Prywatyzacja SPEC

Moderatorzy: Poc Vocem, Dantte

Domino2001
Posty: 1767
Rejestracja: 08 sty 2009, 9:03
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów (Zachodni)

Post autor: Domino2001 » 10 lut 2011, 13:32

Koledzy i koleżanki, pozwoliłem sobie otworzyć nowy temat. Proszę o Wasze głosy odnośnie petycji przeciwko prywatyzacji SPEC. Petycję można zgłosić tu.
Z góry dziękuję!
Najczęściej jeżdżę liniami: M1, 179, 185, 195, 209, 503, 737.

Aligator
Posty: 927
Rejestracja: 17 wrz 2008, 9:34
Lokalizacja: Warsaw/Higashikurume

Post autor: Aligator » 10 lut 2011, 15:05

No to się zaczyna ;)

Generalnie nie wiem czy ta petycja coś zmieni (zakład może i jest rentowny ale z drugiej strony miastu brak kasy chyba już nawet na wydatki bieżące), nie wiem też na jakich zasadach dokładnie ma być ta prywatyzacja realizowana - giełda/odpsrzedaż w prywatne ręce czy jeszcze inaczej.

Gdybyś zamieścił trochę więcej informacji w temacie dyskusja mogłaby coś ciekawego urodzić... ;)

Tak na marginesie parę tygodni temu pisałem że miasto ma problemy będzie się brało za prywatyzację swoich spółek i spółeczek. Myślę że góra 2 lata a pod młotek będą szły TW, SKM MZA i całkiem możliwe że MW (przynajmniej takie odnoszę wrażenie patrząc na podejmowane działania wokół tych spółek). Mówię dwa lata bo mniej więcej tyle zajmie w wypadku TW realizacja kontraktów na Swingi.
"Spóźniony pociąg przyspieszony relacji xyz, przyjedzie z opóźnieniem ok. 25 minut. Opóźnienie może ulec powiększe... zmianie"

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 10 lut 2011, 15:13

No własnie - chodzi o prywatyzację infrastruktury, czy tylko o działalność operatorską na niej? Pierwsze wymaga delikatności i solidnego zabezpieczenia umownego interesów odbiorców, natomiast to drugie to już pierd. Fakt, ze w każdym mieście prywatyzacja spółki operujacej na sieci cieplowniczej budzi wielkie emocje...
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

Awatar użytkownika
Pawel_
Sierściuch
Posty: 8295
Rejestracja: 01 maja 2007, 18:08
Lokalizacja: Zagłębie Szklane :-)

Post autor: Pawel_ » 10 lut 2011, 16:36

Aligator pisze:Myślę że góra 2 lata a pod młotek będą szły TW, SKM MZA
Znajdzie się taki 'oszołom', co będzie pakował swoje prywatne pieniądze w komunikację miejską? :-k

fluger
Posty: 523
Rejestracja: 01 paź 2008, 20:28

Post autor: fluger » 10 lut 2011, 16:44

Ale te podpisy zbierają lewicowi demokraci.

Marcineq
Posty: 12
Rejestracja: 11 sty 2006, 12:47

Post autor: Marcineq » 10 lut 2011, 18:11

Pawel_ pisze:
Aligator pisze:Myślę że góra 2 lata a pod młotek będą szły TW, SKM MZA
Znajdzie się taki 'oszołom', co będzie pakował swoje prywatne pieniądze w komunikację miejską? :-k
Nie w tym kraju :)

zzz
Posty: 1060
Rejestracja: 21 sty 2008, 22:46

Post autor: zzz » 10 lut 2011, 18:23

Pawel_ pisze:Znajdzie się taki 'oszołom', co będzie pakował swoje prywatne pieniądze w komunikację miejską? :-k
ITS i Mobilis nie istneja ;)

fluger
Posty: 523
Rejestracja: 01 paź 2008, 20:28

Post autor: fluger » 10 lut 2011, 18:28

W Wielkiej Brytanii przed II wojną światową było 4 prywatnych przewoźników kolejowych w kraju. Ale w trakcie, czy po wojnie firmy te musiały zostać znacjonalizowane ponieważ to są za duże koszty, a za małe zyski. Można by sprywatyzować komunikację miejską tylko podejrzewam że bilet ulgowy by kosztował tyle co normalny.
WKD przed II wojna światową tez była prywatną spółką należąca do spółki brytyjskiej.
A ja raczej wykończyła może nie wojna, a komunistyczna nacjonalizacja.

Aligator
Posty: 927
Rejestracja: 17 wrz 2008, 9:34
Lokalizacja: Warsaw/Higashikurume

Post autor: Aligator » 10 lut 2011, 18:33

No własnie - chodzi o prywatyzację infrastruktury, czy tylko o działalność operatorską na niej? Pierwsze wymaga delikatności i solidnego zabezpieczenia umownego interesów odbiorców, natomiast to drugie to już pierd. Fakt, ze w każdym mieście prywatyzacja spółki operujacej na sieci cieplowniczej budzi wielkie emocje...
A znalazłbyś oszołoma który chciałby tramwaje bez sieci? Jak będą szły na handel to razem z dobrodziejstwem inwentarza.
Znajdzie się taki 'oszołom', co będzie pakował swoje prywatne pieniądze w komunikację miejską? :-k

To nie oszołomstwo to czysta kalkulacja - ITS, Mobilis, PKS, jakoś działają więc nie mogą wychodzić na tym na minus ;)
Polska to kraj socjalny, więc interes się zrobi, jak nie na zasadach kapitalizmu to na zasadzie interwencjonizmu - trochę nagonki medialnej i roszczeniowi obywatele będą żądać od miasta by dopłacało, a że władza jest słaba to się ugnie i zapłaci, czyli czysty biznes.
Ale te podpisy zbierają lewicowi demokraci.
No ok, dla mnie nie ma znaczenia kto to postuluje, ja bym prosił o konkretne informacje i propozycje... to że mam poglądy "karlistowskie" nie znaczy że odmówię dysputy lewicowemu demokracie ;).
"Spóźniony pociąg przyspieszony relacji xyz, przyjedzie z opóźnieniem ok. 25 minut. Opóźnienie może ulec powiększe... zmianie"

zzz
Posty: 1060
Rejestracja: 21 sty 2008, 22:46

Post autor: zzz » 10 lut 2011, 19:05

Aligator pisze:A znalazłbyś oszołoma który chciałby tramwaje bez sieci?
Latwiej niz z siecia. Utrzymanie sieci jest najdrozsze, bez sieci to trzeba utrzymac tylko tabor i mozna dzialac jak ajenci autobusowi.

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 10 lut 2011, 19:54

Aligator pisze:
No własnie - chodzi o prywatyzację infrastruktury, czy tylko o działalność operatorską na niej? Pierwsze wymaga delikatności i solidnego zabezpieczenia umownego interesów odbiorców, natomiast to drugie to już pierd. Fakt, ze w każdym mieście prywatyzacja spółki operujacej na sieci cieplowniczej budzi wielkie emocje...
A znalazłbyś oszołoma który chciałby tramwaje bez sieci? Jak będą szły na handel to razem z dobrodziejstwem inwentarza.
Boże, o SPEC mi chodzi. Istnieją rożne modele prywatyzacji spółki cieplowniczej ibzastanawialem sie, o który chodzi w Warszawie. Czep sie innego tramwaja.
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

fluger
Posty: 523
Rejestracja: 01 paź 2008, 20:28

Post autor: fluger » 10 lut 2011, 20:11

Ciekawie by wyglądało S.P.E.C. S.A.

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 10 lut 2011, 20:15

SPEC już jest SA.

fluger
Posty: 523
Rejestracja: 01 paź 2008, 20:28

Post autor: fluger » 10 lut 2011, 20:27

Ale gafa.

Aligator
Posty: 927
Rejestracja: 17 wrz 2008, 9:34
Lokalizacja: Warsaw/Higashikurume

Post autor: Aligator » 10 lut 2011, 21:45

Boże, o SPEC mi chodzi. Istnieją rożne modele prywatyzacji spółki cieplowniczej ibzastanawialem sie, o który chodzi w Warszawie. Czep sie innego tramwaja.
Podstaw to się podczepię ;)

Spoko Chester ;)
Też mnie zastanawia jak oni chcą to sprywatyzować... dlatego prosiłem autora o jakieś konkretne fakty ;)
"Spóźniony pociąg przyspieszony relacji xyz, przyjedzie z opóźnieniem ok. 25 minut. Opóźnienie może ulec powiększe... zmianie"

ODPOWIEDZ