Zmiany obsługowe - wrzesień 2021

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Walas
Posty: 17069
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 10 wrz 2021, 19:28

wincenty pisze:
10 wrz 2021, 18:27
Walas pisze:
10 wrz 2021, 17:33
Na 201 od poniedziałku wchodzi R-11 na poranne dodatki 08, 09, 010 na solówki
10 czy 12 metrów?
12m
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 10 wrz 2021, 20:05

wincenty pisze:
10 wrz 2021, 19:27
10 metrowiec to też sokowka😏
No nie, SU10 to midi.

stołecznynocnik
Posty: 157
Rejestracja: 16 sty 2018, 18:27

Post autor: stołecznynocnik » 11 wrz 2021, 0:08

No i wraz z dzisiejszą nocą stało się jasne - Arriva nie dostała nic w zamian 2 brygad, Grodzisk także nie, za to Mobilis dostał dwa razy N03. To normalna praktyka ze strony ZTM?
Operacja się udała, pacjent zmarł.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 11 wrz 2021, 7:25

stołecznynocnik pisze:
11 wrz 2021, 0:08
No i wraz z dzisiejszą nocą stało się jasne - Arriva nie dostała nic w zamian 2 brygad, Grodzisk także nie, za to Mobilis dostał dwa razy N03. To normalna praktyka ze strony ZTM?
Och jakie to przykre. Mobilis do tej pory nie wystawiał na noc ani jednej brygady na solówkowego MANa...

Łukasz
Posty: 10488
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 11 wrz 2021, 8:02

stołecznynocnik pisze:No i wraz z dzisiejszą nocą stało się jasne - Arriva nie dostała nic w zamian 2 brygad, Grodzisk także nie, za to Mobilis dostał dwa razy N03. To normalna praktyka ze strony ZTM?
A co ma być nienormalne? Liczą się kilometry.
ŁK

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 623
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
Lokalizacja: 東武東上線志木駅

Post autor: TranslatorPS » 11 wrz 2021, 11:26

man1956 pisze:
10 wrz 2021, 15:58
A czy BusMan dopuszcza, aby jedna brygada miała ten sam numer w szczycie A i w szczycie B - mimo że jest obsługiwana przez różne zajezdnie?
Tak, bo przydział zadania do zajezdni w BusManie to cecha opisowa, a nie definująca zadanie - albo inaczej, przydział zadania do zajezdni na cele statystyczne jest ręczny i niezależny od faktycznie przypisanych kursów. Przy weryfikacji błędów rozkładu pojawia się co prawda błąd przydziału zadania do złej zajezdni, ale pierw trzeba tą listę błędów sobie otworzyć.
Tutaj mógł być to albo po prostu błąd planistów ZTM przy składaniu RJ, albo rozbicie zadania na dwa kompletnie osobne, tak, że w BusManie istnieją dwa zadania "14113", co jest jak najbardziej możliwe po ręcznym stworzeniu nowego zadania.
Jurand pisze:
10 wrz 2021, 16:01
Ok
Teraz jasne, czyli nie chodzi o pseudo porządek tylko sprawy techniczne jakimi jest BusMan
Akurat rozbicie zadania na dwa przy zmianie metrażu jest logiczne, gdyż zmniejsza to prawdopodobieństwo pomyłki ze strony planistów Operatora. Skoro numer brygady ma oznaczać z założenia ten sam wóz w skali dnia, a zmieniamy rozmiar wozu, to chyba jednak logiczne, że będzie inny numer brygady na inny wóz?
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023

Jurand
Posty: 1056
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 11 wrz 2021, 17:39

Ja wiem czy takie logiczne, że inny numer brygady to inny rozmiar wozu?
Skoro planista lub dyspozytor widzi że dana brygada ma rano inny rozmiar wozu, a w zm.B inny to wtedy wydaje się to logiczne że wystawiają wóz odpowiedni do danej zmiany.
I to wygląda logicznie i nie trzeba zmieniać numeru brygady.
Może w MZA to nie wydaje się logiczne, bo zasadniczo tam mało co ma logikę 😣
Fakt że ZTM takie historie wymyśla ale ktoś to łyka 😀

Łukasz
Posty: 10488
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 11 wrz 2021, 17:57

A jakie w ogóle to miałoby mieć znaczenie, czy się nazywa 6 czy 16?
ŁK

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 11 wrz 2021, 19:28

Tadzioman potrafił obsługiwać brygady ikarusowe w jednym szczycie przegubowe, w drugim solówkowe (w dowolną stronę), ale to były technicznie osobne typy taboru w rejestrze.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

alojz
Posty: 2652
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 11 wrz 2021, 19:54

Jurand pisze:
11 wrz 2021, 17:39
Ja wiem czy takie logiczne, że inny numer brygady to inny rozmiar wozu?
A jaka jest wg Ciebie definicja brygady?
Jurand pisze:
11 wrz 2021, 17:39
Skoro planista lub dyspozytor widzi że dana brygada ma rano inny rozmiar wozu, a w zm.B inny to wtedy wydaje się to logiczne że wystawiają wóz odpowiedni do danej zmiany.
A gdzie to widzi?
Jurand pisze:
11 wrz 2021, 17:39
I to wygląda logicznie i nie trzeba zmieniać numeru brygady.
Zdecydowanie się z Tobą nie zgadzam. Nie widzę żadnego uzasadnienia żeby komplikować sprawy proste i intuicyjne.

Jurand
Posty: 1056
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 11 wrz 2021, 20:13

Na mój gust zmiany numerów brygad na numery z tzw: przysłowiowej dupy, to jest właśnie komplikowanie spraw prostych i intuicyjnych.

fraktal
Posty: 5468
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 11 wrz 2021, 21:32

Jurand pisze:
11 wrz 2021, 20:13
Na mój gust zmiany numerów brygad na numery z tzw: przysłowiowej dupy, to jest właśnie komplikowanie spraw prostych i intuicyjnych.
W takiej Arrivie na pewno dyspozytor by się nie pomylił, bo do niedawna każdy typ taboru to inna zajezdnia. MZA to jednak zupełnie co innego, mają dużo więcej brygad do wystawienia niż ajenci i o pomyłkę nietrudno. Nie wiem, gdzie widzisz problem.

Łukasz
Posty: 10488
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 12 wrz 2021, 9:10

MJ pisze:W niedzielę Kleszczowa wyjeżdża na 3 maratony na 217: M51, M52, M53. Ktoś wie z czym to jest łączone?
+
W ten weekend dochodzi na 713 jeden maraton M3.
Ktoś wie, dlaczego 522 jeździ z odstępami 6-9, a wraca 5-10?
fraktal pisze:
Jurand pisze:
11 wrz 2021, 20:13
Na mój gust zmiany numerów brygad na numery z tzw: przysłowiowej dupy, to jest właśnie komplikowanie spraw prostych i intuicyjnych.
W takiej Arrivie na pewno dyspozytor by się nie pomylił, bo do niedawna każdy typ taboru to inna zajezdnia. MZA to jednak zupełnie co innego, mają dużo więcej brygad do wystawienia niż ajenci i o pomyłkę nietrudno. Nie wiem, gdzie widzisz problem.
W XXI wieku nie powinno być żadnych dyspozytorów, którzy się mogą pomylić.
ŁK

fraktal
Posty: 5468
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 12 wrz 2021, 9:22

Nawet gdyby wszystko robił komputer, to działa on w oparciu o dane, które wprowadza człowiek i tak będzie zawsze.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 12 wrz 2021, 9:26

Ktoś wie, dlaczego 522 jeździ z odstępami 6-9, a wraca 5-10?
@Łukasz - sprawdź koordynację z 501 lub 519.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Zablokowany