Warszawskie dworce i przystanki kolejowe

Moderator: JacekM

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 04 kwie 2016, 12:51

SBL pozwala na jazdę dosłownie co minutę, może półtorej. Jak w metrze.
Ograniczają ruch zarówno wymiana, jak i "systemy", ale konkretnie cała Wschodnia i Zachodnia ze swoimi wolnymi rozjazdami i małą liczbą krawędzi (dla pociągów kończących bieg).

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 04 kwie 2016, 13:00

To trzeba zmniejszyć liczbę pociągów kończących bieg.

Atapi
Posty: 234
Rejestracja: 19 paź 2011, 14:10
Kontakt:

Post autor: Atapi » 04 kwie 2016, 13:24

Jest pewna roznica miedzy jazda na takt tam i z powrotem, a jazda wg rozkladu jazdy na otwartej galezi jaka sa linie kolejowe.

Juz raz pomysl z laczeniem relacji na maksa probowano wprowadzic. Zle sie to skonczylo.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 04 kwie 2016, 13:44

Łączenie relacji wymaga wsparcia w postaci rezerwy czynnej, która wyjeżdża w razie opóźnienia pociągu 'do miasta'. I tyle. Środki łączności pozwalające zarządzać tym na żywo są dostępne od >50 lat.
Połączone relacje oczywiście też jeżdżą w takcie, bo niby czemu nie.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27425
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 04 kwie 2016, 13:47

Atapi pisze:Juz raz pomysl z laczeniem relacji na maksa probowano wprowadzic. Zle sie to skonczylo.
Ile razy jestem w Berlinie, to mam wrażenie, że działa to całkiem dobrze. :-k
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25411
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 04 kwie 2016, 13:49

To znaczy że KolMazy muszą nad tym problemem się pochylić. Blokowanie slotów bo trzeba we Flirtach kible opróżnić to absurd. Jak mawiał klasyk na tym forum: "Tak, na kolei istnieją absurdy".
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 04 kwie 2016, 13:53

SKM jakoś na Zachodniej/Wschodniej nie kończy i żyje.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8424
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 04 kwie 2016, 13:56

W SKM nie ma kibli :P
pawcio pisze:To znaczy że KolMazy muszą nad tym problemem się pochylić. Blokowanie slotów bo trzeba we Flirtach kible opróżnić to absurd. Jak mawiał klasyk na tym forum: "Tak, na kolei istnieją absurdy".
Problem/temat (z kończeniem/przepustowością/łączeniem obiegów) znany jest od lat. I co? Nic.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25411
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 04 kwie 2016, 14:01

Podobno corocznie PLK zaczyna negocjacje rozkładu od zmniejszenia liczby slotów co pozwala na zostawienie obecnej liczby jako ustępstwa.

Dodano po 48 sekundach:
Mi się w ogóle marzy by miasto przejęło zarządzanie podmiejska średnicą niczym SKM w Gdańsku.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27425
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 04 kwie 2016, 14:07

Rozkład na linii SKM układa i tak PLK, więc to niewiele by zmieniło.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Atapi
Posty: 234
Rejestracja: 19 paź 2011, 14:10
Kontakt:

Post autor: Atapi » 04 kwie 2016, 15:43

Uruchomia Glowna, to i przepustowosc na srednicy wzrosnie, bo czesc pociagow pojedzie na nia.

SKM jezdzi tak samo jak KM. Nie ma znaczenia jaki przewoznik, skoro rozmawiamy o rozwiazaniach systemowych. A tutaj niestety - pociagi KM musza zjezdzac na szopy na wodowanie/szambowanie. Zwlaszcza gdy jezdza na dlugich relacjach. I na to musi byc tez czas i miejsce. Szopy mamy polozone glownie w Warszawie, totez sila rzeczy wlasnie tutaj te czynnosci musza sie odbywac.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 04 kwie 2016, 15:50

Nie robią tego ani w każdym kursie, ani przy peronie.

Atapi
Posty: 234
Rejestracja: 19 paź 2011, 14:10
Kontakt:

Post autor: Atapi » 04 kwie 2016, 15:57

Ze o Flirtach mowa? No, bo jak taka potrzeba wyniknie, to zjezdzaja na Ochote.

Dodano po 2 minutach 48 sekundach:
fik pisze: Ile razy jestem w Berlinie, to mam wrażenie, że działa to całkiem dobrze. :-k

Porownaj tabor DB i nasz. Dodatkowo u nas wiekszosc relacji juz w niedlugim czasie bedzie jezdzila na rozkopanych liniach. Nie wyobrazam sobie wtedy jazdy wg rozkladu. Dlaczego takt jednej linii ma byc psuty przez inna?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25411
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 04 kwie 2016, 16:07

Atapi pisze:
fik pisze: Ile razy jestem w Berlinie, to mam wrażenie, że działa to całkiem dobrze. :-k

Porownaj tabor DB i nasz. Dodatkowo u nas wiekszosc relacji juz w niedlugim czasie bedzie jezdzila na rozkopanych liniach. Nie wyobrazam sobie wtedy jazdy wg rozkladu. Dlaczego takt jednej linii ma byc psuty przez inna?
Zaraz dojdziemy do wniosku że rozwiązaniem problemu będzie zamknięcie średnicy do remontu. Tak, to się mieści w Polskich Standardach Absurdu Kolejowego.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Atapi
Posty: 234
Rejestracja: 19 paź 2011, 14:10
Kontakt:

Post autor: Atapi » 04 kwie 2016, 17:00

Nie - po prostu niektorzy z Was nie ogarniaja, ze na chwile obecna naprawde niewiele da sie zmienic. Tez bym chcial czesciej pociagi - to normalne. Jednak jestem przeciwnikiem wprowadzania nieodpowiedzialnych zmian.

ODPOWIEDZ