Flixbus (d. PolskiBus)

Moderator: JacekM

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 01 lip 2019, 23:20

Piottr pisze:^^
Are you kidding me?
ŁK

Piottr
Posty: 1291
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 02 lip 2019, 11:06

^^
Nawyk z SSC. Tam się to wyświetla jako strzałka w górę o taka ^^^, co oznacza że odpowiadam na wpis dokładnie powyżej.
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 05 lip 2019, 13:55

Niespodziewanie udało się uruchomić dodatkowe kursy na trasie: Warszawa - Trójmiasto w ramach linii 1200 (przez Elbląg i w wybranych kursach przez Mławę i Ostródę) oraz 1210 (przez Grudziądz). Większość z nich jest na trasie Warszawa - Gdynia, ale jest też kilka do kurortów nadmorskich, oprócz 2 kursów (dzienny i nocny) do Lęborka i Łeby doszedł kurs do Władysławowa, który po drodze staje jedynie w Grudziądzu i Gdańsku, a resztę Trójmiasta pomija. Ponadto w okresie wakacyjnym zrezygnowano z obsługi autokarami Plaxton Gold linii P6 z Warszawy do Zakopanego. W praktyce widziałem Golda na P12, ale według rozpiski to chyba powinny być tylko na P7 z Warszawy do Lublina. ;)

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 07 lis 2019, 21:00

Jakby kogoś interesowało to Souter Holdings Poland stracił ostatnio sporo linii i aktualnie obsługuje następujące linie:
P4 :arrow: Warszawa - Wrocław (p. Łódź) - 1 kurs dziennie
P6 :arrow: Warszawa - Zakopane (p. Radom, Kielce, Kraków) - 4 kursy dziennie
P7 :arrow: Warszawa - Lublin - 5 kursów dziennie
1300 :arrow: Warszawa - Praga (p. Sieradz, Wrocław, Jelenią Górę, Szklarską Porębę...) - 1 kurs dziennie (w wybrane dni dodatkowo 1 kurs skrócony w relacji Wrocław - Praga)
N1300 :arrow: Warszawa - Praga (p. Łódź, Wrocław, Liberec) - 1 kurs dziennie
1301 :arrow: Warszawa - Praga (p. Łódź, Wrocław, Kłodzko, Polanicę-Zdrój, Duszniki-Zdrój, Kudowę-Zdrój...) - 2 kursy dziennie (w tym 1 kurs skrócony w relacji Warszawa - Wrocław)
N1304 :arrow: Warszawa - Monachium (p. Sieradz, Wrocław, Legnicę, Bolesławiec, Zgorzelec...) - 1 kurs dziennie
1320 :arrow: Warszawa - Berlin (p. Poznań) - 2 kursy dziennie
N1320 :arrow: Warszawa - Bonn (p. Konin, Poznań, Berlin...) - 1 kurs dziennie
1321 :arrow: Warszawa - Berlin (p. Łódź, Zgierz*) - 2 kursy od czwartku do poniedziałku (* - w tym 1 kurs z pominięciem Zgierza)
N1321 :arrow: Warszawa - Berlin (p. Łódź, Zgierz) - 1 kurs dziennie
1322 :arrow: Warszawa - Hamburg (p. Poznań, Świebodzin, Berlin) - 1 kurs dziennie
N1360 :arrow: Medyka - Brema (p. Przemyśl, Rzeszów, Kraków, Katowice, Opole*, Brzeg*, Wrocław, Cottbus*, Berlin, Hamburg) - 2 kursy dziennie (w tym 1 kurs skrócony do Berlina, * - w zależności od kursu pominięcie Opola i Brzegu lub Cottbusa)
N1365 :arrow: Kraków - Berlin (p. Katowice, Wrocław) - 1 kurs dziennie (oprócz wtorku lub czwartku w zależności od kierunku jazdy)

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3058
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 07 lis 2019, 21:09

We Wrocku już wozy garażują na Gazowej razem z Michałowymi.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 30 lis 2019, 14:45

Od 13 grudnia zostaną uruchomione nowe linie 1251 i N1251 obsługiwane przez PKS Przemyśl na trasie: Warszawa - Medyka p. Lublin, Biłgoraj, Przeworsk, Jarosław, Przemyśl. W Warszawie zacznie z Dw. Zachodniego, ale będzie też przystanek pośredni Wiatraczna. Kursy będą 3x dziennie. A to oznacza, że linia P7 pewnie pojeździ tylko do 31 marca 2020 r. Cóż, znika kolejna linia na zezwoleniu Soutera, w dodatku istniejąca od samego początku PolskiegoBusa, czyli od 19 czerwca 2011 roku. FlixBusowi się udało przebić ten lubelski mur. W 2020 roku mają zniknąć ostatnie linie obsługiwane przez Souter Holdings Poland.

pietia
Posty: 818
Rejestracja: 29 maja 2007, 14:21

Post autor: pietia » 30 lis 2019, 20:47

Medyka staje się powoli jedną z lepiej skomunikowanych z Warszawą miejscowości. Prócz Flixa jeżdżą tam już Neobus i PKS Biłgoraj

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 30 lis 2019, 22:54

ashir pisze:
30 lis 2019, 14:45
A to oznacza, że linia P7 pewnie pojeździ tylko do 31 marca 2020 r. Cóż, znika kolejna linia na zezwoleniu Soutera, w dodatku istniejąca od samego początku PolskiegoBusa, czyli od 19 czerwca 2011 roku. FlixBusowi się udało przebić ten lubelski mur. W 2020 roku mają zniknąć ostatnie linie obsługiwane przez Souter Holdings Poland.
Na Facebooku, na proflu "Flixbus Polska - Nieoficjalny Profil" w pewnym momencie pisano że w ogóle linie na zezwoleniach Soutera przestaną jeździć po 31.03.20 r., potem ktoś twierdził że jednak mogą się pojawić w nowym rozkładzie jazdy.
Jestem ciekawy, czy dowiadujesz się @ashir z jakichś źródeł o przyszłości linii dawnego PB czy to tylko domysły, bo jeśli tak to byłbym wdzięczny za źródła, bo sam jestem ciekawy.

Nawiasem pisząc, przydałoby się żeby FlixBus uruchomił jakieś dodatkowe kursy skrócone do Lublina jeśli P7 przestanie jeździć, bo ta linia miała 5 kursów dziennie, a Medyka tylko trzy.

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3058
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 30 lis 2019, 23:19

pietia pisze:
30 lis 2019, 20:47
Medyka staje się powoli jedną z lepiej skomunikowanych z Warszawą miejscowości. Prócz Flixa jeżdżą tam już Neobus i PKS Biłgoraj
Nastawienie na ukraińskiego podróżnego.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 01 gru 2019, 19:17

michael112 pisze:
30 lis 2019, 22:54
Na Facebooku, na proflu "Flixbus Polska - Nieoficjalny Profil" w pewnym momencie pisano że w ogóle linie na zezwoleniach Soutera przestaną jeździć po 31.03.20 r., potem ktoś twierdził że jednak mogą się pojawić w nowym rozkładzie jazdy.
Na zezwoleniach Soutera został tylko 1 kurs na P4 (Warszawa - Wrocław), 4 kursy na P6 (Warszawa - Zakopane) i 5 kursów na P7 (Warszawa - Lublin). Pozostałe kursy, które obsługuje Souter są już na zezwoleniach FlixBusa i są to już wyłącznie międzynarodówki do Czech i Niemiec. Nie jest to tajemnicą ani zaskoczeniem (przynajmniej dla mnie), że Souter traci kolejne linie, ponieważ wiek autobusów zaczyna dobijać do maksymalnego, według standardów FlixBusa. Same pojazdy też są już mocno wyeksploatowane. Poziom usług świadczonych przez Soutera zaczyna odstawać od innych partnerów, co jest szczególnie ważne na dłuższych trasach. W dodatku nie kupuje nowych autokarów, dlatego wkrótce zniknie. Już teraz jego tabor stanowią głównie Plaxtony, bo VanHoole (Altano i Astromega) musiały zostać wycofane. Piętrusy Soutera kursują planowo tylko na trasie: Warszawa - Praga, na kursie o 12:45 i 21:00. Wszystkie pozostałe kursy i trasy są obsługiwane już przez Plaxtony, które są najmłodszymi autokarami z floty PolskiegoBusa. Nawet kursy do Berlina, które kojarzyły się z Astromegami, są już w całości obsługiwane Plaxtonami. Z pewnością w najbliższym czasie znikną ostatnie Astromegi. Zwłaszcza jak odpadną kolejne kursy, typuję linię N1360 i N1365. Są to ostatnie linie nie warszawocentryczne, a zwłaszcza ta pierwsza cholernie długa. Co do linii na zezwoleniach Soutera, to największy problem w tym momencie jest z linią P6 z Warszawy do Zakopanego, bo na trasie Warszawa - Radom, Warszawa - Kielce, Warszawa - Kraków jest sporo kursów realizowanych przez innych partnerów. W przypadku linii P7 właśnie pojawia się zastępstwo, a ten kurs na linii P4 jest do wyrzucenia i ewentualnie do przekazania innemu partnerowi w poprawionych godzinach, bo teraz dubluje się trochę z innymi kursami na trasie Warszawa - Wrocław. P4 z Młocin odjeżdża o 17:10, a z Zachodniego o 16:30 (N1304) i 18:05 (1301). A najgorzej jest z Łodzi do Warszawy, 1321 o 15:45 na Dw. Zachodni, a P4 o 15:50 na Metro Młociny. Czasem się ludziom myli. :D
michel112 pisze:Jestem ciekawy, czy dowiadujesz się @ashir z jakichś źródeł o przyszłości linii dawnego PB czy to tylko domysły, bo jeśli tak to byłbym wdzięczny za źródła, bo sam jestem ciekawy.
Oczywiście wspomniany profil również czytam, bo jest tam dużo więcej cennych informacji niż na profilu FlixBusa (jak można się nie chwalić nowymi liniami, a czasem też promocjami?), ale czytam też artykuły m.in. z InfoBusa czy Transport-publiczny.pl, oglądam konferencje i czytam wywiady z dyrektorem Lemanem. W przypadku linii 1251 i N1251 to dowiedziałem się o niej najpierw z systemu sprzedaży i sam poskładałem przystanki pośrednie. ;)
michael112 pisze:Nawiasem pisząc, przydałoby się żeby FlixBus uruchomił jakieś dodatkowe kursy skrócone do Lublina jeśli P7 przestanie jeździć, bo ta linia miała 5 kursów dziennie, a Medyka tylko trzy.
Dla dyrektora Lemana najważniejsze jest, żeby autobusy FlixBusa były obecne w każdym mieście wojewódzkim. Liczba kursów już taka priorytetowa to nie jest, zwłaszcza w kontekście Białegostoku, do którego (pomijając kursy partnerskie Żaka) dojeżdża tylko linia N1323, raz dziennie, tylko w wybrane dni tygodnia i co najważniejsza na tej linii Suwałki - Berlin jest wyłączona sprzedaż krajowa. Wydaje mi się również, że jako dyrektor zarządzający FlixBusem zarówno w Polsce, jak i na Ukrainie to ważniejsza jest dla niego Medyka niż sam Lublin, który jest ciężkim tematem. W tym rejonie ciężko się zdobywa zezwolenia na nowe linie, dlatego fajnie, że znaleziono zamiennik dla P7. Popatrz na linie Warszawa - Rzeszów, przez skuteczne blokowania, oferta FlixBusa na tej trasie jest prawie zerowa, 1 nocny kurs okrężną drogą przez Radom, Skarżysko-Kamienną, Kielce, Busko-Zdrój, Tarnów, jadący dalej do Przemyśla i Ustrzyk Górnych oraz tylko 1 dzienny kurs przez Kielce, Busko-Zdrój, Tarnów, kursujący jedynie od piątku do poniedziałku. Za czasów PolskiegoBusa w szczytowym momencie na P7 było aż 9 kursów, właśnie 5 kursów skróconych tylko na trasie: Warszawa - Lublin, a 4 kursy na trasie: Warszawa - Rzeszów p. Lublin. Niestety skuteczne protesty sprawiły, że dodatkowe kursy do Rzeszowa czy linia P22 z Lublina do Krakowa musiały zniknąć. Później był też epizod z linią POL7, gdzie papiery były wystawione na Polonusa, ale w rzeczywistości linię obsługiwał Souter. Dlatego ja bym obecną liczbą kursów Warszawa - Lublin się nie sugerował. Warszawa - Rzeszów jest w dużo gorszej sytuacji, a nawet na trasie Warszawa - Gdańsk było przez moment bardzo słabo z liczbą kursów.

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 01 gru 2019, 20:24

Kiedyś te tory do Lublina zrobią, więc raczej nie ma się co wiązać na dłużej z tą trasą.
ŁK

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 01 gru 2019, 20:43

Łukasz pisze:
01 gru 2019, 20:24
Kiedyś te tory do Lublina zrobią, więc raczej nie ma się co wiązać na dłużej z tą trasą.
Od 15 grudnia większość pociągów ma wrócić na trasę przez Dęblin, Puławy, Nałęczów. Niestety tylko jeden będzie standardu IC (obsługiwany ED161 Dart), a reszta to TLK.

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 01 gru 2019, 21:00

Tylko będą jechać wciąż długo.
ŁK

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 01 gru 2019, 21:03

Czas przejazdu jest podobny do autokarów, więc na jedno wychodzi. ;)

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 01 gru 2019, 21:23

ashir pisze:Czas przejazdu jest podobny do autokarów, więc na jedno wychodzi. ;)
Nie. Dlaczego miałbym rezygnować z autokaru na rzecz jadącego tyle samo pociągu?
ŁK

ODPOWIEDZ