Flixbus (d. PolskiBus)
: 15 cze 2019, 7:23
Od 1 lipca będzie tylko nocny kurs linii N1271: Warszawa - Ustrzyki Górne p. Radom, Skarżysko-Kamienna, Kielce, Busko-Zdrój, Tarnów, Rzeszów, Przemyśl i wioski (oraz kurs partnerski, również nocą). Nie będzie kursów dziennych, a jak znajdą podwykonawcę to może wróci 1271 w zmodyfikowanej wersji?
FlixBus akurat ma coraz mniej autokarów dostosowanych do przewozu osób niepełnosprawnych. A dzieje się to za sprawą systematycznej redukcji kursów obsługiwanych przez Souter Holdings Poland (PolskiegoBusa), który to miał 100% autokarów dostosowanych i nawet kiedyś przeprowadził na ten temat kampanię.
Też żałuję, ale najprawdopodobniej winne są tabelki excela.michael112 pisze: ↑26 cze 2019, 18:47Dziwne że Souter Holdings dał się tak łatwo wymanewrować z polskiego rynku.
Tak jak kiedyś pisałem, podobno PolskiBus wyszedł na plus i zarabiał na kursach w porównaniu do SuperBus w Estonii, któremu polski oddział najpierw pożyczył część autokarów, a później dostał je z powrotem. OnniBus w Finlandii istnieje po dziś dzień i ma się dobrze, jako ciekawostkę mogę powiedzieć, że w porównaniu do MegaBusa, PolskiegoBusa i SuperBusa nie został założony przez Briana Soutera, choć to on później przejął większościowy pakiet udziałów. Firmę założyło dwóch Finów, którzy genialnie podrobili PolskiegoBusa. Dlaczego właściciel postanowił "sprzedać" markę PolskiBus i powoli wygasać działalność firmy? Teorii było kilka, a jak było naprawdę to pewnie wie tylko on sam. Pojawiła się dobra oferta do sprzedaży to skorzystał. Do końca pracowano nad rozwojem PolskiegoBusa, mało brakowało, a powstałaby "czerwona" aplikacja, zamiast "pomarańczowo-zielonej".Piottr pisze: ↑27 cze 2019, 12:20Też żałuję, ale najprawdopodobniej winne są tabelki excela.michael112 pisze: ↑26 cze 2019, 18:47Dziwne że Souter Holdings dał się tak łatwo wymanewrować z polskiego rynku.
Dopóki pan Souter dokładał do interesu, i bilety były zauważanie tanie ORAZ nie było Pendolino, autobusy były pełne. Sam parę razy jechałem do/z Gdańska i Wrocławia za 12 zł. Ale w momencie kiedy po okresie dotowania ceny na połączenia wzrosły oraz pojawiły się konkurencyjne pociągi, mogło się w tabelkach okazać, że ten biznes w Polsce nigdy nie będzie dochodowy.
Przecież podobnie Souter bardzo szybko wycofał się z Finlandii (OnniBus).
Widzę, że masz sporo wiedzy na ten temat. W jaki sposób zatem można wytłumaczyć z pozoru chaotyczne ruchy, jakie w pewnej chwili wydawało się że robi PB, uruchamiając nowe linie do mniejszych miast, (np do Włocławka) a potem je wygaszając?
Ale z tego co twierdzi Wikipedia, Souter się z OnniBusa wycofał:
Highland Global Transport, Lauri Helke and Petteri Rantala sold their shares to Koiviston Auto in October 2018.
Czy tylko mnie schemat wydaje się podobny do Polskiego Ekspressu z lat 90-tych ubiegłego wieku, który też został założony przez Brytyjczyków i spotkał się z dużym zainteresowaniem społecznym, ale pomimo tego potem odsprzedany Polakom, a na koniec zdechł...ashir pisze: ↑27 cze 2019, 19:00Dlaczego właściciel postanowił "sprzedać" markę PolskiBus i powoli wygasać działalność firmy? Teorii było kilka, a jak było naprawdę to pewnie wie tylko on sam. Pojawiła się dobra oferta do sprzedaży to skorzystał. Do końca pracowano nad rozwojem PolskiegoBusa, mało brakowało, a powstałaby "czerwona" aplikacja, zamiast "pomarańczowo-zielonej".
Nie nazwałbym tego chaotycznym ruchem, w jednym momencie uruchomiono linie P25-P32 (przez niektórych nazywanych prześmiewczo PKS Souter), które docierały do mniejszych miejscowości. Podejrzewam, że ten eksperyment miał na celu sprawdzenie w praktyce rentowności takich linii. Pewnie nie pamiętasz, ale z jakiś względów nawet bilety nie były wystawiane na Souter Holdings Poland, tylko jakąś "firmę-krzak", bodajże Express One. Rzeczywiście linie były później wygaszane, a w zasadzie to wchłaniane, bo wiele tych mniejszych miejscowości weszło do siatki połączeń już na stałe i funkcjonuje po dziś dzień we FlixBusie.Piottr pisze: ↑28 cze 2019, 11:18Widzę, że masz sporo wiedzy na ten temat. W jaki sposób zatem można wytłumaczyć z pozoru chaotyczne ruchy, jakie w pewnej chwili wydawało się że robi PB, uruchamiając nowe linie do mniejszych miast, (np do Włocławka) a potem je wygaszając?
Podobnie pamiętam, że kiedyś chciałem pojechać do Olsztyna, patrzę, a tu nagle przestały być kursy.
Możliwe, natomiast sama firma cały czas prowadzi działalność. Specjalnie wchodziłem na ich stronę i próbowałem zakupić bilet.Piottr pisze:Ale z tego co twierdzi Wikipedia, Souter się z OnniBusa wycofał:Highland Global Transport, Lauri Helke and Petteri Rantala sold their shares to Koiviston Auto in October 2018.
Tylko Polski Ekspress chyba działał na dużo mniejszą skalę?Piottr pisze:Czy tylko mnie schemat wydaje się podobny do Polskiego Ekspressu z lat 90-tych ubiegłego wieku, który też został założony przez Brytyjczyków i spotkał się z dużym zainteresowaniem społecznym, ale pomimo tego potem odsprzedany Polakom, a na koniec zdechł...