Moderatorzy: Poc Vocem, Dantte
-
TGM
- Posty: 5186
- Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52
Post
autor: TGM » 04 sie 2021, 16:48
Teren FSO kupił deweloper.
"Kupując ten teren, niegdyś służący do produkcji samochodów, dokonaliśmy jednego z największych tego typu nabyć na rynku w ramach tylko jednej transakcji. Niewątpliwie skala inwestycji będzie ogromna i samo przygotowanie jej rozłoży się na kilka lat, a wieloetapowa realizacja na kilkanaście najbliższych. To kolejne wyzwanie, z jakim zmierzymy się w OKAM. W najbliższej perspektywie jednakże planujemy podjąć działania polegające na uatrakcyjnieniu tego miejsca dla obecnych i przyszłych najemców oraz zapewnieniu im możliwości kontynuacji ich działalności. Bardzo ważne dla nas jest pozostawienie charakteru tego niezwykłego miejsca tak ważnego w historii polskiej motoryzacji, dlatego inwestycja będzie prowadzona przez nas z poszanowaniem przeszłości oraz poprzedzona zostanie konsultacjami z zainteresowanymi stronami" - zaznaczył cytowany w komunikacie Arie Koren, CEO OKAM.
"Zakup ogromnych terenów fabrycznych FSO przez firmę OKAM to wyzwanie ale i szansa dla tej części Pragi. Mamy nadzieję, że zapowiedzi inwestora dotyczące utrzymania historycznego charakteru miejsca, w końcu kolebki polskiej motoryzacji, zostaną spełnione. Mamy również nadzieję, że inwestor zagospodarowując teren skorzysta z wypracowanych przed kilkoma laty rekomendacji w ramach projektu „Osiedla Warszawy”. W ich wypracowywaniu uczestniczyli eksperci, ale i przedstawiciele mieszkańców tej części Pragi, choćby z osiedla Śliwice" - powiedział PAP Krzysztof Michalski ze stowarzyszenia Porozumienie dla Pragi.
To niby jak to ma wyglądać? Lofty w tych halach porobią

?
-
Łukasz
- Posty: 10244
- Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontakt:
Post
autor: Łukasz » 04 sie 2021, 20:59
Obstawiam, ze jak w Koneserze. Coś tam zostanie, reszta stylizacja.
ŁK
-
vernalisadonis
- Posty: 2972
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
Post
autor: vernalisadonis » 06 sie 2021, 2:29
We Wrocławiu jak została sprzedana zajezdnia autobusowa przy ulicy Grabiszyńskiej, to postawili bloki, a została hala w której znajduje się Centrum Historii Zajezdnia.
-
KwZ
- Posty: 10583
- Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
- Lokalizacja: z Parku Odkrywców
Post
autor: KwZ » 06 sie 2021, 9:28
Wydaje mi się, że po Zajezdni Inflancka w Warszawie nic nie zostało.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
-
Łukasz
- Posty: 10244
- Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontakt:
Post
autor: Łukasz » 06 sie 2021, 9:36
KwZ pisze:Wydaje mi się, że po Zajezdni Inflancka w Warszawie nic nie zostało.
Trochę inne czasy były chyba, teraz jest moda na mieszanie tradycji z nowoczesnością

ŁK
-
Flash8222
- Posty: 7478
- Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
- Lokalizacja: Pies wam mordy lizał
Post
autor: Flash8222 » 03 wrz 2021, 8:17
W dzisiejszym artykule w Wyborczej, możemy dowiedzieć się, że firma deweloperska Atrium ma zamiar zburzyć CH Reduta, CH King Cross oraz CH Targówek by na ich miejscach zbudować osiedla.
-
Łukasz
- Posty: 10244
- Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontakt:
Post
autor: Łukasz » 03 wrz 2021, 8:20
Reduta i King Cross to rozumiem, ale Targówek? Czy oni tam nie robili właśnie jakiegoś remontu?
ŁK
-
Flash8222
- Posty: 7478
- Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
- Lokalizacja: Pies wam mordy lizał
Post
autor: Flash8222 » 03 wrz 2021, 8:37
Był, widocznie już się zamortyzował.
-
KwZ
- Posty: 10583
- Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
- Lokalizacja: z Parku Odkrywców
Post
autor: KwZ » 03 wrz 2021, 8:45
Z punktu widzenia miasta - co jest większym generatorem ruchu? Centrum handlowe czy osiedle?
Wydaje mi się, że centrum, a zatem że z punktu widzenia miasta opłacałoby się zachęcić do zachowania go bliżej środka miasta, aby nie wydłużać podróży ludzi.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
-
kajo
- Posty: 2757
- Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
- Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec
Post
autor: kajo » 03 wrz 2021, 9:06
Patrząc na tendencje chociażby w USA, to internet zabija centra handlowe i prawdopodobnie to dopiero pierwsze zamknięcia. Takie kolosy jak Złote Tarasy, czy GalMok pewnie przetrwają. Ale takie BlueCity, Centrum Ursynów, Land, Klif, Ken Center mogą nie przetrwać.
-
karmat
- Posty: 282
- Rejestracja: 01 gru 2020, 20:25
- Lokalizacja: Nowodwory
-
Kontakt:
Post
autor: karmat » 03 wrz 2021, 9:27
Chodzenie do centrum handlowego jest już niepopularne. Najprostsze zakupy robi się we wszechobecnych dyskontach, ich nie brakuje na każdym osiedlu, więc po co jechać specjalnie do molocha i się męczyć?
-
person
- (geograf)
- Posty: 8096
- Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
- Lokalizacja: z szafy
Post
autor: person » 03 wrz 2021, 10:55
kajo pisze: ↑03 wrz 2021, 9:06
Patrząc na tendencje chociażby w USA, to internet zabija centra handlowe i prawdopodobnie to dopiero pierwsze zamknięcia. Takie kolosy jak Złote Tarasy, czy GalMok pewnie przetrwają. Ale takie (...) Land, (...) mogą nie przetrwać.
Już jakiś czas temu ogłoszono, że Land idzie do wyburzenia:
https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artyk ... -wyburzone
(uwaga! artykuł
bez Paywalla!)
W dzisiejszym tekście o planach Atrium:
https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7 ... cross.html
(uwaga! artykuł
zzzzzzzzzzz Paywallem!)
możemy przeczytać, że jeden fetysz zastąpi inny:
" Mam wrażenie, że boom na wielkopowierzchniowe obiekty stricte handlowe już minął."
(...)
"Myślimy o mieszkaniach na wynajem,"
I tak to się kręci. Od fetyszu, do fetyszu.
Nawiasem mówiąc mieszkania w miejscu Reduty... Piękne otoczenie, piękny ściek. Nic, tylko zamieszkać.
-
Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26717
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Post
autor: Glonojad » 03 wrz 2021, 11:31
KwZ pisze: ↑03 wrz 2021, 8:45
Z punktu widzenia miasta - co jest większym generatorem ruchu? Centrum handlowe czy osiedle?
Wydaje mi się, że centrum, a zatem że z punktu widzenia miasta opłacałoby się zachęcić do zachowania go bliżej środka miasta, aby nie wydłużać podróży ludzi.
No, nie do końca. Na to trzeba patrzeć w ujęciu urbanistycznym. Wstawienie osiedla w środek monokultury biurowej gwarantuje, że sporo korposzczurów tam zamieszka, wycinając część podróży niepieszych z systemu. Z drugiej strony, rozbudowa dowolnej monokultury o znów to samo, problemy komunikacyjne nasili.
Przy czym centra handlowe są stosunkowo przyzwoite o tyle, że najmniej uzależnione od systemu zmianowego: pracują większość dnia (choć najsilniejszy ruch jest po poludniu) i dwukierunkowo.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
-
Emyl
- Podrzędne Chamidło
- Posty: 6873
- Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
- Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
-
Kontakt:
Post
autor: Emyl » 03 wrz 2021, 11:44
No i osiedle w miejscu Reduty będzie miało swoją stację WKD, dojazd do Śródmieścia w 10 minut bez ściemy to jest dobry towar, patrząc na korki w okolicach Zachodniego, na Niemcewicza i na Wawelskiej.
-
KwZ
- Posty: 10583
- Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
- Lokalizacja: z Parku Odkrywców
Post
autor: KwZ » 03 wrz 2021, 14:23
Tylko żeby się mieścili do tego WKD

Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!