Zmiany obsługowe - grudzień 2021

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2195
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Zmiany obsługowe - grudzień 2021

Post autor: MJ » 03 gru 2021, 8:07

Cześć, od poniedziałku zachodzi kilka zmian:
Kleszczowa przejmuje:
149 (nie pamiętam czy przez cały tydzień czy tylko w DP)
N38/1 (przez cały tydzień)
178 brygady: 011, 012 i 013
Zmian jest więcej, ale o tym wiem.


Miesiące w j. polskim z małej litery ;) TraPS

bartoni722
Posty: 12138
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 03 gru 2021, 9:08

114 - schodzi "Kleszczowa", zmienia się numeracja brygad skróconych z Arrivy
121 - przejmuje już w całości Mobilis na hybrydy, "Stalowa" zostaje tylko na przegubowej BWLce ze 185
122 - schodzi Grodzisk
123 - "Stalowa" przejmuje kolejny dodatek od "Ostrobramskiej"
139 - w całości dla Mobilisu w DP
145 - dodatkowy kurs o 0:07 obsłuży Grodzisk BWLką łączoną ze 142
147 - schodzi "Stalowa", wchodzi Grodzisk na prawie wszystkie dodatki (06, 07, 08, 010B, 011B)
149:
Jachim pisze:149 (nie pamiętam czy przez cały tydzień czy tylko w DP)
Tylko w DP.
Z23 - zrzutkę robią 3 całki ze "Stalowej", całka i maraton z "Kleszczowej", dwie całki z Mobilisu oraz maraton z Arrivy

+zmiany samych założeń rozkładów:
wincenty pisze:
06 paź 2021, 11:55
Spójrzcie na częstotliwość linii- siekiery 190 po 22...co pól godziny!
Najlepiej to widać, gdy o 22:22 spod CH Marki rusza mocno naładowany ostatnimi klientami i pracownikami Centrum Handlowego autobus - najlepsze że w czasie oczekiwania na upragniony odjazd, zjeżdżają wtedy na pusto dwa wozy z Arrivy. Na Radzymińskiej już trudno znaleźć miejsce stojące...
Dla porównania - częstotliwość takiego 503 o tej porze z Natolina co 15 minut - na pokładzie ledwie kilka osób...
Teraz jest ładnie co 15 minut do samego końca w obu kierunkach. Ponadto w sobotę w godzinach 11-20 wyjedzie maraton M7 który da upragnione 26 minut postoju na OsG.
ZTM pisze:Zarząd Transportu Miejskiego od soboty, 4 grudnia, wprowadzi kilka małych, ale ważnych dla pasażerów, zmian w rozkładach jazdy. To realizacja zgłaszanych wniosków.
kobieta czytająca rozkłady jazdy

Pasażerowie piszą do ZTM w różnych sprawach – wśród nich są też propozycje zmian rozkładów jazdy. Czasem jest to wniosek o wydłużenie godzin kursowania, a innym razem o korektę tak aby przesiadki były łatwiejsze. Jeżeli tylko wprowadzenie takich zmian jest możliwe (sieć Warszawskiego Transportu Publicznego to ponad 200 linii autobusowych, 26 tramwajowych oraz metro i Szybka Kolej Miejska, których rozkłady w na wielu przystankach są koordynowane), realizujemy prośby pasażerów.

Tak stanie się w sobotę. Wracający wieczorem do domów mieszkańcy Wygody i południowej części Ząbek będą mogli pojechać dodatkowym kursem 145 – autobus ruszy z pętli Wiatraczna o godzinie 0.07. Dojedzie do przystanku Powstańców. Dodatkowo, co było kolejnym postulatem, rozkład jazdy linii 145 zostanie dopasowany do rozkładu 516.

Kolejni beneficjenci to pasażerowie linii 166 i 192. Na wspólnym odcinku trasy: Os. Kabaty – Metro Natolin zostanie poprawiona koordynacja rozkładów.

Zmiany przygotowaliśmy też dla linii 190. Rozkład jazdy został zsynchronizowany z tym dla linii 160, 171 i 512. To nie wszystko – wieczorem 190 kursuje częściej, a dodatkowo, przy Dworcu Wileńskim, podjeżdża na przystanek przed, a nie po autobusie nocnym.

Ostatnie zmiany to ułatwienie przesiadek, o co prosili pasażerowie linii 124 oraz 173.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27358
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 03 gru 2021, 9:12

Koordynować dowozówkę do metra z linią międzydzielnicową przez pół miasta z czasem jazdy 60+, co za upadek.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

bartoni722
Posty: 12138
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 03 gru 2021, 9:16

Tutaj to jednak bardziej o DS chodzi. Chociaż w szczytach jak mają zbieżne częstotliwości też jest ładnie, myślę że rano na początku trasy powinno grać dobrze, nie będzie opóźnień wtórnych.
Koordynować dowozówkę do metra z linią międzydzielnicową przez pół miasta z czasem jazdy 60+, co za upadek.
W artykule nie ma nic o koordynacji 160 i 527 :term:
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 03 gru 2021, 9:23

Ciekawe czy dopasują rozkłady i obsługę 116, 180 i E-2 w związku z faktem że oficjalnie mogą się ładować na obu krańcach (E-2 tylko w Wilanowie ale przedtem wcale nie mogło).
Nie ma już uzasadnienia dla puszczania spalinowych autobusów na wybrane brygady.

bartoni722
Posty: 12138
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 03 gru 2021, 9:28

Na 180 i E-2 nie trzeba zmieniać rozkładów, obie mają sensowne postoje na Wilanowie umożliwiające ładowanie (E-2 w szczycie B ma 35+).
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 03 gru 2021, 9:34

@bartoni722 Spoko, w takim razie zmienić wpis do karty czy jak tam się nazywa instrukcja w której ZTM instruuje MZA jakiego typu autobusy mają wyjeżdżać.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 03 gru 2021, 9:39

Nie sądzę, by MZA groziło ze strony ZTM cokolwiek formalnego za wysyłanie spalinowców w miejsce rozkładowych elektryków. Tak, jak R2 nie grozi nic za podmienianie wagonów 120Na i 116N, pomimo że w rozkładach są oznaczane odrębnie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

fraktal
Posty: 5469
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 03 gru 2021, 9:56

bartoni722 pisze:
03 gru 2021, 9:28
Na 180 i E-2 nie trzeba zmieniać rozkładów, obie mają sensowne postoje na Wilanowie umożliwiające ładowanie (E-2 w szczycie B ma 35+).
Na 116 za to jest częściej tryb SB niż wcześniej i regularność kursowania też jest dużo gorsza. Prawdopodobnie jest to spowodowane zakazem wyprzedzania brygad, który wciąż tkwi w mentalności i ładujący się elektryk zatrzymuje pozostałe wozy. Dodatkowo na Wilanowie najczęściej wozy nie są sterowane wcale.

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 03 gru 2021, 9:58

pawcio pisze:
03 gru 2021, 9:39
Nie sądzę, by MZA groziło ze strony ZTM cokolwiek formalnego za wysyłanie spalinowców w miejsce rozkładowych elektryków.
1) To po co było kupować elektryki? :D Akurat dziś na stronach "Gazety Stołecznej" znalazłem artykuł że miasto ma kłopot ze spięciem budżetu na komunikację.
2) IMHO i tak lepiej dać w rozkładzie wszystkie brygady na elektryczne, to jest większa szansa że będzie realnie taka obsługa.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 03 gru 2021, 10:32

Oczywiście, że w rozkładzie należy wszystkie brygady opisać jako elektryki. Ale nie należy oczekiwać, że ten zabieg rozwiąże wszystkie problemy systemu.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5236
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 03 gru 2021, 17:34

bartoni722 pisze:
03 gru 2021, 9:28
Na 180 i E-2 nie trzeba zmieniać rozkładów,
No nie wiem. Moim zdaniem można ściąć jeszcze lekko częstotliwość E-2 do tych 30-40 minut.
Dodatkowo, co było kolejnym postulatem, rozkład jazdy linii 145 zostanie dopasowany do rozkładu 516.
Koordynują dwie linie, które zupełnie przypadkowo mają wspólny kraniec, a 116 i 519 w DS dalej o tej samej porze ](*,) .

wincenty
Posty: 1311
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 03 gru 2021, 17:54

TGM pisze:
03 gru 2021, 17:34
bartoni722 pisze:
03 gru 2021, 9:28
Na 180 i E-2 nie trzeba zmieniać rozkładów,
No nie wiem. Moim zdaniem można ściąć jeszcze lekko częstotliwość E-2 do tych 30-40 minut.
To może dla równego taktu tak od razu do 60 minut :D
A czy grudniowe zmiany oznaczają zwiększenie planu Kleszczowej na solówki?
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 03 gru 2021, 20:07

Czyli powodem przesunięcia 10 solówek na Kleszczową, jak słusznie przewidzieliście było oprócz zwiększenia planu na R2, także ratowanie linii 178 na której są problemy z dostępnością elektryków.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Jurand
Posty: 1062
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 03 gru 2021, 20:14

zxcvbnm pisze:
03 gru 2021, 20:07
Czyli powodem przesunięcia 10 solówek na Kleszczową, jak słusznie przewidzieliście było oprócz zwiększenia planu na R2, także ratowanie linii 178 na której są problemy z dostępnością elektryków.
Elektryki planowo są na całkach 1-6 i na części dodatków, tu raczej jest problem obsługi przez zakład R7 i brak ludzi, bo elektryki spotkać można np: na 365 czy 339, tak czy inaczej przejęcie części brygad 178 obsługiwanych do tej pory przez zakład R7 przez Kleszczową to dobre posunięcie

Zablokowany