Prawko i lewko

Moderatorzy: Wiliam, Szeregowy_Równoległy

cns80
Posty: 972
Rejestracja: 01 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: Warszawa-Lucerny

Prawko i lewko

Post autor: cns80 » 17 paź 2016, 8:05

Z kalpami wiryowymi to jest cała epopeja. Można przerobić kolektor za 600-800 zł + przesyłka w obie strony. Robią nowe łożyskowanie z uszczelniaczami lepszymi niż fabryczne, a do tego przyspawują klapy do osiek żeby nie wpadły do cylindra (fabrycznie są zgrzewane lub przykręcane w zależności od rocznika). W 1,9 (Vectra C, Zafira B) kolektor jest węższy, ale w 2,0 (Insignia) już potrafi wpaść klapka do cylindra.

ikarus
Posty: 2329
Rejestracja: 22 mar 2006, 13:21
Lokalizacja: Warszawa--->Gocław
Kontakt:

Post autor: ikarus » 30 wrz 2017, 22:59

Eko jazda zła dla silnika: http://moto.pl/MotoPL/7,88389,22443136, ... l#MTstream .Informacja za Moto.pl
Pozdrawiam. Szerokiej drogi.
Ikarus

Łukasz
Posty: 7645
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 01 paź 2017, 6:54

Nie eko jazda tylko jazda na zbyt niskich obrotach i próba złego obciążania silnika.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
ŁK

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 2582
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 02 lut 2018, 0:26

Z wrocławskiego podwórka.
Czy jadąc z ulicy Komuny Paryskiej w Dworcową muszę ustąpić pierwszeństwa tym co jadą z Podwala w Dworcową?
Komuny Paryskiej ma ustąp pierwszeństwa, a Podwale droga z pierwszeństwem.

https://www.google.com/maps/@51.1034868 ... !1e3?hl=pl
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 23191
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga
Kontakt:

Post autor: pawcio » 02 lut 2018, 8:03

Ten sam casus co wyjazdy na Most łazienkowski. Z jednej trony trójkąt i własny pas, z drugiej pierwszeństwo i zmiana pasa.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

rudy
Posty: 1682
Rejestracja: 21 maja 2007, 12:26
Lokalizacja: Skorosze

Post autor: rudy » 02 lut 2018, 10:15

Rzeczywiście, ciekawy przypadek.
Wygląda na to, że najlepiej (najbezpieczniej) jechać lewym pasem Komuny Paryskiej, gdyż jadący z Podwala nie mogą na ten pas wjechać (mają ciągłą).
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 2582
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 02 lut 2018, 12:42

Ogólnie tam tak jest. Niezależnie czy jak jedziesz w Dworcową oraz w Podwale, to tam wszyscy jadący z Komuny Paryskiej ustępują pierwszeństwa tym co jadą z Podwala.
Chociaż co do ustąpienia pierwszeństwa jadącym z Podwala w Dworcową, to bym nad tym debatował, bo jedziesz swoim pasem ruchu, a tamci nie i to oni muszą ustąpić pierwszeństwa przy zmianie pasa ruchu.

Może coś ten filmik wytłumaczy.
https://www.youtube.com/watch?v=3Bm5QWoTbbY&t=150s
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146

rudy
Posty: 1682
Rejestracja: 21 maja 2007, 12:26
Lokalizacja: Skorosze

Post autor: rudy » 02 lut 2018, 13:08

vernalisadonis pisze:
02 lut 2018, 12:42
Chociaż co do ustąpienia pierwszeństwa jadącym z Podwala w Dworcową, to bym nad tym debatował, bo jedziesz swoim pasem ruchu, a tamci nie i to oni muszą ustąpić pierwszeństwa przy zmianie pasa ruchu.
Oczywiście, rozumiem w czym rzecz/problem. Pytanie zatem, czy tam powinien być znak ustąp pierwszeństwa. Gdyby to były drogi równorzędne, wtedy nie ma wątpliwości, jak trzeba się zachować.
Pozdrawiam

Sebastian
Posty: 739
Rejestracja: 28 mar 2015, 21:56

Post autor: Sebastian » 04 lut 2018, 13:36

rudy pisze:
02 lut 2018, 13:08
Pytanie zatem, czy tam powinien być znak ustąp pierwszeństwa.
Znak ustąp pierwszeństwa może tam być, ale pierwszeństwo ustępuje się tylko gdy zmienia się pas.

rudy
Posty: 1682
Rejestracja: 21 maja 2007, 12:26
Lokalizacja: Skorosze

Post autor: rudy » 05 lut 2018, 9:58

Sebastian pisze:
04 lut 2018, 13:36
rudy pisze:
02 lut 2018, 13:08
Pytanie zatem, czy tam powinien być znak ustąp pierwszeństwa.
Znak ustąp pierwszeństwa może tam być, ale pierwszeństwo ustępuje się tylko gdy zmienia się pas.
Jasne, tyle że zawsze, jak się zmienia pas, to trzeba ustąpić pierwszeństwa i dodatkowy znak nie musi o tym informować.
Pozdrawiam

Sebastian
Posty: 739
Rejestracja: 28 mar 2015, 21:56

Post autor: Sebastian » 05 lut 2018, 17:46

Takie są zasady oznakowania skrzyżowań, żeby takie znaki stosować. Przydają się czasem, gdy duży śnieg nie pozwala na odczytanie znaków poziomych lub z pasa wjazdowego nie można korzystać bo są na nim roboty drogowe.

Stary Pingwin
Posty: 4830
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 14 mar 2018, 11:25

Dobra wiadomość dla kierowców- są już wygrane w sądzie o przekroczenia prędkości mierzone radarem laserowym TruCam. Okazuje się, że dokładny pomiar jest przy 70 metrach, a samochód z lakierem metalizowanym zawyża odczyty. Nie mam nic przeciwko radarowaniu piratów, ale niech to odbywa się zgodnie z przepisami. Czy przypadkiem motorowi nie zetknęli się z tym typem radaru?
miłośnik 13N

Flash8222
Posty: 6339
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 14 mar 2018, 14:19

Nasi nadzorce mają tylko trucamy.

Sebastian
Posty: 739
Rejestracja: 28 mar 2015, 21:56

Post autor: Sebastian » 19 mar 2018, 0:15

Chyba nie ma takiego urządzenia, z pomiaru którym ktoś by się nie wybronił w sądzie, poza odcinkowym pomiarem prędkości, ale ten ma swoje wady, m. in. to, że nie każdy musi płacić z niego mandatów.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14553
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 25 mar 2018, 17:09

Czarna skrzynka rejestrująca parametry jazdy? :-k
M2 S1 S2 7 9 22 24 25 100 102 105 111 117 118 127 158 162 166 185 385 N14 N22 N24 N64 N66 N72 Prom PLISZKA

ODPOWIEDZ