Prawko i lewko
Moderatorzy: Wiliam, Szeregowy_Równoległy
Re: Prawko i lewko
Autostrady po wybudowaniu miały przejść na system zamknięty, czyli pobieramy bilet (albo OCRem spisany jest nr rejestracyjny) wjeżdżając na sieć autostrad i płaci się zjeżdżając z niego. Wtedy wystarczy porównać kilometry i czas obu zdarzeń.
Pełzający zamach stanu trwa.
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Jak na razie najbardziej straci komunikacja miejska bo przy założeniu że przepisy o przejściach dla pieszych wejdą w życie trzeba będzie albo zmniejszyć prędkość zbiorkomu (jak na Litwie) albo udawać że nic się nie zmieniło i co jakiś czas fundować pasażerom rozpłaszczanie na drzwiach od kabiny.
W idealnych warunkach wraz z wprowadzeniem pierwszeństwa pieszych przed wejściem na przejście należałoby zlikwidować większość przejść - przede wszystkim te gdzie nie ma widoczności, na drogach z KM, wielopasmowych, o podwyższonej prędkości. Wtedy można mówić o działaniach w kierunku poprawy bezpieczeństwa. Było to planowane, ale już wiadomo że nie wejdzie.
Jakoś na Litwie nie widziałem by zlikwidowano przejścia dla pieszych? W Wilnie było ich mnóstwo i większość bez świateł.
Tak samo w Kownie. A na Litwie czułem się na przejściu baardzo bezpiecznie, ani jeden kierowca nawet nie pomyślał by mnie nie przepuścić. Nawet Seby w BMW stawali aż miło. A jeszcze z 10 lat temu pamiętam że litewskie TIRy były postrachem szos.
A na przykład taki Poznań w ramach poprawy jazdy po centrum wyłączał sygnalizacje świetlne.
No ip ytanie jakie mamy priorytety transportowe. Jak dla mnie kolejność powinna być: piesi, rowery/zbiorkom, taxi/carsharing, samochody indywidualne. Przyjmuje tutaj kryterium kosztów dla miasta i zajętości przestrzeni.
No i pierwszeństwo pieszych spowolni głównie samochody , a dopiero w drugiej kolejności autobusy. Także różnica w czasie jazdy zmniejszy się na korzyść autobusów.
Tak samo w Kownie. A na Litwie czułem się na przejściu baardzo bezpiecznie, ani jeden kierowca nawet nie pomyślał by mnie nie przepuścić. Nawet Seby w BMW stawali aż miło. A jeszcze z 10 lat temu pamiętam że litewskie TIRy były postrachem szos.
A na przykład taki Poznań w ramach poprawy jazdy po centrum wyłączał sygnalizacje świetlne.
No ip ytanie jakie mamy priorytety transportowe. Jak dla mnie kolejność powinna być: piesi, rowery/zbiorkom, taxi/carsharing, samochody indywidualne. Przyjmuje tutaj kryterium kosztów dla miasta i zajętości przestrzeni.
No i pierwszeństwo pieszych spowolni głównie samochody , a dopiero w drugiej kolejności autobusy. Także różnica w czasie jazdy zmniejszy się na korzyść autobusów.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Orientujecie się, jaki urząd wydaje kopie świadectwa kwalifikacji? Marszałkowski, czy wydziały komunikacji?
Pewnie już znalazłeś odpowiedź w necie, ale jeśli nie, podrzucam link: http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=46341