Zmiany obsługowe - maj 2022

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

bartoni722
Posty: 12138
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 13 maja 2022, 16:57

Dokładnie tak. W poprzedniej wersji np. dodatki 07 i 010 kończyły około 23:55 na obu krańcach.

Wysłane z mojego CPH1941 przy użyciu Tapatalka

I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 13 maja 2022, 18:10

alojz pisze:
13 maja 2022, 12:54
Na elkach też cięcia. Wyleciały dodatki z L13, L22, L50.

Te zmiany "od dzisiaj" to chyba efekt powolnego mielenia machiny ZTM, bo Grodziowi akurat udało się w miarę opanować sytuację. Wczoraj obstawił już wszystkie swoje brygady.
Ale w sumie może lepiej mieć rezerwę, niż obsadę "na styk".

Zobaczymy, czy w miarę poprawiania się sytuacji kadrowej, poprzednie rozkłady wrócą.
Rozumiem, że za obniżony plan operator nie płaci żadnej kary? Jeżeli tak to jaki w tym interes ma ZTM? Nie lepiej, żeby ZTM oraz gmina zamieściły informację na stronie internetowej oraz na przystankach w stylu: Informujemy, że na linii Lxx z przyczyn leżących po stronie operatora obsługującego linię do odwołania poniższe kursy mogą zostać niezrealizowane. Szczegółowe informacje o wykonywaniu ww. kursów w danym dniu są publikowane na stronie www.wtp.waw.pl. Za utrudnienia przepraszamy. Dla pasażerów byłaby to uczciwa informacja, żeby takim kursom nie ufać, ale jednocześnie to lepsza sytuacja niż gwarancja niewykonania kursu, biorąc pod uwagę częstotliwość kursowania. Bo co jak ktoś nie wstrzeli się na konkretny kurs i musi czekać godzinę na następny? A tak jakby szczęście dopisało to i pojechałby szybciej. W końcu część dodatków jednak była wykonywana.

alojz
Posty: 2652
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 13 maja 2022, 19:19

ashir pisze:
13 maja 2022, 18:10
Rozumiem, że za obniżony plan operator nie płaci żadnej kary?
Plan to plan.
Arriva na przegubach ma planowo ok. 45 brygad (nie wiem ile dokładnie).
Myślisz że płaci kary? :twisted: :twisted: :twisted:
Jak wystawi ponadplanową 46 brygadę (np. za ITS) to zapewne ma płacone brama-brama.

Jurand
Posty: 1062
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 13 maja 2022, 20:12

alojz pisze:
13 maja 2022, 19:19
ashir pisze:
13 maja 2022, 18:10
Rozumiem, że za obniżony plan operator nie płaci żadnej kary?
Plan to plan.
Arriva na przegubach ma planowo ok. 45 brygad (nie wiem ile dokładnie).
Myślisz że płaci kary? :twisted: :twisted: :twisted:
Jak wystawi ponadplanową 46 brygadę (np. za ITS) to zapewne ma płacone brama-brama.
No właśnie to jest dosyć ciekawe
Arriva na 18m ma zmniejszony plan, ale za to zwiększony na 9m i 12m+ niemalże codziennie za ITS i Mobilis coś obsługuje. (-(
W weekendy też potrafi nawalić Arriva z planem.
ITS ma w DP zmniejszony plan do 23 brygad i zapewne kar za to nie płaci. :idea:
Czyli największa ciekawostka to ta nieszczęsna Arriva :-k
Plan obsługowy wszystkich kontraktów wychodzi chyba na zero (125 brygad w DP) i obsługa za innych przewożników płacona brama-brama

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 13 maja 2022, 20:15

I co z tego ma ZTM? Jakąś pozakulisową "lepszą" współpracę z operatorem, który doceni przychylność organizatora? Grodzio jakby bardzo chciał to by ściągnął kierowców do obsługi linii Lxx, w końcu jest dużym pracodawcą, obsługuje sporo kontraktów i miałby skąd "podkraść" kierowców. Patrząc egoistycznie to dla ZTMu powinno być najważniejsze, żeby ich kursy były realizowane, a nie te w ramach pozostałej działalności przewoźnika. A operator sam już decyduje co mu się finansowo najbardziej opłaca. Z przeszłości pamiętam, że świadczenie usług dla ZTMu nie zawsze było priorytetem dla Grodzia. ;-)

Jurand
Posty: 1062
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 13 maja 2022, 20:20

Z PKS GM to zawsze coś się działo, pamiętasz jak na stare kontrakty ZTM Scanie nie wyjeżdzały, a na Kupiecbusach i innych komercyjnych kontraktach można było te Scanie spotkać, już o obsłudze linii 813 przez wozy zdjęte z kontraktu i przenumerowane na A623??? i podobne nie wspominając (-(
Myślałem że już ZTM poradził sobie z Grodziem w tym nowym kontrakcie i jest przykładnym przewoznikiem?

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 13 maja 2022, 20:27

Pamiętam. Całe szczęście, że Kupiecbusy już jeżdżą tylko w weekendy. Jeszcze by tego brakowało, żeby do Kącka nie można było dojechać L50, bo kierowca został wysłany na przewozy na Marywilską, które łatwo zastąpić korzystając z komunikacji ZTM (25+126), a dla mieszkańca Kącka zostaje albo czekanie na kolejny autobus albo z buta. W ogóle odnoszę wrażenie, że ZTM ma gdzieś Lxx. Operator nie ma kierowców? Zawieszamy brygady, a czasem kursowanie całej linii. Awaria autobusu? To samo, bo się okazuje, że autobus rezerwowy dorabia na innym kontrakcie. Nie praktykuje się zastępstw przez innych operatorów, bo pewnie założenie jest takie, że się nie opłaca płacić brama-brama, bo przejazd na "zadupie" i z powrotem mógłby wynieść nie wiele mniej kilometrów niż liniowo. W dodatku linie Lxx przewożą mniej pasażerów niż miejskie, więc i odwołane kursy dotykają mniejszą liczbę osób, a że brak autobusu jest bardziej dotkliwy, bo albo brak alternatywy albo niewielki wybór to już mało kogo obchodzi.

alojz
Posty: 2652
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 13 maja 2022, 20:47

ashir pisze:
13 maja 2022, 20:15
Grodzio jakby bardzo chciał to by ściągnął kierowców do obsługi linii Lxx, w końcu jest dużym pracodawcą, obsługuje sporo kontraktów i miałby skąd "podkraść" kierowców.
No i nawet mu się to udało, w końcu wczoraj już wszystkie brygady wyjechały, nawet 04/L13 które robi tylko jedno kółko rano (dojazd z Klementowickiej 2x dłuższy niż kurs handlowy).

Grodzio od dłuższego czasu jest najlepszym ajentem na "miejskich" kontraktach. Arriva, Mobilis i Michalczewski nie dorastają mu do pięt jeśli chodzi o % wykonania zleconych wozokilometrów, w zeszłym i w tym roku (po 1 kwartale) są ponad dwukrotnie gorsi w tym kryterium.

Widać że kontrakt na 50 brygad jest najważniejszy dla Grodzia, mimo że elki w Otwocku i Piasecznie mają wyższą stawkę za wozokilometr (a do tego wpływy z biletów).

Walas
Posty: 17069
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 13 maja 2022, 21:31

Wszyscy o Lxx a dziś w Mobilisie w zm. B nie wyszło ok. 16 brygad z powodu braku kierowców m.in.:
07/201
03/207
1, 4, 07/211
09/220
7, 319/525
07/710
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

Paweł D.
Posty: 5246
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 13 maja 2022, 21:54

Sorry, ale wieszanie na przystanku informacji, że kurs będzie albo nie będzie jest mało poważne.
W sytuacji, kiedy nie ma pewności zrealizowania kursu, faktycznie lepiej je usunąć z rozkładu. Podejrzewam, że ZTM został postawiony pod ścianą.

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 13 maja 2022, 22:07

Mało poważne to jest cięcie kursów, jako jedyny sposób na rozwiązanie problemu. Mało tego tak naprawdę bez poinformowania o tym pasażerów. Na stronie internetowej brak informacji. Były chociaż kartki w autobusach o zmianie rozkładu, a jeżeli były to czy coś więcej niż "Od 13 maja na linii Lxx obowiązuje nowy rozkład jazdy"? Mało poważne to jest jak kursy są odwoływane, a ZTM tylko informuje o utrudnieniach w kursowaniu linii Lxx i domyśl co się stało, a to się niestety nadal zdarza, chociaż jest ciut lepiej i czasem jednak da radę przygotować spis kursów.

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3058
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 13 maja 2022, 22:08

Walas pisze:
13 maja 2022, 21:31
Wszyscy o Lxx a dziś w Mobilisie w zm. B nie wyszło ok. 16 brygad z powodu braku kierowców m.in.:
07/201
03/207
1, 4, 07/211
09/220
7, 319/525
07/710
Cześć kierowców chyba pojechała na jakieś mistrzostwa na tor Jastrząb gdzieś pod Radom.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

Jurand
Posty: 1062
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 13 maja 2022, 22:12

vernalisadonis pisze:
13 maja 2022, 22:08
Walas pisze:
13 maja 2022, 21:31
Wszyscy o Lxx a dziś w Mobilisie w zm. B nie wyszło ok. 16 brygad z powodu braku kierowców m.in.:
07/201
03/207
1, 4, 07/211
09/220
7, 319/525
07/710
Cześć kierowców chyba pojechała na jakieś mistrzostwa na tor Jastrząb gdzieś pod Radom.
Zapewne :lol: :lol: :lol: #-o
Raczej pod Charków (-(

Jurand
Posty: 1062
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 13 maja 2022, 22:14

Paweł D. pisze:
13 maja 2022, 21:54
Sorry, ale wieszanie na przystanku informacji, że kurs będzie albo nie będzie jest mało poważne.
W sytuacji, kiedy nie ma pewności zrealizowania kursu, faktycznie lepiej je usunąć z rozkładu. Podejrzewam, że ZTM został postawiony pod ścianą.
Wniosek taki że tych nierobów z ZTMu trzeba posadzić za kierownicami autobusów =D>

kajo
Posty: 2787
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 13 maja 2022, 23:15

Problem z kierowcami PKSu to nie pierwszyzna w Grodzisku przez miesiąc chyba 2 linie nie miały kilku kursów (33 i 34?). Trzeba zacząć szkolić młodych i tyle. Popyt na kierowców mam nadzieje będzie tylko rósł.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Zablokowany