Zmiany obsługowe - wrzesień 2021

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 12 wrz 2021, 9:37

A Ty nie mogłeś tego zrobić? Dodatkowe kursy na 522 jadą z Centralnego minutę przed 519, a z powrotem 2 minuty przed 519. A 501 przecież nie kursuje w weekendy!

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 12 wrz 2021, 10:48

Czy miasto ma za dużo pieniędzy? Pytam, ponieważ specjalnie na ten weekend wprowadzono specjalny rozkład na 107, który od standardowego różni się jedynie pominięciem przystanku pl.Piłsudskiego i w związku z tym o minutę opóźnionym odjazdem z Esperanto. Naprawdę nie wystarczyłoby wywiesić firanek w pojazdach oraz zmodyfikować plików z trasą w pojazdach? Wydrukowanie nowych rozkładów i wywieszenie ich to przecież są koszty, nie mówiąc już że trzeba było także wydrukować nowe kursówki oraz pozmieniać godziny w kartach drogowych.

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 623
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
Lokalizacja: 東武東上線志木駅

Post autor: TranslatorPS » 12 wrz 2021, 14:12

Jurand pisze:
11 wrz 2021, 17:39
Ja wiem czy takie logiczne, że inny numer brygady to inny rozmiar wozu?
Skoro planista lub dyspozytor widzi że dana brygada ma rano inny rozmiar wozu, a w zm.B inny to wtedy wydaje się to logiczne że wystawiają wóz odpowiedni do danej zmiany.
I to wygląda logicznie i nie trzeba zmieniać numeru brygady.(...)
Ogólnie w Polsce przyjęło się, że brygada to powiązanie jednego wozu z kierowcą/kierowcami danego dnia. Wbrew pozorom to, co piszesz nie jest logiczne, gdyż pod wszystkimi względami wygląda to jak kontynuacja RJ tym samym wozem, co ewidentnie nie ma miejsca. Kombinowanie z adnotacjami "rano PN po południu SN" czy jakkolwiek tam w końcu ZTM oznacza tabor tylko komplikuje sprawę we wszystkich kwestiach - planowania taboru, ale też rozliczania wzkm. Jeśli ma to robić ten sam kierowca, to nie widzę przeszkód, żeby było to po prostu spięte jako SWL.
Ja sam jestem nawet proponentem wystawiania osobnych numerów dodatkom porannym i popołudniowym niezależnie od taboru, po prostu systemowo, i "zawyżanie ilości wozów na linii poprzez zwiększanie górnej granicy numerów brygad w ruchu" w ogóle nie jest dla mnie argumentem. Co za różnicę w końcu robi, że w ruchu jest 13 wozów, ale w rogu szyby tarczka [016]? Dopóki wóz i jego obieg jest zidentyfikowany jednoznacznie w systemie (i nie mówię akurat, że jakimkolwiek komputerowym, lecz całościowo w siatce przewozów) to może być to nawet abstrakcyjny numer niebazujący na wykonywanych liniach... oh wait, są takie sieci - nawet w Polsce.
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 12 wrz 2021, 20:07

Trochę się nie znam, ale numeracja brygad z liczbą brygad na linii to i tak się ma średnio. Co z BWL? Wydawało mi się, że zdarzały się też jakieś maratony z własnym zakresem numeracji.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 12 wrz 2021, 21:23

Generalnie nie ma tuż żadnych sztywnych zasad, wszystko jest umowne. Ja się coraz bardziej skłaniam do podejścia, by dodatki w obu szczytach miały odrębną numerację.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 12 wrz 2021, 21:54

pawcio pisze:
12 wrz 2021, 21:23
Generalnie nie ma tuż żadnych sztywnych zasad, wszystko jest umowne. Ja się coraz bardziej skłaniam do podejścia, by dodatki w obu szczytach miały odrębną numerację.
Może zróbmy jak kiedyś Koleje Mazowieckie wymagały od MZA od brygad w dwóch szczytach, czyli 011a, 011b ;)

Georg
Posty: 5937
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 30 wrz 2021, 19:14

Co się zmienia w rozkładzie 103 od 4.10. poza datą?

bartoni722
Posty: 12138
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 30 wrz 2021, 19:34

Objazd przez Przyokopową.

Wysłane z mojego CPH1941 przy użyciu Tapatalka

I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Mateusz950
Posty: 727
Rejestracja: 12 cze 2012, 18:59
Lokalizacja: Pionki/Warszawa

Post autor: Mateusz950 » 30 wrz 2021, 20:34

Co to za potwór pt. 984 kursujący w najbliższą sobotę na trasie <M>Księcia Janusza - <M>Młociny - Piastów Śląskich? Z jakiej okazji to będzie kursować?
https://uetbdu.webwave.dev/
NOWY ADRES OD 9.03.2023.

Zapraszam. :)

bartoni722
Posty: 12138
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 30 wrz 2021, 20:41

Żaden potwór. Dowozówka na koncert na Lotnisku Bemowo.

Wysłane z mojego CPH1941 przy użyciu Tapatalka

I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Jurand
Posty: 1062
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 30 wrz 2021, 20:44

bartoni722 pisze:
30 wrz 2021, 20:41
Żaden potwór. Dowozówka na koncert na Lotnisku Bemowo.

Wysłane z mojego CPH1941 przy użyciu Tapatalka
Czyli jednak potwór 🤣

Zablokowany