Warszawa niegdyś - linki itp.

Moderatorzy: Poc Vocem, Dantte

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36584
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 30 kwie 2014, 11:52

Myślisz, że za mojego dzieciństwa nie było już dobrego chleba? :P Tym niemniej to nie ten temat.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Aligator
Posty: 927
Rejestracja: 17 wrz 2008, 9:34
Lokalizacja: Warsaw/Higashikurume

Post autor: Aligator » 22 wrz 2014, 20:29

Jeszcze część kamienic się ostała. Pod tym względem polecam południową pierzeję Chłodnej na zachód od Żelaznej. Jeszcze Waliców między Pereca a Grzybowską.
Coś tam się ostało, ale w sytuacji, jaka jest obecnie (pojedyncze ruiny pomiędzy szklanymi domami i nowe place budowy, zatem więcej "szkła" w przyszłości), wartość tych "cudów" jest ujemna. Szczerze powiedziawszy, po cichu liczę, że je wreszcie zrównają - Waliców, Grzybowska, Żelazna, to wszystko się sypie (róg Żelaznej/Grzybowskiej kamienica parę lat temu się zawaliła i resztki trzeba było rozebrać), a kasy na odnowienie w życiu nie znajdą.
"Spóźniony pociąg przyspieszony relacji xyz, przyjedzie z opóźnieniem ok. 25 minut. Opóźnienie może ulec powiększe... zmianie"

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 20 kwie 2015, 20:25

Nie wiem czy są tu jakieś rzeczy wcześniej niedostępne w sieci, niemniej jednak linkuję: w Polonie pojawiła się kolekcja planów Warszawy.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4760
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 20 kwie 2015, 21:46

Suuuuper :)
Obrazek

aero
Posty: 25
Rejestracja: 27 mar 2009, 23:23

Post autor: aero » 24 sty 2016, 23:56

Tramwaje w Warszawie w lipcu 1989

Bardzo przyjemnie się ogląda.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5236
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 05 lut 2016, 20:07

Trochę ujęć z początków istnienia Stegien, budowy Os. Ostrobramska (Stegny to te fragmenty w kolorze :D ).
https://www.youtube.com/watch?v=o7YIwHPQpCI

Awatar użytkownika
Paweł_K
Taki ligowy Bełchatów
Posty: 5285
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:12
Lokalizacja: W-wa Gocławek (HQ)
Kontakt:

Post autor: Paweł_K » 09 lut 2016, 11:34

aero pisze:Tramwaje w Warszawie w lipcu 1989

Bardzo przyjemnie się ogląda.
Świetny film. Z ciekawości wszedłem na trasbusa i linie w 1989 i tak mnie nurtuje pytanie - jakie było uzasadnienie współistnienia linii 5 i 22?
And if the band you're in starts playing different tunes
I'll see you on the dark side of the moon

Richard Wright 1943-2008 - Shine on, you crazy diamond...

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 09 lut 2016, 13:19

Nie bardzo rozumiem, w czym masz problem z 5 i 22? Owszem, długi odcinek wspólny, ale i dziś takie się zdarzają (choćby 7 i 9), może tylko nie ze wspólnymi obydwoma krańcami.

Awatar użytkownika
Paweł_K
Taki ligowy Bełchatów
Posty: 5285
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:12
Lokalizacja: W-wa Gocławek (HQ)
Kontakt:

Post autor: Paweł_K » 09 lut 2016, 13:34

No właśnie, czyli sytuacja była jednak wyjątkowa. Przecież tam różnica była tylko w żoliborskim fragmencie trasy. A na tymże fragmencie (i dalej, bo aż do Kiercelaka) 5 pokrywała się z 27. Oj nie wiedzieli co to polityka przesiadkowa ;)
And if the band you're in starts playing different tunes
I'll see you on the dark side of the moon

Richard Wright 1943-2008 - Shine on, you crazy diamond...

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 09 lut 2016, 16:15

A może po prostu ówcześnie istniały potoki uzasadniające taką relację? W końcu Wola była robotnicza...

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 09 lut 2016, 17:07

Poza tym bilety "na jedną linię" sprzyjały systemowi relacyjnemu.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36584
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 09 lut 2016, 17:46

Przede wszystkim Huta. Gdy powstawała 5, 22 jeszcze nie dojeżdżało do Huty.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 09 lut 2016, 20:42

Wiesz, 5 na Hutę zaczęła jeździć w 82 roku. Wcześniej, od 73 kończyła na pętli Bielany AWF. Biedna była,bo w stronę Wiatraka zajeżdżało ją 22, a z powrotem 6.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Paweł_K
Taki ligowy Bełchatów
Posty: 5285
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:12
Lokalizacja: W-wa Gocławek (HQ)
Kontakt:

Post autor: Paweł_K » 09 lut 2016, 21:55

Tak doczytałem - linię 5 uruchomiono na koniec 1973 (30.12), po 6 latach niebytu, w związku z likwidacją relacji skrętnych przy dw. Centralnym - wcześniej to 17 jeździła na Wiatraczną przez JPII i skręcała w Jerozolimskie (operuję współczesnymi nazwami ulic, żeby nie było :P). Wspomniana 17 jeździła na Wiatraczną od 1957, kawał czasu. Od 1974 pojechała prosto na Służewiec, a 5 przez Okopową i Jerozolimskie, na Wiatraczną. 5 aż do stycznia 1982 krańcowała na Twardowskiej, po czym przedłużono ją na Hutę. W latach zamknięcia mostu Poniatowskiego (3.08.1985 - 16.12.1989 - co oni, od nowa go budowali?) 5 krańcowała na Narutowicza, czasowo na Banacha (podczas remontu Broniewskiego i zawieszenia 22). Linię zawieszono na wakacje w 1991, utrzymano po wakacjach i ostatecznie zlikwidowano 30.11.1991
22 na Wiatraczną zawitało w 1968, kursując z Powązek. W 1971 skasowano tramwaje na Powązkowskiej i linia trafiła na Piaski, a od sierpnia 77 na Hutę. Podczas remontu Mostu Poniatowskiego kursowała na Banacha, ze wspomnianym zawieszeniem podczas remontu na Broniewskiego. Po powrocie tramwajów na most, wróciła na Wiatraczną
And if the band you're in starts playing different tunes
I'll see you on the dark side of the moon

Richard Wright 1943-2008 - Shine on, you crazy diamond...

pietia
Posty: 818
Rejestracja: 29 maja 2007, 14:21

Post autor: pietia » 09 lut 2016, 21:56

Nie zapominajmy, że Huta zatrudniała wtedy kilkanaście tysięcy osób (jak nie więcej), więc i potoki generowała spore

ODPOWIEDZ