Strona 1 z 5

Wszystkich Świętych 2019

: 25 paź 2019, 19:52
autor: fraktal
Na WGKM pojawił się artykuł o obsłudze linii cmentarnych 2019 roku. Od razu powiem, że obsługa linii C76 przez autobusy 12-metrowe w dniu 1 listopada to błąd. Tą linią jeździ sporo rodzin z dziećmi w wózkach, które jednak trochę miejsca zajmują, ograniczając przestrzeń dla pasażerów stojących. Na tą linię idealne były sztywniaki, które miały sporo rzeźnie, no i od solówki jednak dłuższe, ale w tym roku widać, że ktoś chyba pożałował wozów wielkopojemnych. Z solówek najlepsze były Scanie, które mają dużą rzeźnię. Trzeba będzie się z tramwajami przeprosić pewnie.

Link do artykułu:

http://www.wgkm.waw.pl/portal/index.php ... rnych-2019

Wszystkich Świętych 2019

: 25 paź 2019, 20:13
autor: ashir
Co roku widzę pustki w C76, więc nie dziwi mnie zmiana z przegubów na solówki, zresztą już bywały takie lata z solówkami na tej linii. W końcu to w 100% dubel linii 4, która i tak jest wzmocniona do 7,5 minuty. Ta linia i tak istnieje przez zaszłość historyczną. A SU12 Arrivy mają całkiem dużą rzeźnię. ;)

Wszystkich Świętych 2019

: 25 paź 2019, 20:34
autor: fraktal
ashir pisze:
25 paź 2019, 20:13
Co roku widzę pustki w C76, więc nie dziwi mnie zmiana z przegubów na solówki, zresztą już bywały takie lata z solówkami na tej linii. W końcu to w 100% dubel linii 4, która i tak jest wzmocniona do 7,5 minuty. Ta linia i tak istnieje przez zaszłość historyczną. A SU12 Arrivy mają całkiem dużą rzeźnię. ;)
Ale siedzenia mają tak umieszczone, że jedna osoba może zająć bez trudu oba - wszystkie są obok siebie z dostępem tylko z jednej strony. Natomiast Scania ma najlepszy stosunek długości rzeźni do liczby wygodnych siedzeń. Co do jej istnienia, zachęcam Organizatora do jej zlikwidowania, to zobaczy wówczas co będzie się działo w tramwajach 1 listopada. :twisted: Sporo osób podjeżdża tą linią dwa przystanki na przykład ze Staniewickiej do Ronda Żaba do dalszych przesiadek, ale tacy pasażerowie muszą się gdzieś także zmieścić przecież.

Wszystkich Świętych 2019

: 26 paź 2019, 11:17
autor: KwZ
W innym wątku przeczytałem, że od 1 listopada będzie uruchomiony przystanek [kolejowy] Warszawa Powązki. Super! Tylko wolałbym takie otwarcia z tydzień wcześniej, żeby wyszły wszystkie fuszerki i też żeby ZTM zdążył ogarnąć.

Czy w związku z tym planowane są jakieś zmiany w sieci cmentarek? Dwa posty wyżej widzę wzmiankę o funkcjonowaniu linii przez zaszłość historyczną, to nie wróży dobrze...

Wszystkich Świętych 2019

: 26 paź 2019, 12:07
autor: Autobus Czerwon
Przecież po otwarciu metra na Targówek też nie ma żadnych zmian w układzie linii cmentarnych, więc tym bardziej nic nie będzie zmieniane po otwarciu jakiejś stacji kolejowej.

Wszystkich Świętych 2019

: 26 paź 2019, 16:10
autor: MJ
Nie pamiętam jak wygląda dokładnie tam układ przystanków, ale niektóre linie powinny mieć dodany przystanek w rejonie stacji.

Wszystkich Świętych 2019

: 26 paź 2019, 17:05
autor: ashir
fraktal pisze:
25 paź 2019, 20:34
Ale siedzenia mają tak umieszczone, że jedna osoba może zająć bez trudu oba - wszystkie są obok siebie z dostępem tylko z jednej strony. Natomiast Scania ma najlepszy stosunek długości rzeźni do liczby wygodnych siedzeń. Co do jej istnienia, zachęcam Organizatora do jej zlikwidowania, to zobaczy wówczas co będzie się działo w tramwajach 1 listopada. :twisted: Sporo osób podjeżdża tą linią dwa przystanki na przykład ze Staniewickiej do Ronda Żaba do dalszych przesiadek, ale tacy pasażerowie muszą się gdzieś także zmieścić przecież.
Do podjeżdżania ze Staniewickiej do Ronda Żaby to są tramwaje, które w tych dniach odbijają się jeden od drugiego, zresztą do tramwaju jest bliżej niż do autobusu. W tym dniach na Odrowąża będzie kursowało aż 7 linii tramwajowych (1, 3, 4, 25, C1, C4, C6) w tym część linii co 7,5 minuty! Dlatego ja się nie dziwię marnej frekwencji w C76. Szkoda posyłać puste wozy aż do Centrum. Kiedyś na upartego rozważałem skrócenie do Metro Szwedzka, ale to tak na siłę. ;)
KwZ pisze:
26 paź 2019, 11:17
Czy w związku z tym planowane są jakieś zmiany w sieci cmentarek? Dwa posty wyżej widzę wzmiankę o funkcjonowaniu linii przez zaszłość historyczną, to nie wróży dobrze...
Czemu nie dobrze? Jako zwolennik reform za czasów dyrektora Ruty uważam Wszystkich Świętych za wyjątek, kiedy to wręcz nie należy zmieniać tego co od wielu lat doskonale funkcjonuje. Oczywiście dopóki pasażerowie nadal chętnie z tych linii korzystają. ;) Czyli C10 na trasie: Królewska - Cm. Północny-Brama Zach. z powodu słabej frekwencji poległo na rzecz kursującego C40 ze stacji metra Młociny, ale jednocześnie nadal kursuje C42 na trasie: Królewska - Cm. Północny-Brama Gł., które nadal cieszy się zainteresowaniem i funkcjonuje razem z C09 ze stacji metra Młociny. :)

Wszystkich Świętych 2019

: 26 paź 2019, 17:19
autor: Dantte
Brak jakichkolwiek zmian w układzie linii cmentarnych po uruchomieniu metra na Targówek to albo skrajna nieprofesjonalnosc i marnowanie pieniędzy, albo zwykłe lenistwo

Wszystkich Świętych 2019

: 26 paź 2019, 17:25
autor: ashir
Autobus Czerwon pisze:
26 paź 2019, 12:07
Przecież po otwarciu metra na Targówek też nie ma żadnych zmian w układzie linii cmentarnych, więc tym bardziej nic nie będzie zmieniane po otwarciu jakiejś stacji kolejowej.
Jest symboliczna zmiana, C20 zamiast przez Handlową to pojedzie przez Ossowskiego i zatrzyma się na Metro Targówek Mieszkaniowy. ;) Teoretycznie C76 mogłoby się zatrzymać na Metro Szwedzka, ale równie dobrze można wsiąść do tej linii lub tramwajów na Dw. Wileńskim.
MJ pisze:
26 paź 2019, 16:10
Nie pamiętam jak wygląda dokładnie tam układ przystanków, ale niektóre linie powinny mieć dodany przystanek w rejonie stacji.
Wystarczy zajrzeć do ulotki. Linie cmentarne nie mają przystanków między Powązkami-IV Bramą, a Powązkami-Cm. Wojskowym. Nie, nie powinny tam stawać linie cmentarne dla potencjalnej przesiadki z pociągu kursującego w tych dniach raz na godzinę. Dla takich osób wystarczy 180, które i tak w tych dniach ma zwiększoną częstotliwość...
Dantte pisze:
26 paź 2019, 17:19
Brak jakichkolwiek zmian w układzie linii cmentarnych po uruchomieniu metra na Targówek to albo skrajna nieprofesjonalnosc i marnowanie pieniędzy, albo zwykłe lenistwo
Rozmawialiśmy już o tym. Bez zmiany organizacji ruchu to ja nie widzę możliwości zmian i wykorzystania stacji Trocka na wzór stacji Młociny. :-k

Wszystkich Świętych 2019

: 26 paź 2019, 17:32
autor: SławekM
Dantte pisze:
26 paź 2019, 17:19
Brak jakichkolwiek zmian w układzie linii cmentarnych po uruchomieniu metra na Targówek to albo skrajna nieprofesjonalnosc i marnowanie pieniędzy, albo zwykłe lenistwo
Może i lenistwo ale... Z Kołowej masz ok. 700m, zaś w metra Trocka ok. 1,2km. Chyba w Wyborczej był fragment, że jakby Borzymowska była otwarta dla autobusów to można pomyśleć o jakimś wahadle autobusowym z metra. No ale nie przegonisz straganiarzy z Borzymowskiej i Wincentego. Szczególnie, ze 1.11 to tam i ruch pieszych powoduje, że jest ciasno i niebezpieczne.
Powiesz, że 1,2km od metra to niedaleko, ale wiadomo jacy teraz są pasażerowie... Zresztą zaraz się pojawi opinia, że dla starszych to za daleko z metra, a oni wolą autobus bo nie muszą chodzić po schodach.

Wszystkich Świętych 2019

: 26 paź 2019, 17:36
autor: KwZ
Imo istniejące przystanki przy PKP Powązki powinny być skorygowane, ale już po Wszystkich Świętych. EoT

Wszystkich Świętych 2019

: 26 paź 2019, 17:45
autor: Dantte
SławekM pisze:
26 paź 2019, 17:32
Dantte pisze:
26 paź 2019, 17:19
Brak jakichkolwiek zmian w układzie linii cmentarnych po uruchomieniu metra na Targówek to albo skrajna nieprofesjonalnosc i marnowanie pieniędzy, albo zwykłe lenistwo
Może i lenistwo ale... Z Kołowej masz ok. 700m, zaś w metra Trocka ok. 1,2km. Chyba w Wyborczej był fragment, że jakby Borzymowska była otwarta dla autobusów to można pomyśleć o jakimś wahadle autobusowym z metra. No ale nie przegonisz straganiarzy z Borzymowskiej i Wincentego. Szczególnie, ze 1.11 to tam i ruch pieszych powoduje, że jest ciasno i niebezpieczne.
Powiesz, że 1,2km od metra to niedaleko, ale wiadomo jacy teraz są pasażerowie... Zresztą zaraz się pojawi opinia, że dla starszych to za daleko z metra, a oni wolą autobus bo nie muszą chodzić po schodach.
Jest winda, chyba wszyscy o tym wiedzą. Przecież tam ludzie będą specjalnie czekali na C27 (o ile będzie stawało). Linia okrezna Trocka - Goscieradowska - Kolowa - Handlowa - Pratulinska by calkowicie wystarczyla, z postojami na petli. Ale nie, beda sie odbijaly przeguby od siebie na C27.
A na Borzymowskiej to ja straganiarzy duzo nie widzialem nigdy. Na Wincentego owszem.

Wszystkich Świętych 2019

: 26 paź 2019, 19:13
autor: Georg
Dantte pisze:
26 paź 2019, 17:19
Brak jakichkolwiek zmian w układzie linii cmentarnych po uruchomieniu metra na Targówek to albo skrajna nieprofesjonalnosc i marnowanie pieniędzy, albo zwykłe lenistwo
Przyzwyczajenia ludzi trudno zmienić. Chociaż faktycznie raz na rok pasażerowie i tak sprawdzają trasy linii cmentarnych (trudno żeby pamiętali rozkłady z zeszłego roku).

Wszystkich Świętych 2019

: 26 paź 2019, 19:26
autor: pawcio
Gościeradowska? Bardzo bardzo odważna koncepcja. Szczególnie że Kołowa jest de facto nieprzejezdna. Trocka jest za blisko i za daleko jednocześnie.
Natomiast nie dziwię się, że nic nie robiono z cmentarkami. Po pierwsze, to jednak trochę specyficzny dzień i target. C42 wciąż przecież żyje. Po drugie, C10 też jedne Świeczki Z Mlocinami przeżyło. Tu nie ma potrzeby robić gwałtownych rewolucji.

Wszystkich Świętych 2019

: 26 paź 2019, 19:50
autor: ashir
Poza tym Dantte cały czas odrzuca istnienie innych linii cmentarnych (międzycmentarne C11 czy C13 i tak zawsze będzie istniało), więc kryterium uliczne musi być na tyle uniwersalne, aby wszystkie linie cmentarne mogły z niego skorzystać.