[Łódź] Poza Łódź tramwaje nie pojadą…. Koniec linii 43

Moderator: JacekM

Sebastian
Posty: 907
Rejestracja: 28 mar 2015, 21:56

Post autor: Sebastian » 04 mar 2019, 20:29

Typowy marketing. Pieniędzy na tramy nie ma więc trzeba jakoś "ocieplić wizerunek" nowego rozwiązania.
Gdyby podobna sytuacja miała miejsce w Warszawie (gdzieś wysłano autobusy zamiast tramwaju) to w np. w iztm byłyby artykuły w podobnym tonie jak te grafiki.

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1710
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 05 mar 2019, 10:13

Może ściśle nie na temat, ale w sprawie "tryndu" eliminacji komunikacji szynowej. Bawiąc ostatnio u wód w Krynicy Górskiej z ubolewaniem stwierdziłem utrupienie tamtejszego dworca kolejowego ze szczątkową liczbą połączeń kolejowych. Główna ul. Piłsudskiego zatkana była non stop ruchem lokalnym i tranzytowym. Opłata klimatyczna 3.50 zł. od łebka za dzień ( chyba za podziwianie kopcących wytworów busopodobnych). Przejazd przez Nowy Sącz to armagedon. Wiem, że trasa kolejowa z Krynicy do New Sącza jest dłuższa od połączenia drogowego, ale bez przesady korki i spowolnienia z nawiązką wyrównują tę przewagę. Stolik dyskusyjny kuracjuszy przychylił się do wniosku, że taki np. EN 81 to idealny sposób na wahadło na trasie N.Sącz Krynica.
ZUS fundatorem emigracji

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 05 mar 2019, 13:40

Ja jednak sugeruję, aby kuracjusze przy stolikach dyskusyjnych spożywali wodę źródlaną, a nie napoje wysokoprocentowe, bo - jak widać - to się źle kończy.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 05 mar 2019, 14:50

Analogia między łódzkimi tramwajami podmiejskimi, a koleją w Krynicy jest jednak dla mnie zbyt gruba. To nie miejsce na takie dyskusje.

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1710
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 05 mar 2019, 16:00

Fik jasnowidz - był bimberek i herbata z rumem.
ZUS fundatorem emigracji

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 667
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Nowe Górce

Post autor: Piotrek_2274 » 06 mar 2019, 11:20

Jadąc w ostatnim tygodniu kursowania tramwaju przez Konstantynów słyszało się od pasażerów wręcz skrajnie różne opinie np "No niby autobusem będzie szybciej, ale czy lepiej?" a także "Powinni w ogóle ten tramwaj zlikwidować, zobacz jaka by była szeroka jezdnia". Rozumiem, że likwidacja tramwaju automatycznie powoduje rozsunięcie okolicznych budynków. ;)

Awatar użytkownika
Gofer
Posty: 52
Rejestracja: 27 sty 2012, 23:02
Lokalizacja: Ozorków

Post autor: Gofer » 06 mar 2019, 13:40

Jadąc w ostatnim kursowaniu tramwajów z Łodzi do Lutomierska słyszało się także:
O, tyle tych fotoreporterów, to pewnie po te dotacje na remont.
O, tyle tych fotoreporterów, dlaczego dopiero teraz przy likwidacji, a przez tyle lat ich nie było żeby wyremontować.
W jakich społeczeństwach współcześnie żyjemy? Co obrazują powyższe, jakże różne przykłady wypowiedzi: pomysłowość, całkowitą ignorancję czy po prostu bezmyślność?

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3058
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 24 paź 2019, 22:57

Samorząd Zgierza ma otrzymać dodatkowe ok. 11 mln zł z budżetu regionalnego i centralnego, co pozwoli rozstrzygnąć przetarg na remont nieczynnej linii tramwajowej. Jak zapowiada miasto, infrastruktura ma być gotowa na koniec przyszłego roku. Druga po pabianickiej odnoga sieci łódzkich linii podmiejskich zostanie więc najprawdopodobniej uratowana przed likwidacją.
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 62950.html
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

ODPOWIEDZ