Modernizacja linii kolejowej nr 7 Warszawa-Dęblin-Lublin

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2241
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 13 lut 2016, 13:31

Trochę informacji o modernizacji L7...
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 75377.html
Strasznie źle mi się to widzi. Chyba będziemy przerabiać to, co mieszkańcy linii do Łodzi.
No i oczywiście zamiast rozpocząć roboty od jednotoru między Otwockiem a Pilawą i pilnie postawić drugi tor, to modernizację zacznie się od końca...
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8455
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 18 lut 2016, 12:47

Rób screeny, zachowuj pdfy z rozkładami. Ciekawe czy po latach moRdernizacji czas przejazdu będzie taki sam jak przed :D

Atapi
Posty: 234
Rejestracja: 19 paź 2011, 14:10
Kontakt:

Post autor: Atapi » 18 lut 2016, 17:02

Nie będzie taki sam. Choćby samo użycie nowszego taboru na całym odcinku z większą prędkością jak 100 km/h, brak krzyżowania pociągów, szybszy przejazd przez Pilawę i Otwock - dla osobowych akurat to będzie najbardziej zauważalna różnica. Dla dalekobieżnych już mniej, raptem kilka - kilkanaście minut. Bo szumne kilkadziesiąt minut szybciej to pewnie będzie, dla relacji bez postojów pośrednich i przy jeździe 160 km/h cały czas... A więc czysto teoretycznie.

PS. Mania pisania "moRdernizacji" jest "be" ;) Więcej wiary :D

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6946
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 18 lut 2016, 20:30

Jak to w ogóle wygląda z docelowymi prędkościami? Będzie gdzieś 160?

Atapi
Posty: 234
Rejestracja: 19 paź 2011, 14:10
Kontakt:

Post autor: Atapi » 18 lut 2016, 23:13

Prędkość 160 km/h na prawie całej długości. Wyjątki to:

- Otwock: łuk wyjazdowy do Pilawy 120 km/h,
- Dęblin: cała stacja aż do podg Wisła 100 km/h,
- Puławy Miasto: na długości peronu 140 km/h (ze względu na szerokość peronu, powyżej 140 km/h muszą być szersze strefy zagrożenia),
- kawałeczek pod samym Lublinem.

Ponadto dziś była kolejna zmiana ogłoszenia o zamówieniu i zgodnie z zapowiedziami podzielono to na części:
- Otwock - Pilawa, Pilawa - Dęblin, Dęblin - Lublin jako LOT A, B, C - każdy torowy odcinek osobno,
- SRK wraz z ETCS na całym odcinku Otwock - Lublin jako jedno zadanie,
- LPN Otwock - Pilawa
- rozbiórka/przebudowa/budowa nowych budynków dla każdego z LOTów osobno.

Łącznie 8 zadań (pierwotnie jeden wykonawca miał - oczywiście w konsorcjum - być odpowiedzialny za całość, co zgodnie zostało przez wykonawców okrzyknięte jako mało realne, szczególnie biorąc pod uwagę terminy i wymagania).

Ogłoszenie mówi, że w pierwszej kolejności zamknięty będzie całkowicie odcinek Garwolin - Dęblin oraz Puławy Azoty - Lublin. Odcinek Pilawa - Garwolin oraz Dęblin - Puławy Azoty jednotorowo. Czas trwania zamknięcia – 18 miesięcy. Po otwarciu odcinka Pilawa - Dęblin (i tylko wtedy), zacznie się zamknięcie odcinka Otwock - Pilawa i będzie trwał przez 12 miesięcy.

Dodatkowo zostały szczegółowo opisane wymagania co do technologii i osób nadzorujących wykonanie prac. Dzięki czemu tylko wykonawcy z ciężkim sprzętem odpowiednim do tego typu zadań będą liczyć się w postępowaniu. Ma to zagwarantować sprawność i skuteczność prowadzenia prac modernizacyjnych, bez generowania opóźnień. A więc jeżeli budowa wystartuje w terminie (przypominam - 4 kwietnia 2016 roku), to jest realna szansa na to, że to nie będzie "moRdernizacja" tylko modernizacja. Sprawna.

Aktualny termin składania wniosków o udział w postępowaniu: 23 marca 2016r.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6946
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 18 lut 2016, 23:22

Atapi pisze:Prędkość 160 km/h na prawie całej długości. Wyjątki to:

- Otwock: łuk wyjazdowy do Pilawy 120 km/h,
- Dęblin: cała stacja aż do podg Wisła 100 km/h,
- Puławy Miasto: na długości peronu 140 km/h (ze względu na szerokość peronu, powyżej 140 km/h muszą być szersze strefy zagrożenia),
- kawałeczek pod samym Lublinem
Uff, no to nie ma tragedii.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4777
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 19 lut 2016, 1:47

Który poziom ETCSu?
Obrazek

Atapi
Posty: 234
Rejestracja: 19 paź 2011, 14:10
Kontakt:

Post autor: Atapi » 19 lut 2016, 7:23

ERTMS/ETCS poziom 2.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8455
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 19 lut 2016, 15:30

Atapi pisze: PS. Mania pisania "moRdernizacji" jest "be" ;) Więcej wiary :D
Wawa-Łódź, Kraków-Katowice...
To nie nastraja pozytywnie.

Atapi
Posty: 234
Rejestracja: 19 paź 2011, 14:10
Kontakt:

Post autor: Atapi » 19 lut 2016, 16:56

Nie przecze, ze to sa przyklady nieudolnosci i nieprzygotowania. Natomiast akurat istnieje duża szansa, ze akurat ta linia zostanie w koncu zrobiona tak, jak jest zaplanowane. Dlatego tez nie wrzucajmy tego do jednego worka przed terminem ukonczenia :)

Dodano po 1 godzinie 3 minutach 14 sekundach:
Poza tym warto dodać, że w przeciwieństwie do słynnych nieudanych modernizacji, tutaj dokumentacje i pozwolenia już są. Nic tylko wjechać na plac budowy i zacząć to orać.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2241
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 19 lut 2016, 21:31

Zaznaczmy że odcinek Warszawa Wschodnia Osobowa - Otwock będzie modernizowany jakby oddzielnie i do 120 km/h.
No, jeżeli modernizacja przebiegnie sprawnie, to można będzie powiedzieć, że to najlepsza linia na Mazowszu... bo 160 km/h po za aglomeracją, 120 w aglomeracji no i co najważniejsze, charakterystyczne zabytkowe wiaty. Po odrestaurowaniu będą wyglądać 100 razy lepiej niż te wiaty na L2.
Oby tylko ekranów nie było. Jeżeli mają być, to niech zostanie te "zaledwie" 110 km/h zamiast 120.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Łukasz
Posty: 10695
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 20 lut 2016, 0:31

W Dębline to i tak chyba wszystko się będzie zatrzymywać, w Puławach też, więc 100/140 wiele nie zmieni... No chyba że ktoś planuje luxtorpedę jak swojego czasu w 45 minut z Siedlec.
ŁK

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2241
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 22 kwie 2016, 17:01

Kredyt jest, czekamy na dokumentacje.
http://www.plk-sa.pl/biuro-prasowe/info ... blin-3055/
Jeszcze tylko roczek, i w IV.2017 maszyny wyjeżdżają na tory.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26854
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 23 kwie 2016, 8:25

Morze Północne - Morze Bałtyckie przez Lublin?!
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2241
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 23 kwie 2016, 10:51

Ktoś dobry z Geografii jest. No bo Lublin to kurort nadmorski. Nigdy nie byłeś na tym sławnym porcie w Lublinie?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

ODPOWIEDZ