Nie pierwszy i nie ostatni.ikarus pisze:Autobus zablokował się na torowisku : http://tvnwarszawa.tvn24.pl/ulice,news, ... 36224.html , Informacja za Tvn Warszawa.
Wypadki i awarie - 2017
Moderator: vernalisadonis
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1
-
- Posty: 5804
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Tymczasem 3234 narobił bałaganu Grójecka/Wawelska. 3 samochody rozbite. Wiadomość za TVN Warszawa.
miłośnik 13N
Piszą, że zawiodły hamulce choć jak nie elektrodynamiczne to szynowe powinny zadziałać. Czyżby motorowy użył grzybka?
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
Gdyby użył grzybka, to też by się zatrzymał. Równie dobrze mógł niczego nie użyć. Zasnąć lub zasłabnąć. Ciężko mi uwierzyć w awarię sprzętu. Tak, jak napisałeś: gdyby elektrodynamiczne z jakiegoś powodu stracił, to miał jeszcze szynowe i tarcze.
Ja jeszcze ze szkolenia na 120Na pamiętam, że wciśnięcie grzybka może wydłużyć drogę hamowania bo wtedy wagon sam decyduje jak i czym hamuje. Jako przykład podany był przykład ze Stawek kiedy motorniczy miał przy poślizgu wcisnąć grzybek przez co wagon zatrzymał się za przystankiem. Sam grzybka nie używałem więc nie wiem jakie jest to hamowanie.
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
Może wydłużyć, bo nie ma hamowania roboczego. Pozostałe systemy hamują najmocniej jak potrafią. Tylko trochę to dziwne, że (z tego, co wiem) motorowy wziął zmianę na Narutowiczu i przystanek dalej przywalił. No i spotkałeś się kiedykolwiek z sytuacją, w której Swing nie chce hamować? Na odwrót, że hamuje chociaż nikt go nie prosił, to tak. Ale żeby odmówił hamowania to nie widziałem, ani (poza legendarnymi Stawkami) nie słyszałem o takiej opcji.
Żeby całkiem stracił hamowanie to się nie spotkałem. Nawet jak elektrodynamiczne hamowanie jest słabsze np. ze względu na poślizg to szynowe zawsze opadały a samymi szynowymi da się wagon dęba postawić. Są miejsca, że praktycznie zawsze jest ślisko i wtedy od razu hamuję za pierwszy ogranicznik i też nie wyjechał nigdy za przystanek a ludźmi nie rzuca bo ostatni wózek ciągnie wagon i niweluje poślizg. Stawki to podobno wina grzybka bo podobno był przyzwyczajony do hamowania grzybkiem w 120N a tam grzybek miał inną zasadę działania.
Czy mógłbym się dowiedzieć co to jest ten grzybek?
I czy mógłby ktoś mi wyjaśnić działanie innych hamulców, na podobieństwo do samochodów?
I czy mógłby ktoś mi wyjaśnić działanie innych hamulców, na podobieństwo do samochodów?
Przegubowce ,to sól tej ziemi .
Dzięki, ale mało zrozumiałem.
1 Dlaczego drogbert nie użył nigdy grzybka? To jest dla mnie niezrozumiałe.(nawet na szkoleniu?)
2 Piasecznica to jest taki ręczny? Czy wyrzucenie kotwicy to jest to samo?
1 Dlaczego drogbert nie użył nigdy grzybka? To jest dla mnie niezrozumiałe.(nawet na szkoleniu?)
2 Piasecznica to jest taki ręczny? Czy wyrzucenie kotwicy to jest to samo?
Przegubowce ,to sól tej ziemi .
Piasecznica to działa na tej zasadzie, że tramwaj jedzie i sypie piaskiem.Nordyk110 pisze:Dzięki, ale mało zrozumiałem.
2 Piasecznica to jest taki ręczny? Czy wyrzucenie kotwicy to jest to samo?
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1
Ad. 1) Bo nie miał potrzeby, wewnętrzne szkolenia w różny sposób są przeprowadzane.Nordyk110 pisze:Dzięki, ale mało zrozumiałem.
1 Dlaczego drogbert nie użył nigdy grzybka? To jest dla mnie niezrozumiałe.(nawet na szkoleniu?)
2 Piasecznica to jest taki ręczny? Czy wyrzucenie kotwicy to jest to samo?
Ad. 2) Piasecznica - to zbiornik ze specjalnym piaskiem kwarcowym, który w sytuacjach awaryjnych jest rozsypywany na główkę szyny tuż przed kołami, pierwszej osi, pierwszego wózka. Zadaniem tak rozsypanego piasku jest poprawa przyczepności kół przy rozruchu bądź podczas hamowania. Wysyp piasku ze zbiornika może odbywać się automatycznie w ramach napisanego programu ujętego w procedurach awaryjnych, lub "ręcznie", przez motorniczego.
Bartek, to że nie słyszałeś, nie oznacza że nie miały miejsca. Któregoś maja tego roku w Tramicusie w al. Krakowskiej od Krakowiaków do Hynka też doszło do zaniku napięcia i też przerżnął przystanek, przejście dla pieszych trzy pasy Łopuszańskiej do Hynka, cała wyspę na rondzie i zatrzymał się na czymś na ciągu Hynka Łopuszańska. Znasz ten skrót - Pojazdy Eksperymentalne Szczególnie Awaryjne.Szeregowy_Równoległy pisze:Może wydłużyć, bo nie ma hamowania roboczego. Pozostałe systemy hamują najmocniej jak potrafią. Tylko trochę to dziwne, że (z tego, co wiem) motorowy wziął zmianę na Narutowiczu i przystanek dalej przywalił. No i spotkałeś się kiedykolwiek z sytuacją, w której Swing nie chce hamować? Na odwrót, że hamuje chociaż nikt go nie prosił, to tak. Ale żeby odmówił hamowania to nie widziałem, ani (poza legendarnymi Stawkami) nie słyszałem o takiej opcji.
Ale jak to jest możliwe, że wóz leci gdzie chce bez żadnej kontroli? Na miejscu motorowego poszedłbym po porządne odszkodowanie za narazenie zdrowia i życia w wyniku błędów konstrukcyjnych, dopuszczenia niesprawnego pojazdu do ruchu i celowego wprowadzenia w błąd, że pojazd jest bezpieczny i zatrzyma się zawsze. A tak właśnie mówili na szkoleniu!
-
- Posty: 5804
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
MSZ najlepszy był hebel w 13N- proste połączenie baterii z szynowymi. Wszelkie skomplikowanie układu hamowania bezpieczeństwa pogarsza jego skuteczność. Czytam wyżej, że po wciśnięciu grzybka komputer myśli, jak zahamować. Jeżeli nie pomyślał o hamowaniu służbowym, to pomyśli o awaryjnym?
miłośnik 13N