Wszędobylskie parkowanie

Moderator: Szeregowy_Równoległy

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 07 kwie 2017, 23:04

Mojego kumpla z pracy ostatnio zatrzymała policja, jak przejeżdżal rowerem przez przejście dla pieszych w poprzek Leszna, po zachodniej stronie skrzyżowania z Okopową. Wykroczenie ewidentne, ale kurwica mnie strzela, bo mieszkając tam dwa lata i zgłaszając to regularnie, NIGDY nie widziałem, żeby ktokolwiek chociazby próbował zrobić porzadek z totalnie dzikim parkowaniem dziejącym się 10-15m dalej.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1710
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 11 kwie 2017, 9:39

Jeszcze weselej robi się na duszy, ponieważ niedaleko w blaszanym pawilonie po banku PKO siedzi sobie Straż Miejska.
ZUS fundatorem emigracji

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 09 wrz 2017, 20:41

Rząd chce uzależnić opłaty za parkowanie od płacy minimalnej pisze: Istotne zmiany zaszły w projekcie ustawy o partnerstwie publiczno–prywatnym, która w części zmieni też przepisy ustawy o drogach publicznych, a która od początku roku jest przygotowywana w Ministerstwie Rozwoju. O tym, że opłaty wzrosną wiadomo już od kilku miesięcy, ale za to projektodawcy chcą odejść od sztywnego określenia stawek w przepisach ustawy >>>
I mój komentarz:
Popieram podwyżkę (niekoniecznie tak wielką), ale ważniejsze jest egzekwowanie opłat. Prawidłowości parkowania przy okazji też. I przede wszystkim podwyższenie mandatów za nieopłacenie parkometru. Za jazdę na gapę dostaje się 60-krotność ceny biletu [1]; w przypadku parkometru powinno być tak samo, czyli nie 50 zł, a bliżej 180 zł (razy podwyżka). (sprawdzić ustawę, nie mam czasu). W Warszawie już obecnie osoba dojeżdżająca codziennie do pracy powinna już płacić uczciwie ~2000 zł/mc co powinno skutecznie do tego zniechęcać. A przecież jest takich osób mnóstwo.

I dalej: cena godziny parkowania powinna być powiązana z ceną transportu miejskiego. Dlaczego u licha wiązać ją z płacą minimalną (a nie choćby średnią gusowską), skoro biedni jeżdżą zbiorkomem?

[1] w Warszawie piszą 38x: 266 zł (plus bilet?) / 7 zł, bo wzięty jest aglomeracyjny, imo powinien być miejski za 4,4 zł, wtedy jest właśnie 60x; w Krakowie 240 zł / 3,8 lub 4 zł.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4760
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 09 wrz 2017, 21:04

Zgadzam się, że logika wskazywała by na powiązanie ceny za parkowanie z ceną biletu na zbiorkom. Tylko co zrobić z miastami gdzie zbiorkom jest darmowy? :P
Obrazek

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 09 wrz 2017, 21:19

Nie rozumiem po co w ogóle regulować taką kwestię jak opłaty za parkowanie w miastach na poziomie ministerialnym...

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 09 wrz 2017, 21:50

W którym mieście powyżej 100 tys. mieszkańców zbiorkom jest darmowy? :P :-k

Ja uważam jeszcze, że pułap powinien być powiązany ze średnią gusowską, a nie płacą minimalną. Co dawałoby zróżnicowanie przestrzenne. 3 zł to nie to samo dla Warszawiaka (średnia 5740 zł), co dla kaliszanina (3648).
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 12 wrz 2017, 17:33

Autobus Czerwon pisze:Nie rozumiem po co w ogóle regulować taką kwestię jak opłaty za parkowanie w miastach na poziomie ministerialnym...
Przy całym moim lewactwie uważam, że miasto w centrum powinno wyznaczać wyłącznie miejsca dla osób niepełnosprawnych i ich opiekunów/rodziców/itp. Wszystkie inne miejsca parkingowe, jako dobro luksusowe, powinny być dostępne na zasadach rynkowych (a miasto powinno zarabiać na udostępnianiu terenów prywatnym operatorom parkingów).
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 12 wrz 2017, 17:45

Będzie jak z zakazem na wiadukcie Trasy WZ. W zabronionych godzinach ciągnął sznur samochodów, a kierowcy wyposażeni byli w przepustki.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Daniel_FCB
(kaczofob)
Posty: 1596
Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Daniel_FCB » 09 kwie 2021, 6:50

Poniższa dyskusja kontynuowana z tematu Rozkłady tramwajowe (2021), przeniesiona 9.04.21. TraPS
Emyl pisze:
06 kwie 2021, 11:24
Ja wypowiem się niepopularnie: samochód nie tylko mam, ale też jeżdżę nim do roboty i nie wyobrażam sobie, żeby coś mnie zmusiło do zmiany tego nawyku. Oferta jest tak badziewna, że nawet w normalnych warunkach ruchu z Grochowa na Ochotę jadę szybciej, niż dziewiątką.
Jak nie masz miejsc docelowych w centrum, to tak. Mnie gra w szukanie miejsca parkingowego zawsze zachęcała do skorzystania z metra.
A poza tym fajnie jest dostosowywać miejsce zamieszkania pod miejsce pracy. Jestem w trakcie szukania mieszkania i nie rozpatruje miejsc dalszych niż bezpośredni autobus do mordoru. Czasem to lepsze rozwiązanie niż tarabanienie się codziennie przez pół miasta. ;)
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 09 kwie 2021, 9:17

Dostosowanie miejsca zamieszkania pod miejsce pracy jest fajne, o ile:
a. nie mieszkasz z kimś, kto pracuje 30 km od Twojej pracy;
b. mówimy o wynajmie, a nie kupnie.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

bartoni722
Posty: 12138
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 09 kwie 2021, 9:25

No i czy masz gwarancję, że siedziba firmy się nie przeniesie z Mordoru na Rondo Daszyńskiego np. Idąc tym tropem mało brakowało żeby pracownicy ZTMu masowo się przenosili ze Śródmieścia na Bródno - a teraz na Pragę. ;)
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Łukasz
Posty: 10489
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 09 kwie 2021, 10:37

Daniel_FCB pisze:
Emyl pisze:
06 kwie 2021, 11:24
Ja wypowiem się niepopularnie: samochód nie tylko mam, ale też jeżdżę nim do roboty i nie wyobrażam sobie, żeby coś mnie zmusiło do zmiany tego nawyku. Oferta jest tak badziewna, że nawet w normalnych warunkach ruchu z Grochowa na Ochotę jadę szybciej, niż dziewiątką.
Jak nie masz miejsc docelowych w centrum, to tak. Mnie gra w szukanie miejsca parkingowego zawsze zachęcała do skorzystania z metra.
A poza tym fajnie jest dostosowywać miejsce zamieszkania pod miejsce pracy. Jestem w trakcie szukania mieszkania i nie rozpatruje miejsc dalszych niż bezpośredni autobus do mordoru. Czasem to lepsze rozwiązanie niż tarabanienie się codziennie przez pół miasta. ;)
Zamieszkaj w mordorze. Polecam. W razie czego, do nowego mordoru masz też niezły dojazd, ale ogólnie stad jest wszędzie blisko ;)
ŁK

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 09 kwie 2021, 11:17

Daniel_FCB pisze:
09 kwie 2021, 6:50
Emyl pisze:
06 kwie 2021, 11:24
Ja wypowiem się niepopularnie: samochód nie tylko mam, ale też jeżdżę nim do roboty i nie wyobrażam sobie, żeby coś mnie zmusiło do zmiany tego nawyku. Oferta jest tak badziewna, że nawet w normalnych warunkach ruchu z Grochowa na Ochotę jadę szybciej, niż dziewiątką.
Jak nie masz miejsc docelowych w centrum, to tak. Mnie gra w szukanie miejsca parkingowego zawsze zachęcała do skorzystania z metra.
A poza tym fajnie jest dostosowywać miejsce zamieszkania pod miejsce pracy. Jestem w trakcie szukania mieszkania i nie rozpatruje miejsc dalszych niż bezpośredni autobus do mordoru. Czasem to lepsze rozwiązanie niż tarabanienie się codziennie przez pół miasta. ;)
Ja tak właściwie zrobiłem, teoretycznie mam do pracy 158, które powinno mnie do roboty dotelepać w maksymalnie 30 minut. Natomiast właśnie załatwianie sprawunków na mieście jest jednym z powodów, dla których wolę samochód. Przykładowo po robocie jadę coś załatwić na Powiśle, gdzie niby mógłbym pojechać 127, a potem do domu wrócić 102, ale wolę poszukać 2 minuty miejsa parkingowego (w czasach pandemicznych jest to jednak dużo łatwiejsze), niż czekać po 20 minut na autobus.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 09 kwie 2021, 11:20

Ja to jakiś dziwny jestem, ale sprawunki na mieście po pracy to mam do załatwienia może raz, dwa razy w miesiącu i naprawdę już wolałbym wziąć taksówkę niż kupować samochód. Wyjdzie taniej.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 09 kwie 2021, 11:22

Ja niestety częściej, poza tym właścicielem samochodu jest też druga połowa mojego gospodarstwa domowego, która dzięki losowi pracuje w tym samym miejscu co ja i też czasami coś załatwia.

ODPOWIEDZ