawie całą krakowską sieć filmując trasy tramwajowe. Ogółem nakręciłem 14 linii, brakuje mi tylko odcinka na Ruczaj, ul. Pawiej i linii do Cmentarza Rakowickiego. Trasy filmowałem kamerą umieszczaną w kabinach motorniczych na co miałem oficjalną zgodę MPK Kraków. Jeździłem w towarzystwie Pana z Działu Technicznego, od którego dowiedziałem się paru ciekawostek.
Jeżeli ktoś jest zainteresowany obejrzeniem tras krakowskich tramwajów to zapraszam na mój kanał na YouTube, gdzie zamieszczam filmy.
http://www.youtube.com/user/esbek2
Filmy "tramwajowe" i nie tylko.
http://www.film.tramwaje.eu
Linki do filmów tramwajowych sortowane w/g krajów i miast

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25307
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 21 lip 2012, 22:42

Byłem tam nie tak dawno i nawet nie zauważyłem. Trzeba będzie wycieczkę powtórzyć.

[ Dodano: Sob 21 Lip, 2012 ]
esbek pisze:Jeżeli ktoś jest zainteresowany obejrzeniem tras krakowskich tramwajów to zapraszam na mój kanał na YouTube, gdzie zamieszczam filmy.
Rzuć linka. Może w chwili wolnego czasu zajrzę.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

primoż
Posty: 3712
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 21 lip 2012, 23:46

pawcio pisze:Rzuć linka. Może w chwili wolnego czasu zajrzę.
Masz go w podpisie esbeka :smile:

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10642
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 22 lip 2012, 7:59

person pisze:W linii prostej stoi na drodze kamieniołom/były obóz koncentracyjny.
Oraz trasę nowohucką :>
person pisze:Tym bardziej, że Kraków nie leży na płaskim (i nudnym) Mazowszu.
No tak, ale to nie jest usprawiedliwienie.

Za to w Krakowie widzę liczne plany rozwojowe. =D> Zwłaszcza odcinek przez Kraków Płaszów jest potrzebny, bez niego szybki tramwaj jest tylko "szybki".
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25307
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 22 lip 2012, 8:32

Połączenie Mistrzejowic z Rakowicami to byłoby coś.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 22 lip 2012, 9:59

kajo pisze: Kolej chyba też należałoby do tego doliczyć.
Najwyżej do obsługi aglomeracji, bo z dużych osiedli obsługuje w zasadzie tylko Ursus - a i to z długim dojściem. Oprócz tego z w miarę rozsądną częstotliwością (tam, gdzie jeździ S1 i S2) obsługiwana jest zabudowa co najwyżej średniej wysokości (pomijając Rakowiec, który jednak jest i tak uszyniony tramwajem).

Tymczasem bez szyny mamy Tarchomin, Rudę, wschodnie Bródno, Targówek mieszkaniowy, Gocław z Saską Kępą, Stegny, Sadybę, Wilanów raz z Miasteczkiem, częściowo Szczęśliwice i Chomiczówka (długie dojścia), Skorosze...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8299
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 22 lip 2012, 10:31

KwZ pisze:Oraz trasę nowohucką :>
To już zaszłość historyczna, ale jak sam znalazłeś - Krakusy chcą wybudować alternatywne połączenie NH z Krakowem. Z tego co się orientuję, to z powodu potrzeby cięcia wydatków (Kraków zbliża się do 60% zadłużenia) plany budowy tej linii odsunięto na bliżej nieokreśloną przyszłość...

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10642
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 22 lip 2012, 10:46

Miałem na myśli ulicę Nowohucką i jej przedłużenie na południe (Powstańców Śląskich, Tischnera, Turowicza).
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Stary Pingwin
Posty: 5799
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 22 lip 2012, 14:09

Mpja córka, która właśnie przejeżdża przez Kraków w drodze na obóz do Muszyny, przysłała mi esemesa- "w Krakowie są bardzo dziwne tramwaje".
miłośnik 13N

ODPOWIEDZ