Warszawskie dworce i przystanki kolejowe

Moderator: JacekM

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 04 kwie 2016, 17:31

Przedłużenie pociągów ze Wschodniej na wschód i z Zachodniej na zachód NIE JEST nieodpowiedzialną zmianą.

Kolega związkowiec z PKP, czy jak?

Atapi
Posty: 234
Rejestracja: 19 paź 2011, 14:10
Kontakt:

Post autor: Atapi » 04 kwie 2016, 17:45

Biorac pod uwage to, o czym pisalem wczesniej - JEST.
MichalJ pisze: Kolega związkowiec z PKP, czy jak?
Wypraszam sobie.

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 04 kwie 2016, 18:19

Atapi pisze:Uruchomia Glowna, to i przepustowosc na srednicy wzrosnie, bo czesc pociagow pojedzie na nia.
Czyli potwierdza się, po co ten absurdalny projekt ma być realizowany. Zamiast połączyć relacje, usprawnić sterowanie ruchem na średnicy, która będzie modernizowana przez ładnych parę lat, nasi dzielni kolejarze wolą płacić dziesiątki, jeśli nie setki milionów złotych na podziemny dworzec, który niczego tak naprawdę nie załatwi poza utrudnieniem bezpośredniego dojazdu do centrum Warszawy dla części pasażerów. Ciekawe, których, bo tego kolejarze też nie chcą teraz wyraźnie powiedzieć.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 04 kwie 2016, 18:35

A swoją drogą - zbudowaniu Śródmieścia na Główną jechało mało co - głównie trochę dalekobieżnych, które się nie zmieściły na 'drewnianej Centralnej' czy Gdańskiej albo coś dymiącego, co nie mogło wjechać do tunelu. Po otwarciu Centralnego Warszawę Główną zamknięto całkiem. I nagle - po 2 czy 3 latach - ni z tego ni z owego cały kierunek radomski przekierowano na reaktywowany Główny, bez słowa wyjaśnienia. Nawet do ówczesnej prasy przebiły się ślady plotek - a to, że tunel się wali, a to, że wszystko do remontu... Nic takiego nie nastąpiło, ale łącznica na Zachodniej, w kierunku peronów podmiejskich, przez 30 lat pozostawała nieużywana.

Widać PKP musi powtarzać stare błędy.

(A jeszcze 15 lat temu można było 'nową Główną', jeśli już w ogóle musi być, zaplanować przy rondzie Daszyńskiego.)

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6946
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 04 kwie 2016, 20:35

osa pisze:Czyli potwierdza się, po co ten absurdalny projekt ma być realizowany. Zamiast połączyć relacje, usprawnić sterowanie ruchem na średnicy, która będzie modernizowana przez ładnych parę lat, nasi dzielni kolejarze wolą płacić dziesiątki, jeśli nie setki milionów złotych na podziemny dworzec, który niczego tak naprawdę nie załatwi poza utrudnieniem bezpośredniego dojazdu do centrum Warszawy dla części pasażerów. Ciekawe, których, bo tego kolejarze też nie chcą teraz wyraźnie powiedzieć.
Mało tego, powielona zostaje absurdalna sytuacja nazewnicza. Tak jak Śródmieście i Centralny, równolegle w ramach jednego węzła będą funkcjonować Ochota i Główna. Nie mówiąc o tym, że wcale nie będzie ta Główna główną. A tak serio, to ja nie mam pojęcia, co na tej nowej stacji ma kończyć. Ósemka idzie na obwodnicę, zostaje jedynka i trójka, na przyszłość w sam raz do łączenia relacji z dwójką i siódemką. Dworzec fanaberia IMHO. Piąte koło u wozu.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2241
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 04 kwie 2016, 22:38

Czy jest miejsce na budowę torów od Głównej do Wschodniej? Dałoby to większą przepustowość linii średnicowych.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4777
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 04 kwie 2016, 23:05

Było by chyba cieżko, bo tunel średnicowy jest dosyć płytko i pod ulicami. Na tej samej głębokości, budować coś pod budynkami mógłby być duży problem. Czyli że trzeba by jeszcze manipulować poziomami.
Obrazek

Blotny
(plunio7)
Posty: 672
Rejestracja: 26 cze 2010, 20:27
Lokalizacja: Odolany

Post autor: Blotny » 29 kwie 2016, 22:06

Na Gdańskim na peronach były zwykłe gablotki pod rozkład, takie jakich pełno na linii do Gdańska i nie tylko. Gablotki wymontowano, zalano fundamenty pod kioski i takowe ustawiono. Co wyświetlają? PDFa z plakatem PLK. Jeden na biało, drugi na żółto. Ciekawe, czy mają jakiś automat do przewijania, czy tak ktoś ręcznie musi co jakiś czas łączyć się z kioskiem i aktualizować.

Aligator
Posty: 927
Rejestracja: 17 wrz 2008, 9:34
Lokalizacja: Warsaw/Higashikurume

Post autor: Aligator » 26 maja 2016, 22:14

Pytanie techniczne w kwestii Stacji Muzeum - Muz. Kolejnictwa.

Czy ktoś może orientuje się, jak tam ze względów technicznych, wygląda organizacja konferencji?
Chodzi mi o to, czy jest tam rzeczowy człowiek, z którym można się dogadać w kwestii imprezy kulturalnej, czy raczej podchodzić do tematu jak w wielu innych obiektach miejskich? (w sensie, nic nie robimy, bo trzeba się wysilić, a po co to komu?).

Szczerze powiem, że próbowałem już kontaktu w PKiN i raczej słabo to wyszło.
"Spóźniony pociąg przyspieszony relacji xyz, przyjedzie z opóźnieniem ok. 25 minut. Opóźnienie może ulec powiększe... zmianie"

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 26 maja 2016, 22:30

Atapi pisze:
fik pisze: Ile razy jestem w Berlinie, to mam wrażenie, że działa to całkiem dobrze. :-k

Porownaj tabor DB i nasz. Dodatkowo u nas wiekszosc relacji juz w niedlugim czasie bedzie jezdzila na rozkopanych liniach. Nie wyobrazam sobie wtedy jazdy wg rozkladu. Dlaczego takt jednej linii ma byc psuty przez inna?
Oprócz taboru porównaj Berlin HBF z naszym Wschodnim i Zachodnim. Jeżeli dodamy do tego że ruch aglo jest odseparowany od ruchu regionalnego i dalekobieznego to wiemy już czemu im się to udaje.
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
moonwalker
Posty: 354
Rejestracja: 18 sty 2010, 17:06
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: moonwalker » 19 cze 2016, 21:30

Grodzisk Maz.: dworzec PKP zamienił się w galerię sztuki

http://m.onet.pl/wiadomosci/warszawa,j9q6x6

Awatar użytkownika
moonwalker
Posty: 354
Rejestracja: 18 sty 2010, 17:06
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: moonwalker » 29 lip 2016, 17:55

Remont p.o. Warszawa Ochota rozpoczety. Na razie zdjety dach na polowie wiaty.

reserved
Posty: 14639
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 29 lip 2016, 21:24

Czemu na różnych stacjach pociągi zatrzymują się w różnych miejscach, raz na początku peronu, raz w środku itd.? Takie przykłady - na stacji Aleje Jerozolimskie pociągi w kierunku Zachodniego nie dojeżdżają do początku peronu. Na Służewcu w kierunku Zachodniego pociąg stają na samym początku, przez co ludzie oczekujący na ławkach muszą biec przez pół stacji do pociągu. Na Zachodnim i Wschodnim pociągi często zatrzymują się daleko od początku peronu, za to na Centralnej blisko początku. Na Śródmieściu to już w ogóle na samym początku peronu.

Czy to ma znaczenie techniczne, czyli takie jest zarządzenie i to jest ściśle ustalone, w którym dokładnie miejscu ma się pociąg zatrzymać? Czy to ma względy raczej czysto praktyczne - czyli np. bliżej pasażerów, a nie na samym początku, gdzie nikogo na peronie nie ma?

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 29 lip 2016, 21:35

Pod peronami znajdują się tabliczki gdzie ma się zatrzymać pociąg o danej długości.

Awatar użytkownika
laczor
Posty: 374
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:43
Lokalizacja: Warszawa/Tłuszcz
Kontakt:

Post autor: laczor » 29 lip 2016, 21:48

Tymi tabliczkami do końca nie ma co się sugerować bo niektóre są ustawione lekko mówiąc na wyrost. Gdybyśmy zatrzymali 3EZT w Śródborowie lub Chrosnej zgodnie z tabliczką "200" to przynajmniej ostatni wagon tylnej jednostki zostałoby poza peronem.
Ogólnie pociąg powinno się zatrzymać w miejscu najdogodniejszym dla ruchu podróżnych. Stwierdzenie bardzo ogólne i zależne od lokalizacji przystanku/stacji, umieszczeniu przejść, kładek. Szczególnie, gdy mamy długi peron i skład 1EZT.
www.linia29.cal.pl Linia 29 Tłuszcz-Ostrołęka

ODPOWIEDZ