Czasy przejazdu

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 12 wrz 2018, 21:27

Konied Makevski pisze:
12 wrz 2018, 18:48
Ah, ok, założyłem, że postój na krańcu = przerwa kierowcy, my bad. Warszawa ma jakieś doświadczenia w stosowaniu SWLek?
W Tramwajach to jakieś 20% służb.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Konied Makevski
Posty: 158
Rejestracja: 24 mar 2013, 15:06

Post autor: Konied Makevski » 12 wrz 2018, 21:52

pawcio pisze:
Konied Makevski pisze:
12 wrz 2018, 18:48
Ah, ok, założyłem, że postój na krańcu = przerwa kierowcy, my bad. Warszawa ma jakieś doświadczenia w stosowaniu SWLek?
W Tramwajach to jakieś 20% służb.
A w części autobusowej?

I jak to dokładnie wygląda w tramwajach? Liczba motorniczych = liczba brygad +1?

drobert
Posty: 1424
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 12 wrz 2018, 21:54

SWLe w tramwajach czasem pozostawiają wiele do życzenia. Są przerwy po dwie godziny ale bywają przypadki gdzie się bierze następną brygadę. Są też na liniach gdzie być nie muszą bo postoje są wystarczające by odbyć ustawową przerwę.

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 623
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
Lokalizacja: 東武東上線志木駅

Post autor: TranslatorPS » 13 wrz 2018, 2:43

MZA służby wieloliniowe stosuje bardziej do ogarnięcia szczytów przewozowych jak najmniejszą liczbą kierowców lub ogarnięcia horrendalnie długich brygad (19h30+) w jakiś w miarę legalny sposób wsadzając na parę godzin 3. kierowcę (najczęściej z jakiegoś dodatku). Opcjonalnie masz też dopełnianie godzin nockom.
Przerwa kierowcy nie musi mieć miejsca w pojeździe - zresztą może to często gęsto powodować konflikt prawny. Ostatnie parę lat przyzwyczaiło mnie do przerw poza wozem i odbiorem innego wozu, tylko trzeba umieć to rozplanować z głową - vide TW.
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 13 wrz 2018, 7:06

drobert pisze:
12 wrz 2018, 21:54
SWLe w tramwajach czasem pozostawiają wiele do życzenia. Są przerwy po dwie godziny ale bywają przypadki gdzie się bierze następną brygadę. Są też na liniach gdzie być nie muszą bo postoje są wystarczające by odbyć ustawową przerwę.
Bo SWL-e już od dawien dawna nie służą tylko do zapewnienia motorniczym przerw, ale także (a może już przede wszystkim) to optymalizacji liczby służb w przeliczeniu na brygadę.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

fraktal
Posty: 5468
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 13 wrz 2018, 9:54

Dantte pisze:
12 wrz 2018, 19:15
Więcej miejsca na krańcu? Ludzie. Zróbcie SWLe.
W autobusach jest to póki co niezbyt możliwe, ponieważ kierowcy mają swoje stałe wozy. OK, można próbować to zmienić, ale ponieważ i tak kierowców brakuje, nie sądzę, żeby ktoś się odważył w najbliższej przyszłości. Co innego w tramwajach lub w metrze...

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3058
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 13 wrz 2018, 10:12

A czy kierowca jest wpisany do dowodu rejestracyjnego? Opłaca za niego składkę OC? Jak robić SWL, to najlepiej z jakiegoś pakietu linii na danym krańcu, gdzie jest punkt socjalny.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

mb112
Posty: 927
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 13 wrz 2018, 10:34

Inna sprawa, że z tym zapleczem socjalnym na pętlach to też jest kiepsko. To trochę inny temat już chyba, ale jak dla mnie to straszna lipa, że jest mnóstwo linii, które na żadnym krańcu nie mają nawet porządnego kibla. Powinno być standardem, również na mniejszych pętlach, że jest jakieś pomieszczenie socjalne (może być samoobsługowe i zamykane przecież, nie musi stale być tam żadnej obsługi), gdzie jest jakiś czajnik, porządna toaleta, miejsce żeby usiąść wygodnie na chwilę. To powinno być niemal wszędzie, przynajmniej na jednym krańcu każdej linii, no chyba że obok jest P+R, jakiś budynek użyteczności publicznej (Ursus-Ratusz), czy ew. centrum handlowe (Marki, Karolin).

Georg
Posty: 5935
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 13 wrz 2018, 10:39

mb112 pisze:
13 wrz 2018, 10:34
Inna sprawa, że z tym zapleczem socjalnym na pętlach to też jest kiepsko. To trochę inny temat już chyba, ale jak dla mnie to straszna lipa, że jest mnóstwo linii, które na żadnym krańcu nie mają nawet porządnego kibla. Powinno być standardem, również na mniejszych pętlach, że jest jakieś pomieszczenie socjalne (może być samoobsługowe i zamykane przecież, nie musi stale być tam żadnej obsługi), gdzie jest jakiś czajnik, porządna toaleta, miejsce żeby usiąść wygodnie na chwilę. To powinno być niemal wszędzie, przynajmniej na jednym krańcu każdej linii, no chyba że obok jest P+R, jakiś budynek użyteczności publicznej (Ursus-Ratusz), czy ew. centrum handlowe (Marki, Karolin).
No nie wiem czy budynek użyteczności publicznej spełnia takie standardy. Masz Leszno na 719 i UG Leszno czynny od 8 do 16. Linia jeździ od 4 do 24. Co z pozostałymi 12 godzinami? Tylko Górczewska.

Łukasz
Posty: 10487
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 13 wrz 2018, 11:42

Takie 222 ma toitoia i to tylko na Spartańskiej, ale za to ma ładowarkę do prądu. Na Woronicza są chyba rezerwowi, którzy mogliby zabierać wóz na Spartańską i oddawać za kilkanaście minut.
ŁK

fraktal
Posty: 5468
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 13 wrz 2018, 12:30

vernalisadonis pisze:
13 wrz 2018, 10:12
A czy kierowca jest wpisany do dowodu rejestracyjnego? Opłaca za niego składkę OC? Jak robić SWL, to najlepiej z jakiegoś pakietu linii na danym krańcu, gdzie jest punkt socjalny.
No os. Górczewska chociażby i linie 105, 109, 190 itp. Kiedyś pamiętam, że autobusy 109 zablokowały wjazd na pętlę, ponieważ przyjechało kilka wozów na raz praktycznie zaraz po sobie. I podejrzewam, że to nie był pojedynczy przypadek. :P

Łukasz
Posty: 10487
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 16 wrz 2018, 20:48

Sobota, po 17. 17 ze Służewca. Zielone przy UE ucieka w ostatniej chwili. Przy Woronicza ponad minuta na światłach. Dalej 30/h i przy Racławickiej 2 minuty do odjazdu - na szczęście światło czerwone. Fakt, że ludzi garstka, ale i tak coś nie tak IMO.

W sumie niedziwne, czas ten sam co w DP po 17.
ŁK

Konied Makevski
Posty: 158
Rejestracja: 24 mar 2013, 15:06

Post autor: Konied Makevski » 17 wrz 2018, 7:01

Chyba przy okazji otwarcia trasy rozciągnięto czasy na odcinku mordorskim. Teraz 17 na całej trasie ma ponadgodzinny przelot, przed zamknięciem to było bodaj 58 minut.

hooligan83
Posty: 92
Rejestracja: 01 cze 2007, 4:24
Lokalizacja: Mokotów

Post autor: hooligan83 » 21 wrz 2018, 10:43

Kolega wczoraj wieczorem jechał na 519 i napisał "Nie ma to jak dobrze napisany rozkład hehe Ruszasz z Powsina zero korków ciśniesz 70km/h tam gdzie jest ograniczenie do 60km/h, a tam gdzie 40km/h jedziesz 50km/h a i tak na Królowej Marysienki wjeżdżasz na -5min"

Wg. wujka gugla czas przejazdu samochodem 13min, a autobus wg. rozkładu 13min + 10 przystanków po drodze :D Super :)

drobert
Posty: 1424
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 21 wrz 2018, 13:34

Konied Makevski pisze:
17 wrz 2018, 7:01
Chyba przy okazji otwarcia trasy rozciągnięto czasy na odcinku mordorskim. Teraz 17 na całej trasie ma ponadgodzinny przelot, przed zamknięciem to było bodaj 58 minut.
Od Woronicza do Służewca czasy są takie same jak przed zamknięciem. 58 minut 17 jechała ze Służewca na Młociny ale na Tarchomin to już przed zamknięciem było ponad godzinę. Tak na szybko patrząc na rozkład to mamy ze 3-4 minuty mniej niż dwa lata temu.

Zablokowany