Zmiany obsługowe - marzec 2021

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

bartoni722
Posty: 12138
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 08 mar 2021, 13:19

O Wawrze i tamtejszej komunikacji możnaby pisać rozprawki na długie strony. Z jednej strony dobra oferta jest potrzebna, z drugiej strony próbując ją tworzyć półśrodkami typu szczyt co 20 do 22 na jednej i do 21 co 15 na drugiej linii jadących z różnych kierunków za sprawą rozdrobnienia tworzy się gigantyczną nadpodaż i puste wozy, które bolą, jak się pomyśli że mogłyby jeździć gdzieś indziej. Kolejną sprawą jest kwestia gdzie idea wzniosłej oferty jest potrzebna - 142 po TL co 15 minut w szczycie (delikatnie mówiąc) szału nie robi. Pytanie, czy to kwestia wawerskiej samochodozy, złej relacji, czasu przejazdu, czy właśnie infrastruktury przesiadkowej do kolei.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 08 mar 2021, 13:52

bartoni722 pisze:
08 mar 2021, 13:19
Pytanie, czy to kwestia wawerskiej samochodozy, złej relacji, czasu przejazdu, czy właśnie infrastruktury przesiadkowej do kolei.
Myślę że to przede wszystkim kwestia rodzaju zabudowy, przeważnie jednorodzinnej z elementami wielorodzinnej powciskanej zazwyczaj w losowych miejscach. Dodatkowo nieco peryferyjne położenie linii kolejowej (w odniesieniu do całości dzielnicy, wyraźnie widać że nie biegnie ona środkiem, a zabudowa rozwija się teraz przeważnie po jej zachodniej stronie, bliżej rzeki), brak jakiegoś kręgosłupa komunikacyjnego biegnącego przez środek dzielnicy i znacznie rozproszona zabudowa z masą łąk i lasów między poszczególnymi osiedlami.

A tak jeszcze ogólniej, to spore błędy w planowaniu - moim zdaniem wizja na Wawer skończyła się w latach 80, kiedy zaniechano planu budowy III linii metra do Falenicy, które to metro (być może nawet częściowo naziemne) mogłoby być właśnie takim kręgosłupem którego dzisiaj brakuje.

No ale generalnie rozwój Warszawy po 1989 roku to w większości jeden wielki błąd w planowaniu (a może nawet właściwiej: brak planowania).

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 08 mar 2021, 13:55

Metro do tego rodzaju zabudowy nie mialoby szansy się obronić, wymagałoby daleko idącej urbanizacji przecież.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Krzysiek_S
Posty: 5082
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 08 mar 2021, 14:03

Miało być Osiedle Julianów[ od dawnej wsi/ osiedla Julianów dla...] na południe od obecnego ciągu Kadetów - Lucerny w ramach kontynuacji osiedla Gocław.

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 08 mar 2021, 14:04

Glonojad pisze:
08 mar 2021, 13:55
Metro do tego rodzaju zabudowy nie mialoby szansy się obronić, wymagałoby daleko idącej urbanizacji przecież.
Do tego rodzaju zabudowy co jest teraz, to zgoda, natomiast pewnie wraz z budową metra planowano zapewne także daleko idącą urbanizację. Do dzisiejszej zabudowy bardziej pasowałby szybki tramwaj, ale też przyznam że nie orientuję się aż tak bardzo w MPZP żeby wiedzieć jaka zabudowa jest planowana na obecnych nieużytkach.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 08 mar 2021, 14:35

studium uwarunkowań jest na warstwie planów miejscowych na mapie na stronie urzędu miasta, dość łatwo to ogarnąć.

Ale ogólnie konkluzja jest taka, że doby transport zbiorowy i dobra urbanistyka są wzajemnie powiązane.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Krzysiek_S
Posty: 5082
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 08 mar 2021, 14:38

Autobus Czerwon pisze:
08 mar 2021, 14:04
Glonojad pisze:
08 mar 2021, 13:55
Metro do tego rodzaju zabudowy nie mialoby szansy się obronić, wymagałoby daleko idącej urbanizacji przecież.
Do tego rodzaju zabudowy co jest teraz, to zgoda, natomiast pewnie wraz z budową metra planowano zapewne także daleko idącą urbanizację. Do dzisiejszej zabudowy bardziej pasowałby szybki tramwaj, ale też przyznam że nie orientuję się aż tak bardzo w MPZP żeby wiedzieć jaka zabudowa jest planowana na obecnych nieużytkach.
W osiedlu LAS obowiązuje MPZP Las - możliwa zabudowa od wolnostojącej po szeregową[ to ostatnie wybrane rejony]. Jednak w większości tramwaj planowany jest na granicy osiedla tylko w północnej części wejdzie w osiedle, żeby dojść do okolic pętli Gocław . Na wschód od planu będą uchwalone plany okolic ulicy Kadetów i Zakola Wawerskiego gdzie planuje się park i rekreacje. W jednym miejscu jeszcze w ramach MPZP Las na terenach zielonych i sportu jeden inwestor chce zbudować Aqupark. Kolejne plan to Zbytki gdzie planuje się zabudową od wolnostojącej po szeregową oraz w jednym miejscu wielorodzinna [ komunalne]. Szeregówka głównie wzdłuż Traktu, Bora i Kombajnistów. Dalej na wschód jest plan Sadula gdzie jest już zwarta zabudowa [ nieliczne budynki wielorodzinne]. Na południe od MPZP Zbytek jest plan okolic ulicy Zwoleńskiej gdzie również planowana jest zabudowa od wolnostojącej po szeregową oraz wielorodzinna w trójkącie Bronowska - Bora - Trakt. Trwa już pierwszy etap takiej zabudowy do 15 m[ cztery budynki na 114 mieszkań]. Wielorodzinna możliwa jest też na południe od Zwoleńskiej wzdłuż Bora do trasy na Zaporze. Dalej jest planowany MPZP Borków który jeszcze nie został uchwalony gdzie planuje się zabudowę max szeregowa[ to obszar do Borowieckiej od Cylichowskiej. A tak poza tym bez żadnego planowania powstają osiedla na terenie MSI Nadwiśle na północ i południe od Przewodowej po POW oraz wzdłuż Ogórkowej. Budynki wielorodzinne powstają też bez planu w okolicy ulicy Klimontowskiej i mogą dojść po Lucerny[ bo teren jest wolny]. Zagłębiami/ zalążkami zabudowy wielorodzinnej są więc w Wawrze okolice Klimontowskiej, okolice centrum osiedla Zerzeń[ Bronowska, Trakt, przyszła Bora], osiedle Anin przy p.o Anin i osiedle IBJ, okolice stacji Wawer, okolice Pożaryskiego i Żegańskiej, okolice Zwoleńskiej i Mrówczej, na wschód od p.o Miedzeszyn, okolice ulicy Bysławskiej od komunalnych po Miasteczko Wawer, osiedle Poeamatu i Wawer GO czy tam Love [ Przylaszczkowa !.] . No i oczywiście Marysin stara zabudowa okolice Korkowej[ przy cmentarzu też nowa] oraz nowa przy p.o Gocławek.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 08 mar 2021, 15:32

Ogólnie przy Nowobora jest M2 czyli rozproszona (aczkolwiek szeregowa potrafi mieć gęstość zaludnienia całkiem dużą, vide Londyn) i częśćiowo zieleń - niestety nie ma tutaj szansy na "korytarz urbanizacyjny". Uważam, że to błąd, pas chociaż 100 m od 1KD-Z (czyli przedłużenia Bora) powinien być zabudowany, nawet z pierzeją od Bora, aby z jednej strony wykorzystać oś komunikacyjną na skomasowanie zabudowy i usług, z drugiej - osłonić tereny zielone.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Krzysiek_S
Posty: 5082
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 08 mar 2021, 15:53

Glonojad pisze:
08 mar 2021, 15:32
Ogólnie przy Nowobora jest M2 czyli rozproszona (aczkolwiek szeregowa potrafi mieć gęstość zaludnienia całkiem dużą, vide Londyn) i częśćiowo zieleń - niestety nie ma tutaj szansy na "korytarz urbanizacyjny". Uważam, że to błąd, pas chociaż 100 m od 1KD-Z (czyli przedłużenia Bora) powinien być zabudowany, nawet z pierzeją od Bora, aby z jednej strony wykorzystać oś komunikacyjną na skomasowanie zabudowy i usług, z drugiej - osłonić tereny zielone.
Zgadzam się, że tak powinno być ale zapisy studium, a tym samym na podstawie tego MPZP[w trakcie procedury] mówią tylko o zieleni, parkach i rekreacji. Do tego jest tam Warszawski Obszar Chronionego Krajobrazu co blokuje zmianę rzeźby terenu ... Co prawda w rejonie Kadetów zmieniono rzeźbę terenu ale to niezbyt legalnie i to już kilkanaście lat temu.

tatra
Posty: 290
Rejestracja: 07 wrz 2009, 16:38
Lokalizacja: z ulicy Stołecznej(zawsze)

Post autor: tatra » 08 mar 2021, 16:28

Co te bzdety mają do tematu ?
tatra

Snake.Griffin
Posty: 97
Rejestracja: 28 paź 2018, 9:31

Post autor: Snake.Griffin » 09 mar 2021, 10:42

TranslatorPS pisze:
08 mar 2021, 12:04
Ustawowo można bardzo luźno zakwalifikować ładowanie baterii trakcyjnych jako część czasu pracy (albo jako art. 6.1.5 albo jako art. 6.1.6 Ustawy o czasie pracy kierowców), co ogólnie dyskwalifikuje te postoje z wyznaczania przerw ustawowych na mniej więcej tej samej zasadzie, co wymóg utrzymania pojazdu w gotowości dla pasażerów na każdej pętli bez stanowisk technicznych z ramienia art. 6.1.4 tej samej Ustawy.
Wszystko zależy od regulaminu pracy, jeżeli kierowca ma obowiązek nadzorować to oczywiste że stanowi to inną pracę. Nie wiem jak jest z ładowaniem, ale w zakresie postoju na pętli żadnego obowiązku nadzorowania nie ma, kierowca ma określone obowiązki związane z przystankiem końcowym/początkowym, ale na pewno nie jest nim siedzenie w kabinie jak próbują twierdzić niektórzy.

Inną sprawą jest, że na tą chwilę żaden pracodawca w sieci ZTM poza Lkami nie różnicuje wynagrodzenia zależnie od czasu jazdy więc będąc tak ściśle interpretującym zapisy ustawowe możemy kazać odbijać 15 minut przerwy i ani sekundy więcej.

Awatar użytkownika
karmat
Posty: 311
Rejestracja: 01 gru 2020, 20:25
Lokalizacja: Nowodwory
Kontakt:

Post autor: karmat » 09 mar 2021, 10:43

Od dziś doszła poranna wtyczka D7 na linii 199 - obsługa Ostrobramska 12m

http://www.wgkm.waw.pl/portal/index.php ... ada-na-199

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 09 mar 2021, 18:54

Wydłużenie postojów czy jakiś mikroszczyt?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Łukasz
Posty: 10488
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 09 mar 2021, 19:01

Wtyczki chyba nie modyfikują rozkładu głównego...
ŁK

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 09 mar 2021, 19:43

Wtyczka jeździ jednokierunkowo na trasie: Zieleniecka - Metro Trocka bezpośrednio przed podstawową brygadą, przynajmniej tak się dzisiaj wyświetlała.

Zablokowany