Flixbus (d. PolskiBus)

Moderator: JacekM

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 07 cze 2011, 16:32

fik pisze:Sorry, Adamie, ale start ze stroną padającą co chwila jest kompromitacją.
Ludzie nie piszą o kompromitacji. Zupełnie nie to jest ich głównym celem :)
Inna sprawa, że są pewne ograniczenia serwerów - jeśli tysiące ludzi rzucają się na coś w jednej chwili, to nawet serwery Google mogłyby mieć problem.
noidea

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 07 cze 2011, 16:35

Adam G. pisze:Dzięki ludziom takim jak Ty i setki innych, piszących w podobnym tonie na Facebooku, cieszę się, że studiuję socjologię.
Czy oby na pewno dobrze odrobiłeś pracę domową? Wiesz co to jest nadinterpretacja albo nieuprawnione uogólnienie? Albo przynajmniej falstart?
Czytając tę dyskusję nie widzę jęków, że ktoś kupił za złotówkę, a komuś innemu się nie udało, tylko krytykę (nie)funkcjonowania strony lub błędów w zawartości merytorycznej.

Odnoszę z goła inne wrażenie niż ty - ludzie są ciekawi nowości, chcą sprawdzić z czym to się je i pewnie nawet niejeden miłośnik kolei skorzystałby z jakiejś oferty, tyle że strona na to nie pozwala.
To tak, jakby na otwarciu lokalu zabrakło szklanek do piwa albo o 23 zgasło światło, bo właściciele nie załatwili wszystkich formalności z elektrownią...
Adam G. pisze:Nie udało się teraz - uda się kiedy indziej
Cóż, gdy Polskiemu Expressowi przestało się udawać, to niezbyt dużo tych kiedy indziej było ;)

tomek0409
Posty: 158
Rejestracja: 13 wrz 2008, 18:05

Post autor: tomek0409 » 07 cze 2011, 16:56

Mi ostatnio w Ryannairze udalo sie kupic bilety za 3 razem. Ten sam model biznzesowy. To tez jest kompromitacja?

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 07 cze 2011, 16:59

person pisze:Czytając tę dyskusję nie widzę jęków, że ktoś kupił za złotówkę, a komuś innemu się nie udało, tylko krytykę (nie)funkcjonowania strony lub błędów w zawartości merytorycznej.
Ja widzę. Wydźwięk tej "krytyki" jest zresztą oczywisty - nie wierzę, że tego nie dostrzegasz.
person pisze:Odnoszę z goła inne wrażenie niż ty - ludzie są ciekawi nowości, chcą sprawdzić z czym to się je i pewnie nawet niejeden miłośnik kolei skorzystałby z jakiejś oferty, tyle że strona na to nie pozwala.
Tysiącom osób pozwoliła. Jeśli ktoś liczy na to, że bezpłatne bilety dostanie ot tak, to chyba lekko przesadza. Techniczne ograniczenia serwerów są nie do przeskoczenia - takie ilości ludzi, chcące odwiedzić w jednej sekundzie tę samą stronę, muszą doprowadzić do jej przeciążenia.
person pisze:
Adam G. pisze:Nie udało się teraz - uda się kiedy indziej
Cóż, gdy Polskiemu Expressowi przestało się udawać, to niezbyt dużo tych kiedy indziej było ;)
Miałem na myśli, że jeśli komuś teraz nie udało się zdobyć tanich biletów, to z pewnością uda się to kiedy indziej. Polski Express to było zupełnie co innego, działające przede wszystkim w trochę innych czasach. Przewoźnicy, stosujący metody jak Simple Express, Polskibus, Megabus to moim zdaniem łatwy sposób na osiągnięcie sukcesu i wysokich przychodów. Czy mam rację - okaże się za kilka lat.
noidea

px33
Posty: 1583
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 07 cze 2011, 17:40

Adam G. pisze: Jest coś za darmo, działa słabo, bo dopiero zostało uruchomione. Zamiast cieszyć się, że jest, dominuje nastrój wściekłości, że "mojemu koledze udało się dostać bilet za darmo, a mnie nie". Właściwie nic na dobre jeszcze nie ruszyło, a tu już "oszuści!", "co za beznadziejna strona!", "chamstwo, wyłączać stronę o 20!".
No bo strona internetowa to wizytówka przedsiębiorstwa. Nawet jeśli zakładali, że normalny ruch na tej stronie to byłoby gdzieś 15-20 tys. odsłon dziennie i przygotowali na to infrastrukturę, to na pewno mogli przewidzieć, że w dniu startu ruch będzie zdecydowanie większy i albo przygotować lżejszą wersję strony (bez kodu wykonywanego na serwerze) na pierwszy tydzień albo na pierwszy tydzień umieścić stronę na dedykowanym mocnym hostingu (czy pożyczyć i dołożyć 10 komputerów do klastra). Nie ma sensu przedwcześnie udostępniać pełnej funkcjonalności (która potrzebuje pewnej mocy obliczeniowej i przepustowości łącza), wystarczy informacja prasowa o usłudze, ramowy rozkład jazdy i mapka obsługiwanych miejsc. Wszystko da się zrobić bez php i bazy czyli na minimalnym obciążeniu serwera, a pasażerowie byliby wystarczająco poinformowani i zadowoleni

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36587
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 07 cze 2011, 20:07

Oczekuje po low-coście ponoszenia high-kosztów? :>
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

reserved
Posty: 14566
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 07 cze 2011, 21:51

Eee... ucieszyłem się z powstania nowej firmy przewozowej ponieważ dawniej korzystałem z usług Polskiego Expressu na trasie Warszawa - Toruń. Ale tak patrzę, Polski Express w czasach swojej świetności wykonywał sporo ponad 10 kursów dziennie, czy nawet 15. Polski Bus będzie obsługiwał 1 kurs dziennie... co prawda pół godziny krócej się jedzie ale ja mam nadzieję, że ta oferta się powiększy.

No i szkoda, że przystankiem w Warszawie jest Metro Wilanowska.

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 07 cze 2011, 22:00

reserved pisze:No i szkoda, że przystankiem w Warszawie jest Metro Wilanowska.
KOŃCOWYM ale nie jedynym.
Ja tam się z tego przystanku bardzo cieszę ;)
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 07 cze 2011, 22:16

Niezbyt mi się chce teraz użerać ze stroną, ale jak się kupi bilet to trzeba będzie koniecznie go drukować?
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

reserved
Posty: 14566
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 07 cze 2011, 22:56

chester pisze:Ja tam się z tego przystanku bardzo cieszę ;)
Nie dziwie się. ;-)

Ale jeśli przewozy będą takie jak strona to ja dziękuję, nie wróżę nic dobrego firmie.

Awatar użytkownika
8239
Posty: 996
Rejestracja: 28 lis 2006, 20:03
Lokalizacja: 327901

Post autor: 8239 » 07 cze 2011, 22:58

JacekM pisze:Niezbyt mi się chce teraz użerać ze stroną, ale jak się kupi bilet to trzeba będzie koniecznie go drukować?
Nie, wsiadając do autobusu trzeba być tylko świadomym swojego numeru rezerwacji chyba.

Paweł D.
Posty: 5246
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 07 cze 2011, 23:56

8239 pisze:Nie, wsiadając do autobusu trzeba być tylko świadomym swojego numeru rezerwacji chyba.
Dokładnie należy okazać numer rezerwacji albo fakturę elektroniczną. Mówi o tym żenująca strona z regulaminami.

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 07 cze 2011, 23:57

reserved pisze:Polski Express w czasach swojej świetności wykonywał sporo ponad 10 kursów dziennie, czy nawet 15.
Może dlatego upadł?
reserved pisze:Polski Bus będzie obsługiwał 1 kurs dziennie...
Ich główną domeną jest niska cena. Chcesz jechać tanio, musisz się dostosować - proste. Moim zdaniem ich działanie jest bardzo przemyślane, zresztą kilkoro moich znajomych potwierdzi, że już od dawna wróżyłem powstanie czegoś na takich zasadach :)
reserved pisze:No i szkoda, że przystankiem w Warszawie jest Metro Wilanowska.
Dla Ciebie szkoda, ale zdaje mi się, że Metro Wilanowska to dla większości warszawiaków punkt znacznie bardziej dogodny niż dw. Zachodni, do którego metrem się nie dojedzie.
chester pisze:KOŃCOWYM ale nie jedynym.
Z ich mapki wynika, że jednak jedynym. Jak to w końcu jest? Osobiście jestem trochę zdziwiony brakiem podjazdów na lotnisko, szczególnie w przypadku kursów z Lublina czy Białegostoku.
reserved pisze:Ale jeśli przewozy będą takie jak strona to ja dziękuję, nie wróżę nic dobrego firmie.
To trochę tak, jakbyś np. inteligencję człowieka chciał oceniać na podstawie jego ubrania. Bez sensu. Kontynuując takie poglądy, znajdziesz się w grupie, która ZAWSZE znajdzie "coś niedobrego" w tej firmie, podczas gdy inni będą to postrzegać jako niewinny błąd, który mógł się zdarzyć każdemu.
8239 pisze:
JacekM pisze:Niezbyt mi się chce teraz użerać ze stroną, ale jak się kupi bilet to trzeba będzie koniecznie go drukować?
Nie, wsiadając do autobusu trzeba być tylko świadomym swojego numeru rezerwacji chyba.
Też mi się tak wydaje :)
JacekM pisze:Niezbyt mi się chce teraz użerać ze stroną
Żałuj :P
Paweł D. pisze:
8239 pisze:Nie, wsiadając do autobusu trzeba być tylko świadomym swojego numeru rezerwacji chyba.
Dokładnie należy okazać numer rezerwacji albo fakturę elektroniczną. Mówi o tym żenująca strona z regulaminami.
Żenujący regulamin żenującej firmy, na żenującej stronie. Ja się w sumie cieszę, im więcej takich maruderów, tym więcej tanich biletów zostanie dla mnie :)
noidea

Paweł D.
Posty: 5246
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 08 cze 2011, 0:04

Adam G. pisze:Żenujący regulamin żenującej firmy, na żenującej stronie. Ja się w sumie cieszę, im więcej takich maruderów, tym więcej tanich biletów zostanie dla mnie :)
No sorry, ale Regulamin jest elementem prawa i podstawą do ewentualnych roszczeń. Chciałbyś coś takiego zobaczyć w Dzienniku Ustaw? Przetłumaczono dwa regulaminy, nadano im taką samą nazwę, skomasowano w jedno i walnięto byka (dwa identyczne punkty 6.2.6 i 6.2.7) i to nie jest marudzenie tylko lekka kompromitacja. Jeżeli będę miał potrzebę i chęć zaoszczędzenia kasy to z usługi skorzystam bez względu na takie sprawy. Ale oczywiście chętnie poobserwuje czy z biletów za 5 zł da się utrzymać biznes.

henio_wpz
Posty: 632
Rejestracja: 19 lis 2007, 11:28
Lokalizacja: WWA Sielce

Post autor: henio_wpz » 08 cze 2011, 0:47

Adam G. pisze:
chester pisze:KOŃCOWYM ale nie jedynym.
Z ich mapki wynika, że jednak jedynym. Jak to w końcu jest? Osobiście jestem trochę zdziwiony brakiem podjazdów na lotnisko, szczególnie w przypadku kursów z Lublina czy Białegostoku.
Na konferencji prasowej mówili, że ich cel to przewożenie ludzi z punktu A do punktu B bez żadnych przystanków po drodze, więc bazą wypadową w Wawie jest Metro Wilanowska i nic więcej.

ODPOWIEDZ