Flixbus (d. PolskiBus)
Moderator: JacekM
Bo wygodniej? Zakładając, że nie jedziesz trupiastym 111A. Bo dojedziesz do centrum miasta? Bo możesz przejść się po pociągu? Bo możesz skorzystać z normalnej toalety? Bo możesz skorzystać z oferty gastronomicznej? Zakładając, że jedziesz ED161. Bo bezpieczniej? Bo za bilet kupiony nawet w ostatnim momencie zapłacisz (w 2 klasie) nie więcej niż 30,90 zł? Powodów może być wiele, a sam czas przejazdu jest i tak ciut lepszy od rozkładowego czasu przejazdu autokaru. Serio mam tłumaczyć?
-
- Posty: 4091
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
W porównaniu z wagonowym TLK z przedziałami komfort jazdy autokarem jest o wiele wyższy.
Zwłaszcza, że Goldy jeżdżą na P7. Jeżeli na 1251 i N1251 będą Irizary to też wysoka półka.Autobus Czerwon pisze: ↑01 gru 2019, 22:06W porównaniu z wagonowym TLK z przedziałami komfort jazdy autokarem jest o wiele wyższy.
Souter to chyba już faktycznie odpuścił wspólpracę z FlixBusem i firma dogorywa i robi dziwne eksperymenty z taborem.
Na bazie na Płochocińskiej jest jeszcze sporo taboru.
Kilka tygodni temu wróciły 3 lub 4 wozu z wynajmu? z BP Tour i tak sobie stały obklejone w logo BP Tour.
Dziś jeden z nich wyruszył na linie i doklejono mu niewielką naklejkę Flixbus.
Natomiast tuż za nim wyjechał kolejny wóz w barwach Flixbusa, ale pozbawiony napisów Flixbus, za to z wielka tablicą z przodu z nazwami Ukraińskich miast, oczywiście napisanych cyrylicą.
Na bazie na Płochocińskiej jest jeszcze sporo taboru.
Kilka tygodni temu wróciły 3 lub 4 wozu z wynajmu? z BP Tour i tak sobie stały obklejone w logo BP Tour.
Dziś jeden z nich wyruszył na linie i doklejono mu niewielką naklejkę Flixbus.
Natomiast tuż za nim wyjechał kolejny wóz w barwach Flixbusa, ale pozbawiony napisów Flixbus, za to z wielka tablicą z przodu z nazwami Ukraińskich miast, oczywiście napisanych cyrylicą.
Wszyscy jesteśmy ashiramiashir pisze:Bo wygodniej? Zakładając, że nie jedziesz trupiastym 111A. Bo dojedziesz do centrum miasta? Bo możesz przejść się po pociągu? Bo możesz skorzystać z normalnej toalety? Bo możesz skorzystać z oferty gastronomicznej? Zakładając, że jedziesz ED161. Bo bezpieczniej? Bo za bilet kupiony nawet w ostatnim momencie zapłacisz (w 2 klasie) nie więcej niż 30,90 zł? Powodów może być wiele, a sam czas przejazdu jest i tak ciut lepszy od rozkładowego czasu przejazdu autokaru. Serio mam tłumaczyć?
Mnie to w ogóle nie musisz nic tłumaczyć, bo ja tam nie jeżdżę.
ŁK
No tu akurat lepiej położony jest dworzec autobusowy
Z tym bym się nie rozpędzał, jak we wrześniu wracałem ostatnim P7 z Lublina, to do Warszawy przybyłem ze 40 minut przed czasem.
Każdy ma inne priorytety
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Jaki by nie był pociąg i autokar, to zawsze pociąg jest lepszy o ile nie jest przeładowany po brzegi.Autobus Czerwon pisze: ↑01 gru 2019, 22:06W porównaniu z wagonowym TLK z przedziałami komfort jazdy autokarem jest o wiele wyższy.
I nikt mnie nie przekona do autokaru. Szczególnie biorąc pod uwagą "jakość" ogólnie pojętych dworców PKS.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
To po co pytasz? Skoro w czasie objazdu skromna oferta FlixBusa była wystarczająca to tym bardziej już po zakończeniu objazdu, nawet jeśli czas przejazdu nadal będzie kiepski i pociągi w większości nadal będą zestawione ze starych wagonów.
W Warszawie?
A jak myślisz dlaczego napisałem o rozkładowym czasie przejazdu? To na POL7 udało mi się wykręcić trasę w 2:10 i do Lublina dojechać aż 50 minut przed czasem! I to nie z Wilanowskiej, a z Pl. Defilad, w dodatku alternatywną trasą przez DW801, zamiast S17. Akurat kurs był mało frekwencyjny, więc zamiast autokaru był Mercedes Sprinter. A to wszystko dlatego, że teraz podwykonawcą Polonusa na tej trasie jest Contbus. Natomiast na linii P7 czy POL7 (jak jeszcze podwykonawcą Polonusa był Souter) to wielokrotnie przyjeżdżałem 30-35 minut przed czasem. Zresztą nigdy nie przyjechałem spóźniony, w najgorszym przypadku byłem tylko 3 minuty przed czasem. Nawet jak zdarzały się wypadki i objazdy, a w jednym przypadku zawracanie to i tak na miejsce docelowe dojeżdżałem przed czasem, ale to dlatego, że czas przejazdu jest mocno zawyżony i odkąd w 2011 roku powstała ta linia to nie był ruszany. Znaczy pamiętam jedynie, że kursy P7 do Rzeszowa miały 2:50, ale te do Lublina zawsze miały 3:00. Gdyby nie była to Lubelszczyzna to pewnie już dawno skrócono by czasy przejazdu oraz być może zmieniono godziny odjazdów czy dodano kursów. 1251 na trasie: Warszawa Wiatraczna - Lublin ma mieć czas przejazdu rzędu 2:15-2:25.Wolfchen pisze:Z tym bym się nie rozpędzał, jak we wrześniu wracałem ostatnim P7 z Lublina, to do Warszawy przybyłem ze 40 minut przed czasem.
Pewnie, dlatego ja częściej na tej trasie wybieram autokar niż pociąg. Mimo wszystko należy pamiętać, że to kolej przewozi najwięcej pasażerów, a oferta FlixBusa jest co najwyżej uzupełnieniem.Wolfcen pisze:Każdy ma inne priorytety
Hm, możesz mi pokazać, gdzie o coś pytałem?ashir pisze:To po co pytasz? Skoro w czasie objazdu skromna oferta FlixBusa była wystarczająca to tym bardziej już po zakończeniu objazdu, nawet jeśli czas przejazdu nadal będzie kiepski i pociągi w większości nadal będą zestawione ze starych wagonów.
ŁK
Ciekawe, czy gdy Flixbus wycofa już wszystkie autokary po Souterze, to czy zapewni jakąś alternatywę w postaci dostępnych autokarów dla pasażerów niepełnosprawnych - na wózkach inwalidzkich - którzy podróżują niekiedy na przykład linią P6 - czy też będzie miał to w nosie. Obstawiam to drugie.
Tutaj:
Na trasie Warszawa - Kraków p. Radom, na linii 1260 są dostosowane autokary dla pasażerów niepełnosprawnych. Odjazd z Warszawy o 9:00 i 17:45 oraz o 11:50 i 16:40 z Krakowa.fraktal pisze: ↑03 gru 2019, 23:33Ciekawe, czy gdy Flixbus wycofa już wszystkie autokary po Souterze, to czy zapewni jakąś alternatywę w postaci dostępnych autokarów dla pasażerów niepełnosprawnych - na wózkach inwalidzkich - którzy podróżują niekiedy na przykład linią P6 - czy też będzie miał to w nosie. Obstawiam to drugie.
W Lublinie
Coś w tym jest. Kiedyś tłumaczyłem to ulgami (jak sam jeszcze miałem czy to studencką czy H1096), ale teraz nie do końca jestem przekonany.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Retoryka li tylko.
ŁK
-
- Posty: 2821
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
No właśnie. Ostatnio nie analizuję cen, ale do niedawna wydawało mi się że ceny ówczesnego PB za bilet normalny* są porównywalne lub niewiele wyższe od cen za bilet na TLK/IC z uwzględnieniem ulgi studenckiej, a zatem dla osoby nie posiadającej takiego uprawnienia cena autobusu wydaje się bezkonkurencyjna, o EIP to już w ogóle nie mówiąc. Chyba że wygrywa komfort podróży.
* EDIT: Zapomniałem - chodzi mi oczywiście o cenę dla pasażera bez ulg ustawowych na bilet z uwzględnieniem polityki cenowej PB/FlxB, czyli im wcześniej tym niższa cena. Formalnie to są ulgi handlowe, ale de facto dotyczące każdego.
To już potwierdzona informacja - Souter Holdings Poland (znany pod marką PolskiBus) jako podwykonawca FlixBusa będzie jeździł tylko do 31 marca na zezwoleniach PolskiegoBusa i do 1 kwietnia na zezwoleniach FlixBusa.
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 63597.html
Chociaż w systemie rezerwacyjnym widnieje kilka linii Soutera do 2 listopada:
1320 Warszawa - Berlin (tylko 1 z 2 kursów)
N1320 Warszawa - Bonn
1321 Warszawa - Berlin (1 z 2 kursów tylko do 29 czerwca)
N1321 Warszawa - Berlin
1322 Warszawa - Hamburg
N1360 Medyka - Brema
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 63597.html
Chociaż w systemie rezerwacyjnym widnieje kilka linii Soutera do 2 listopada:
1320 Warszawa - Berlin (tylko 1 z 2 kursów)
N1320 Warszawa - Bonn
1321 Warszawa - Berlin (1 z 2 kursów tylko do 29 czerwca)
N1321 Warszawa - Berlin
1322 Warszawa - Hamburg
N1360 Medyka - Brema