Are you kidding me?Piottr pisze:^^
Flixbus (d. PolskiBus)
Moderator: JacekM
^^
Nawyk z SSC. Tam się to wyświetla jako strzałka w górę o taka , co oznacza że odpowiadam na wpis dokładnie powyżej.
Nawyk z SSC. Tam się to wyświetla jako strzałka w górę o taka , co oznacza że odpowiadam na wpis dokładnie powyżej.
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....
Niespodziewanie udało się uruchomić dodatkowe kursy na trasie: Warszawa - Trójmiasto w ramach linii 1200 (przez Elbląg i w wybranych kursach przez Mławę i Ostródę) oraz 1210 (przez Grudziądz). Większość z nich jest na trasie Warszawa - Gdynia, ale jest też kilka do kurortów nadmorskich, oprócz 2 kursów (dzienny i nocny) do Lęborka i Łeby doszedł kurs do Władysławowa, który po drodze staje jedynie w Grudziądzu i Gdańsku, a resztę Trójmiasta pomija. Ponadto w okresie wakacyjnym zrezygnowano z obsługi autokarami Plaxton Gold linii P6 z Warszawy do Zakopanego. W praktyce widziałem Golda na P12, ale według rozpiski to chyba powinny być tylko na P7 z Warszawy do Lublina.
Jakby kogoś interesowało to Souter Holdings Poland stracił ostatnio sporo linii i aktualnie obsługuje następujące linie:
P4 Warszawa - Wrocław (p. Łódź) - 1 kurs dziennie
P6 Warszawa - Zakopane (p. Radom, Kielce, Kraków) - 4 kursy dziennie
P7 Warszawa - Lublin - 5 kursów dziennie
1300 Warszawa - Praga (p. Sieradz, Wrocław, Jelenią Górę, Szklarską Porębę...) - 1 kurs dziennie (w wybrane dni dodatkowo 1 kurs skrócony w relacji Wrocław - Praga)
N1300 Warszawa - Praga (p. Łódź, Wrocław, Liberec) - 1 kurs dziennie
1301 Warszawa - Praga (p. Łódź, Wrocław, Kłodzko, Polanicę-Zdrój, Duszniki-Zdrój, Kudowę-Zdrój...) - 2 kursy dziennie (w tym 1 kurs skrócony w relacji Warszawa - Wrocław)
N1304 Warszawa - Monachium (p. Sieradz, Wrocław, Legnicę, Bolesławiec, Zgorzelec...) - 1 kurs dziennie
1320 Warszawa - Berlin (p. Poznań) - 2 kursy dziennie
N1320 Warszawa - Bonn (p. Konin, Poznań, Berlin...) - 1 kurs dziennie
1321 Warszawa - Berlin (p. Łódź, Zgierz*) - 2 kursy od czwartku do poniedziałku (* - w tym 1 kurs z pominięciem Zgierza)
N1321 Warszawa - Berlin (p. Łódź, Zgierz) - 1 kurs dziennie
1322 Warszawa - Hamburg (p. Poznań, Świebodzin, Berlin) - 1 kurs dziennie
N1360 Medyka - Brema (p. Przemyśl, Rzeszów, Kraków, Katowice, Opole*, Brzeg*, Wrocław, Cottbus*, Berlin, Hamburg) - 2 kursy dziennie (w tym 1 kurs skrócony do Berlina, * - w zależności od kursu pominięcie Opola i Brzegu lub Cottbusa)
N1365 Kraków - Berlin (p. Katowice, Wrocław) - 1 kurs dziennie (oprócz wtorku lub czwartku w zależności od kierunku jazdy)
P4 Warszawa - Wrocław (p. Łódź) - 1 kurs dziennie
P6 Warszawa - Zakopane (p. Radom, Kielce, Kraków) - 4 kursy dziennie
P7 Warszawa - Lublin - 5 kursów dziennie
1300 Warszawa - Praga (p. Sieradz, Wrocław, Jelenią Górę, Szklarską Porębę...) - 1 kurs dziennie (w wybrane dni dodatkowo 1 kurs skrócony w relacji Wrocław - Praga)
N1300 Warszawa - Praga (p. Łódź, Wrocław, Liberec) - 1 kurs dziennie
1301 Warszawa - Praga (p. Łódź, Wrocław, Kłodzko, Polanicę-Zdrój, Duszniki-Zdrój, Kudowę-Zdrój...) - 2 kursy dziennie (w tym 1 kurs skrócony w relacji Warszawa - Wrocław)
N1304 Warszawa - Monachium (p. Sieradz, Wrocław, Legnicę, Bolesławiec, Zgorzelec...) - 1 kurs dziennie
1320 Warszawa - Berlin (p. Poznań) - 2 kursy dziennie
N1320 Warszawa - Bonn (p. Konin, Poznań, Berlin...) - 1 kurs dziennie
1321 Warszawa - Berlin (p. Łódź, Zgierz*) - 2 kursy od czwartku do poniedziałku (* - w tym 1 kurs z pominięciem Zgierza)
N1321 Warszawa - Berlin (p. Łódź, Zgierz) - 1 kurs dziennie
1322 Warszawa - Hamburg (p. Poznań, Świebodzin, Berlin) - 1 kurs dziennie
N1360 Medyka - Brema (p. Przemyśl, Rzeszów, Kraków, Katowice, Opole*, Brzeg*, Wrocław, Cottbus*, Berlin, Hamburg) - 2 kursy dziennie (w tym 1 kurs skrócony do Berlina, * - w zależności od kursu pominięcie Opola i Brzegu lub Cottbusa)
N1365 Kraków - Berlin (p. Katowice, Wrocław) - 1 kurs dziennie (oprócz wtorku lub czwartku w zależności od kierunku jazdy)
- vernalisadonis
- Posty: 3074
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
We Wrocku już wozy garażują na Gazowej razem z Michałowymi.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
Od 13 grudnia zostaną uruchomione nowe linie 1251 i N1251 obsługiwane przez PKS Przemyśl na trasie: Warszawa - Medyka p. Lublin, Biłgoraj, Przeworsk, Jarosław, Przemyśl. W Warszawie zacznie z Dw. Zachodniego, ale będzie też przystanek pośredni Wiatraczna. Kursy będą 3x dziennie. A to oznacza, że linia P7 pewnie pojeździ tylko do 31 marca 2020 r. Cóż, znika kolejna linia na zezwoleniu Soutera, w dodatku istniejąca od samego początku PolskiegoBusa, czyli od 19 czerwca 2011 roku. FlixBusowi się udało przebić ten lubelski mur. W 2020 roku mają zniknąć ostatnie linie obsługiwane przez Souter Holdings Poland.
Medyka staje się powoli jedną z lepiej skomunikowanych z Warszawą miejscowości. Prócz Flixa jeżdżą tam już Neobus i PKS Biłgoraj
-
- Posty: 2826
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Na Facebooku, na proflu "Flixbus Polska - Nieoficjalny Profil" w pewnym momencie pisano że w ogóle linie na zezwoleniach Soutera przestaną jeździć po 31.03.20 r., potem ktoś twierdził że jednak mogą się pojawić w nowym rozkładzie jazdy.ashir pisze: ↑30 lis 2019, 14:45A to oznacza, że linia P7 pewnie pojeździ tylko do 31 marca 2020 r. Cóż, znika kolejna linia na zezwoleniu Soutera, w dodatku istniejąca od samego początku PolskiegoBusa, czyli od 19 czerwca 2011 roku. FlixBusowi się udało przebić ten lubelski mur. W 2020 roku mają zniknąć ostatnie linie obsługiwane przez Souter Holdings Poland.
Jestem ciekawy, czy dowiadujesz się @ashir z jakichś źródeł o przyszłości linii dawnego PB czy to tylko domysły, bo jeśli tak to byłbym wdzięczny za źródła, bo sam jestem ciekawy.
Nawiasem pisząc, przydałoby się żeby FlixBus uruchomił jakieś dodatkowe kursy skrócone do Lublina jeśli P7 przestanie jeździć, bo ta linia miała 5 kursów dziennie, a Medyka tylko trzy.
- vernalisadonis
- Posty: 3074
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
Nastawienie na ukraińskiego podróżnego.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
Na zezwoleniach Soutera został tylko 1 kurs na P4 (Warszawa - Wrocław), 4 kursy na P6 (Warszawa - Zakopane) i 5 kursów na P7 (Warszawa - Lublin). Pozostałe kursy, które obsługuje Souter są już na zezwoleniach FlixBusa i są to już wyłącznie międzynarodówki do Czech i Niemiec. Nie jest to tajemnicą ani zaskoczeniem (przynajmniej dla mnie), że Souter traci kolejne linie, ponieważ wiek autobusów zaczyna dobijać do maksymalnego, według standardów FlixBusa. Same pojazdy też są już mocno wyeksploatowane. Poziom usług świadczonych przez Soutera zaczyna odstawać od innych partnerów, co jest szczególnie ważne na dłuższych trasach. W dodatku nie kupuje nowych autokarów, dlatego wkrótce zniknie. Już teraz jego tabor stanowią głównie Plaxtony, bo VanHoole (Altano i Astromega) musiały zostać wycofane. Piętrusy Soutera kursują planowo tylko na trasie: Warszawa - Praga, na kursie o 12:45 i 21:00. Wszystkie pozostałe kursy i trasy są obsługiwane już przez Plaxtony, które są najmłodszymi autokarami z floty PolskiegoBusa. Nawet kursy do Berlina, które kojarzyły się z Astromegami, są już w całości obsługiwane Plaxtonami. Z pewnością w najbliższym czasie znikną ostatnie Astromegi. Zwłaszcza jak odpadną kolejne kursy, typuję linię N1360 i N1365. Są to ostatnie linie nie warszawocentryczne, a zwłaszcza ta pierwsza cholernie długa. Co do linii na zezwoleniach Soutera, to największy problem w tym momencie jest z linią P6 z Warszawy do Zakopanego, bo na trasie Warszawa - Radom, Warszawa - Kielce, Warszawa - Kraków jest sporo kursów realizowanych przez innych partnerów. W przypadku linii P7 właśnie pojawia się zastępstwo, a ten kurs na linii P4 jest do wyrzucenia i ewentualnie do przekazania innemu partnerowi w poprawionych godzinach, bo teraz dubluje się trochę z innymi kursami na trasie Warszawa - Wrocław. P4 z Młocin odjeżdża o 17:10, a z Zachodniego o 16:30 (N1304) i 18:05 (1301). A najgorzej jest z Łodzi do Warszawy, 1321 o 15:45 na Dw. Zachodni, a P4 o 15:50 na Metro Młociny. Czasem się ludziom myli.michael112 pisze: ↑30 lis 2019, 22:54Na Facebooku, na proflu "Flixbus Polska - Nieoficjalny Profil" w pewnym momencie pisano że w ogóle linie na zezwoleniach Soutera przestaną jeździć po 31.03.20 r., potem ktoś twierdził że jednak mogą się pojawić w nowym rozkładzie jazdy.
Oczywiście wspomniany profil również czytam, bo jest tam dużo więcej cennych informacji niż na profilu FlixBusa (jak można się nie chwalić nowymi liniami, a czasem też promocjami?), ale czytam też artykuły m.in. z InfoBusa czy Transport-publiczny.pl, oglądam konferencje i czytam wywiady z dyrektorem Lemanem. W przypadku linii 1251 i N1251 to dowiedziałem się o niej najpierw z systemu sprzedaży i sam poskładałem przystanki pośrednie.michel112 pisze:Jestem ciekawy, czy dowiadujesz się @ashir z jakichś źródeł o przyszłości linii dawnego PB czy to tylko domysły, bo jeśli tak to byłbym wdzięczny za źródła, bo sam jestem ciekawy.
Dla dyrektora Lemana najważniejsze jest, żeby autobusy FlixBusa były obecne w każdym mieście wojewódzkim. Liczba kursów już taka priorytetowa to nie jest, zwłaszcza w kontekście Białegostoku, do którego (pomijając kursy partnerskie Żaka) dojeżdża tylko linia N1323, raz dziennie, tylko w wybrane dni tygodnia i co najważniejsza na tej linii Suwałki - Berlin jest wyłączona sprzedaż krajowa. Wydaje mi się również, że jako dyrektor zarządzający FlixBusem zarówno w Polsce, jak i na Ukrainie to ważniejsza jest dla niego Medyka niż sam Lublin, który jest ciężkim tematem. W tym rejonie ciężko się zdobywa zezwolenia na nowe linie, dlatego fajnie, że znaleziono zamiennik dla P7. Popatrz na linie Warszawa - Rzeszów, przez skuteczne blokowania, oferta FlixBusa na tej trasie jest prawie zerowa, 1 nocny kurs okrężną drogą przez Radom, Skarżysko-Kamienną, Kielce, Busko-Zdrój, Tarnów, jadący dalej do Przemyśla i Ustrzyk Górnych oraz tylko 1 dzienny kurs przez Kielce, Busko-Zdrój, Tarnów, kursujący jedynie od piątku do poniedziałku. Za czasów PolskiegoBusa w szczytowym momencie na P7 było aż 9 kursów, właśnie 5 kursów skróconych tylko na trasie: Warszawa - Lublin, a 4 kursy na trasie: Warszawa - Rzeszów p. Lublin. Niestety skuteczne protesty sprawiły, że dodatkowe kursy do Rzeszowa czy linia P22 z Lublina do Krakowa musiały zniknąć. Później był też epizod z linią POL7, gdzie papiery były wystawione na Polonusa, ale w rzeczywistości linię obsługiwał Souter. Dlatego ja bym obecną liczbą kursów Warszawa - Lublin się nie sugerował. Warszawa - Rzeszów jest w dużo gorszej sytuacji, a nawet na trasie Warszawa - Gdańsk było przez moment bardzo słabo z liczbą kursów.michael112 pisze:Nawiasem pisząc, przydałoby się żeby FlixBus uruchomił jakieś dodatkowe kursy skrócone do Lublina jeśli P7 przestanie jeździć, bo ta linia miała 5 kursów dziennie, a Medyka tylko trzy.
Kiedyś te tory do Lublina zrobią, więc raczej nie ma się co wiązać na dłużej z tą trasą.
ŁK
Czas przejazdu jest podobny do autokarów, więc na jedno wychodzi.
Nie. Dlaczego miałbym rezygnować z autokaru na rzecz jadącego tyle samo pociągu?ashir pisze:Czas przejazdu jest podobny do autokarów, więc na jedno wychodzi.
ŁK