Tabor szynowy na InnoTrans Berlin 2010

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
kulikowski
Posty: 891
Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: kulikowski » 29 paź 2010, 2:57

czteroczłonowy ezt dla woj. Śląskiego:

InnoTrans: ELF zaprezentowany [prototyp EN76 (22WE) - przyp. kulikowski]
2010-09-21 13:39:13

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
(C) Rynek-Kolejowy.pl
PESA Bydgoszcz zaprezentowała swój nowy pojazd - ELF-a podczas tegorocznych targów InnoTrans w Berlinie. Pociąg został odsłonięty przez prezesa bydgoskiej spółki oraz marszałka województwa śląskiego - Bogusława Śmigielskiego.

Jak podaje producent, rodzina pojazdów ELF przeznaczona jest do obsługi rynku przewozów pasażerskich w ruchu aglomeracyjnym, regionalnym, międzyregionalnym oraz kwalifikowanym z uwzględnieniem specyfiki lokalnej infrastruktury kolejowej, wymagań przyszłych użytkowników oraz zapewnienia wysokiego komfortu dla pasażerów.

W wersji bazowej ELF poruszać się może z prędkością eksploatacyjną 160 km/h. Wybrane konfiguracje mogą być przystosowane do jazdy z prędkością 190 km/h lub 130 km/h dla wersji aglomeracyjnych. Pojazd przystosowany jest do bezstopniowej obsługi peronów o wysokości 550/760 mm npgs, gdyż spełnia wymagania specyfikacji TSI PRM. Nazwa „ELF” to skrót od electric low floor – elektryczny niskopodłogowy. W pociągu istnieje także możliwość zainstalowania dodatkowych stopni ruchomych, które mają umożliwić obsługę peronów o niższej wysokości.

Producent podaje, że pojazd można będzie konfigurować w układzie od trzech do ośmiu członów, przy czym, w zależności od przeznaczenia, poszczególne człony będą posiadały od jednej do trzech par drzwi na stronę. Sumując wszystkie możliwe konfiguracje, jak również biorąc pod uwagę m. in. rodzaj napędu, napięcie zasilania, ilość członów oraz liczbę drzwi na człon, uzyskać można około 100 różnych wersji pojazdów w obrębie jednej rodziny.

Rozpoczynając prace nad ELFEM, producent zakładał stworzenie pojazdu o wysokim wskaźniku niezawodności, spełniającego wymagania norm EN, PN oraz przepisów o interoperacyjności. – Rozwiązania techniczne zastosowane w ELFACH zakładają sprawność na poziomie 98-99% – informuje prezes PESY Bydgoszcz, Tomasz Zaboklicki. – Za nami są 32 mln km doświadczeń. Tyle nasze pojazdy przejechały w Polsce i na świecie – podkreśla.

Jako jedyny polski pojazd ELF spełnia wymogi normy PN EN 15227, odnoszącej się do odporności zderzeniowej. Chodzi tutaj o cztery scenariusze zderzeniowe: zderzenie dwóch analogicznych pojazdów (masa 185 t) przy prędkości 36 km/h, zderzenie pojazdu ze standardowym wagonem towarowym (80 t) przy prędkości 36 km/h, zderzenie pojazdu o masie 185 t z cysterną (naczepą) o masie 15 t przy prędkości 110 km/h oraz zderzenie pojazdu o masie 185 t z małą przeszkodą (np. samochód, zwierzę).

– Naszymi pojazdami zainteresowane są koleje niemieckie i włoskie. Zostaliśmy dopuszczeni do rynku niemieckiego. Będziemy tam startować w przetargach – mówi prezes Zaboklicki. PESA posiada spore doświadczenie, jeśli chodzi o rynek włoski – producent od kilku lat dostarcza tam swoje spalinowe zespoły trakcyjne Atribo. Firma z Bydgoszczy produkowała także dla litewskich i ukraińskich podmiotów. Wkrótce PESA rozpocznie realizację kontraktu dla węgierskiego Segedynu. Miasto kupiło od polskiej firmy 9 tramwajów.

Projekt rodziny tych pojazdów realizuje zespół 110 inżynierów PESY, a także pracownicy naukowi polskich uczelni technicznych oraz zespoły inżynierskie poddostawców takich firm, jak Ingeteam, Knorr Bremse, Faiveley, Hubner, Dellner i Schaku.

(źródło: mg, Rynek Kolejowy, 21 września 2010)
(C) Rynek-Kolejowy.pl


InnoTrans: 221M Newagu na targach w Berlinie [prototyp 20WE]

Obrazek
Obrazek
Obrazek
(C) fot. Rynek-Kolejowy
221M - trójczłonowy spalinowy zespół trakcyjny produkowany przez Newag z Nowego Sącza[1]. Pierwszy egzemplarz wyjechał na tory we wrześniu 2010[2].

Pisaliśmy już o premierze ELFa bydgoskiej PESY na targach InnoTrans w Berlinie. Krajowy konkurent tej spółki, Newag Nowy Sącz, również ma się czym pochwalić podczas tej imprezy. Nowosądecki producent zaprezentował swój spalinowy zespół trakcyjny 221M wyprodukowany dla województwa pomorskiego.

Poza Pomorzem, pojazdy Newagu pojadą także na Opolszczyznę. Producent zwyciężył ostatnio w przetargu na dwa spalinowe zespoły trakcyjne rozpisanym przez województwo opolskie. Newag dostarczy tam dwuczłonowe 220M. W poniedziałek planowane jest podpisanie umowy w tej sprawie.

Newag skupia się także na produkcji i modernizacji lokomotyw spalinowych. W najbliższym czasie tarnowski Koltar zakupi najprawdopodobniej lokomotywę 6Dg. Jest także szansa na pozyskanie przez PKP LHS kolejnych zmodernizowanych SM48 - 15D (przewoźnik eksploatuje już jedną sztukę).

Producent spore nadzieje wiąże także z przetargiem na zakup taboru dla II linii metra w Warszawie. W tej procedurze wystartował w konsorcjum z Siemensem. W razie wygranej, większa część zamówienia byłaby realizowana w Nowym Sączu.

Więcej zdjęć 221M

(źródło: mg, Rynek Kolejowy, 22 września 2010)
(C) Rynek-Kolejowy.pl, Wikipedia


E6ACT Dragon na InnoTrans w Berlinie:

http://www.rynek-kolejowy.pl/18568/Inno ... rlinie.htm

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
(C) Rynek-Kolejowy
Dragon został stworzony przez ZNLE przy współudziale EC Engineering z Krakowa oraz Instytutu Elektrotechniki z Warszawy. Jak podaje producent, jest to pojazd dedykowany dla rynku polskiego i prowadzenia ciężkich składów towarowych, przede wszystkim z węglem, kruszywem, piaskiem czy stalą, z prędkością maksymalną do 120 km/h.

Dragon wyposażony jest w napęd asynchroniczny, mikroprocesorowy układ sterowania, system diagnostyki pokładowej z pełną informacją wizualną i modułem rejestracji danych, zasilanie przez przekształtniki zbudowane z wykorzystaniem technologii IGBT, wektorową kontrolę pracy silników i system zarządzania energią. Cechuje się także dużą siłą pociągową i budową modułową. Jak informuje producent, Dragon może prowadzić pociągi również po torach niższych kategorii. Pojazd wykazuje nacisk na oś mniejszy niż 20 ton.

Jak podaje ZNLE, na życzenie użytkownika może powstać lokomotywa dwusystemowa. Pojazd jest przystosowany do zabudowy urządzeń ERTMS i GSM-R.

Jak zapewnia producent, pojazd jest pierwszą od wielu lat polską lokomotywą, co zapewnia jej atrakcyjną cenę. Jednocześnie cechuje się wysokim współczynnikiem gotowości technicznej (0,95) oraz bogatym opcjonalnym wyposażeniem socjalnym.

Okres między przeglądami kontrolnymi Dragona to 10 tys. km, przeglądami okresowymi - 50 tys. km, a przeglądami dużymi - 250 tys. km + 10 proc. Przebieg między naprawami rewizyjnymi określany jest na 1 mln km, a naprawami głównymi - na 5 mln km. Czas eksploatacji lokomotywy to minimum 25 lat.

E6ACT Dragon - podstawowe dane techniczne:
Układ osi: Co'Co'
Napięcie zasilania: 3000 V
Moc ciągła: 5 MW
Maksymalna masa pociągu: 4000 t
Maksymalna prędkość: 120 km/h
Maksymalna siła trakcyjna: 374 kN
Minimalny promień łuku: 100 m
Minimalny promień wzniesienia: 300 m
Masa służbowa: 116 t
Nacisk na oś: 196 kN
Nominalna średnica okręgu tocznego koła: 1250 mm
Długość lokomotywy ze zderzakami: 20300 mm
Rozstaw osi skrajnych w wózku: 3900 mm
Skrajnia: UIC 505 (źródło: mg, Rynek Kolejowy, 24 września 2010)
(C) Rynek-Kolejowy.pl
7 9 15 128 136 154 172 175 188 208 504 S-2 S-3 RL R8 N32 N38 N88

ODPOWIEDZ