Zmiany obsługowe - wrzesień 2019

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 28 wrz 2019, 9:53

Jurand pisze:
28 wrz 2019, 9:34
104 i 741 w DP na Otokarach to też mam nadzieje że jakaś sytuacja przejściowa?
Powrót do dawnych czasów, kiedy na tych liniach jeździły midiki. :grin:
Łukasz pisze:
28 wrz 2019, 9:50
A jest jakiś powód, dla którego te kursy są ukryte?
Przystanek Żerań FSO 02 jest poza trasą podstawową, od Kanału Żerańskiego 02 kurs jest normalnie widoczny w rozkładzie jazdy.

alojz
Posty: 2652
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 28 wrz 2019, 9:59

Nordyk110 pisze:
28 wrz 2019, 2:02
Trochę masz racji, ale następny przetarg będzie droższy o 50 gr/km bo ztm nas może pogonić do Leszna, Karczewa.....
Ale już ostatnie przetargi są właśnie droższe z tego powodu. Przewoźnik miał skalkulować i uwzględnić dojazdy/zjazdy na cały teren ZTM.

Łukasz
Posty: 10487
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 28 wrz 2019, 10:00

Del
ŁK

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 28 wrz 2019, 10:03

Nordyk110 pisze:
28 wrz 2019, 2:02
Trochę masz racji, ale następny przetarg będzie droższy o 50 gr/km bo ztm nas może pogonić do Leszna, Karczewa.....
Ale już od 10 lat robi się przetargi dla ajentów na dowolne linie w aglomeracji warszawskiej i przewoźnicy muszą się z tym liczyć. A nawet, jak było ograniczenie do konkretnych obszarów to i tak dotyczyło to tylko jednego krańca danej linii i nie brakowało bardzo długich dojazdów/zjazdów. Naprawdę to nie jest nic nowego ani zaskakującego ze strony naszego organizatora. ;)
Łukasz pisze:Czyli trochę są ukryte. Raz, że można by wpisać w rozkład z adnotacją, że startują z innego przystanku. A dwa, że wjazd pewnie by aż tak dużo nie kosztował czasu, nawet biorąc pod uwagę czas pracy.
705 jedzie z Metra Marymont, więc gdzie ta adnotacja i gdzie ma wjechać?
Jurand pisze:
27 wrz 2019, 21:47
Arriva z dojazdami z Płochocińskiej do Płochocina 35km w jedną stronę (-(
Pierwszy wyjazd brygady na 743 z bazy na Płochocińskiej o godz 2.56 #-o
Za to "duża" Arriva musi jeździć z Estrady na pusto do CH Marki. Pierwszy kurs na 190 ma o 4:23. Ciekawe czy na 180 będzie miała jakieś dojazdy/zjazdy do/z Wilanowa? :)

Łukasz
Posty: 10487
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 28 wrz 2019, 10:09

Już usunąłem ten głupi post :) Poebao mi się, że z Zerania.
ŁK

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 28 wrz 2019, 10:13

Dantte pisze:
27 wrz 2019, 23:32
A potok to jest o 3 rano z Warszawy pod miasto czy raczej na odwrót? Co to ZTM obchodzi, skąd kto gdzie dojeżdża. Tak długo jak nie jest to MZA, któremu za dojazdy płacić trzeba, to tylko ich dobra wola, że dają ajentowi linie bliżej bazy (i, co akurat absurdalne, w niektórych przypadkach widać jak ZTM idzie na rękę ajentowi mimo braku podstaw w potoku pasażerskim, np. jeśli chodzi o kursy skrócone). Niech sobie ten przewoźnik nocuje te wozy i w Płochocinie. Zgodził się ajent na umowę, niech teraz płaci za kierowcę i paliwo z własnej kieszeni, a nie pieniędzy podatników (jak kursy-widmo MZA albo TW o 3 rano z zajezdni).
Dokładnie, jakiś czas temu nawet podawałem dla każdego ajenta wykaz linii tych bliższych i tych dalszych. ZTM nie odpowiada również za (głupie) lokalizacje zajezdni ajentów, to też dobra wola ZTMu, że w przetargach dopuszczają bazę na terenie dowolnej gminy na której ZTM świadczy usługi.

Łukasz
Posty: 10487
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 28 wrz 2019, 10:24

Współpraca to nie tylko kasa, ale też trochę umiejętności miękkich. W normalnej pracy mówi się „zadbaj o ludzi, a oni zadbają o klienta”. Tu można to sparafrazować i powiedzieć „zadbaj o ajenta, a on zadba o pasażerów”. Raczej wszystkim zależy na lepszej jakości. A dłuższe dojazdy to może mniej zadbane autobusy, może przez to mniej bezpieczne, może sfrustrowani pracownicy, wylewający swoje żale na pasażerów - bo mniej kasy w firmie, to mniej na tych końcowych gałęziach drzewa zależności. W teorii można powiedzieć „nie chcesz jeździć na naszych warunkach, to nie musisz”, ale też ten rynek nie jest jakiś gigantyczny. Może się zdarzyć, że w przetargu nie wystartuje nikt, albo nagle ajent przestanie świadczyć usługi jak warbus. I co wtedy? Warszawa to nie Lublin, 100 autobusów się nie weźmie znikąd. A 300 to chyba nie ma szans już w ogóle.
ŁK

Jurand
Posty: 1054
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 28 wrz 2019, 10:49

ashir pisze:
28 wrz 2019, 10:03
Nordyk110 pisze:
28 wrz 2019, 2:02
Trochę masz racji, ale następny przetarg będzie droższy o 50 gr/km bo ztm nas może pogonić do Leszna, Karczewa.....
Ale już od 10 lat robi się przetargi dla ajentów na dowolne linie w aglomeracji warszawskiej i przewoźnicy muszą się z tym liczyć. A nawet, jak było ograniczenie do konkretnych obszarów to i tak dotyczyło to tylko jednego krańca danej linii i nie brakowało bardzo długich dojazdów/zjazdów. Naprawdę to nie jest nic nowego ani zaskakującego ze strony naszego organizatora. ;)
Łukasz pisze:Czyli trochę są ukryte. Raz, że można by wpisać w rozkład z adnotacją, że startują z innego przystanku. A dwa, że wjazd pewnie by aż tak dużo nie kosztował czasu, nawet biorąc pod uwagę czas pracy.
705 jedzie z Metra Marymont, więc gdzie ta adnotacja i gdzie ma wjechać?
Jurand pisze:
27 wrz 2019, 21:47
Arriva z dojazdami z Płochocińskiej do Płochocina 35km w jedną stronę (-(
Pierwszy wyjazd brygady na 743 z bazy na Płochocińskiej o godz 2.56 #-o
Za to "duża" Arriva musi jeździć z Estrady na pusto do CH Marki. Pierwszy kurs na 190 ma o 4:23. Ciekawe czy na 180 będzie miała jakieś dojazdy/zjazdy do/z Wilanowa? :)
Duża Arriva, któryś dodatek na 180 będzie startował i krańcował w obu z zmianach na Wilanowie, całka zapewne któraś też.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 28 wrz 2019, 11:11

Pamiętajcie też że ajenci mają węższe widełki kilometrów rocznych więc trzeba bardziej pilnować doboru brygad.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

man1956
Posty: 1527
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 28 wrz 2019, 12:22

Zadam nieco prowokacyjne pytanie: a czy ktoś badał, czy jest sens, aby takie linie jak np. 702 czy 704 startowały - zwłaszcza w święta - o Otwocka czy Halinowa o godz. 4 z minutami?

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 28 wrz 2019, 12:41

pawcio pisze:
28 wrz 2019, 11:11
Pamiętajcie też że ajenci mają węższe widełki kilometrów rocznych więc trzeba bardziej pilnować doboru brygad.
Dlatego Mobilis zaczyna i kończy na Płowieckiej?

wincenty
Posty: 1309
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 28 wrz 2019, 12:52

Ciekawe, że w przypadku MZA, ZTM od zawsze dba jednak o taki podział obsługi, żeby było do zajezdni w miarę blisko. Zdarzają się takie kwiatki, jak Ostrobramska na 179 czy 204, ale to raczej wyjątki od reguły, wynikające z potrzeby spięcia planu. Na 712 czy 743 Ostrobramskiej raczej nie ujrzymy...
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

fraktal
Posty: 5468
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 28 wrz 2019, 13:01

Bo MZA ma rozlokowane zajezdnie mniej więcej na terenie całego miasta, natomiast ajent ma całkowitą dowolność w lokalizacji swojej bazy. Nie widzę powodu, dlaczego ZTM miał być stawiany pod ścianą, jeśli chodzi o wybór linii, bo ajent wybrał sobie lokalizację na bazę w tym miejscu, a nie w innym - chyba że wcześniej konsultowałby tą lokalizację z Organizatorem.

Ale z drugiej strony w przypadku 743 myślę, że nie ma konieczności, żeby na tej linii jeździła Arriva - można na przykład zamienić ze 103, które wciąż chyba częściowo jeszcze obsługuje Mobilis.

marko80
Posty: 2426
Rejestracja: 22 mar 2010, 10:10

Post autor: marko80 » 28 wrz 2019, 18:16

Arriva w DP będzie mieć coś na 190?

Awatar użytkownika
Vlady
Posty: 125
Rejestracja: 17 gru 2017, 22:56

Post autor: Vlady » 28 wrz 2019, 18:23

marko80 pisze:
28 wrz 2019, 18:16
Arriva w DP będzie mieć coś na 190?
Nie.

Zablokowany