Komunikacja miejska na Woli

Moderator: Wiliam

marts
Posty: 54
Rejestracja: 01 cze 2007, 11:54
Lokalizacja: Ochota, Wola

Post autor: marts » 25 kwie 2016, 20:07

Co do wariantu 2, to mam pewną zagwostkę. Otóż ulica Hubalczyków jest w budowie i wiele źródeł nieformalnych podaje, że będzie ... jednokierunkowa... co by troche wariant drugi skomplikowało.

Nie udało mi się tej plotki potwierdzić lub zaprzeczyć.
Wizualizacje, na którą co niektórzy się powołują też nie są jednoznaczne (wynika z niej niby że do pewnego momentu będzie dwukierunkowa, potem jednokierunkowa):
http://www.graftonprojekt.com/projekty? ... 3&catid=14

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 25 kwie 2016, 20:14

Na filmowej wizce jest dwukierunkowa.

marts
Posty: 54
Rejestracja: 01 cze 2007, 11:54
Lokalizacja: Ochota, Wola

Post autor: marts » 25 kwie 2016, 20:46

Jak się przyjrzałem, to faktycznie wygląda na dwukierunkową. A o jednokierunkowości podobno były informowane lokalne wspólnoty mieszkańców. Może ktoś nie chciał ich denerwować dużym ruchem pod oknami. Niemniej już teraz widać, że ulica będzie wąska i mijanka autobusów za wygodna nie będzie.

Uważam, ze wariant 2 jest najsensowniejszy. W wariancie 1 połowa trasy dubluje mocne 105 i nic nie wnosi. Ponadto kraniec przy Forcie Wola powinien gwarantować niezłą punktualność w kierunku do centrum, co przy umiarkowanej częstotliwości będzie istotne.

Jedna uwaga co do przystanków: przystanek na skrzyżowaniu Ordona i JK będzie mało wykorzystywany, za blisko do przystanku na Kasprzaka, gdzie oferta nieporównywalnie bogatsza. Już lepiej zrobić go trochę wcześniej, gdzieś przy Cefarmie lub PAN na przykład, to wtedy ma szanse na jakąś popularność.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 25 kwie 2016, 21:02

Wariant 1 moim zdaniem traci dużo jednokierunkowością. Takie drugie 208 by z tego było, choć jest możliwość puszczenia dwukierunkowo, co ma tę zaletę, że lepsza byłaby regularność i nie trzeba by było robić wycieczek dookoła świata.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2706
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 25 kwie 2016, 22:43

ZTM zamówił w zeszłym roku projekty przystanków na Jana Kazimierza w obu kierunkach, co stanowi pewną poszlakę, że jest to wariant preferowany.

wincenty
Posty: 1370
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 26 kwie 2016, 8:31

A czy w ogóle taka linia w strefie dojścia do Wolskiej i Kasprzaka z bogatą ofertą komunikacyjną jest potrzebna?
Trzy lata temu zlikwidowano komunikację na ciągu Kazimierzowskiej i Krasickiego, argumentując, że jest blisko do Al. Niepodległości i ul. Puławskiej.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4777
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 26 kwie 2016, 10:17

Inny charakter zabudowy. Na Jana Kazimierza powinny występować potoki na jakąś linię, a na Kazimierzowskiej jakoś słabo z tym było.
Obrazek

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 26 kwie 2016, 10:21

Poza tym pytanie, na ile intensywnie rozbudowywać się będą tereny na południe od Jana Kaziemirza. Tym obszarom do Wolskiej może już być za daleko.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Domino2001
Posty: 1767
Rejestracja: 08 sty 2009, 9:03
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów (Zachodni)

Post autor: Domino2001 » 26 kwie 2016, 10:32

Plany budowy budynków po południowej stronie Jana Kazimierza są duże, to wiem ze źródeł branżowych firmy, gdzie pracuję.
Najczęściej jeżdżę liniami: M1, 179, 185, 195, 209, 503, 737.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8455
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 26 kwie 2016, 13:15

Plany są duże. W końcu TW planują w tym rejonie nawet linię tramwajową...

patryk148
Posty: 547
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 26 kwie 2016, 19:42

Czyli ZTM da linię autobusową do Ronda Daszyńskiego, a jak potem Tramwaje Warszawskie wybudują linię tramwajową, to autobus będzie dublował tramwaj. Gratulacje.

Można było wygiąć którąś z linii jeżdżących Redutową. Na przykład 197 Wolska - Hubalczyków - Jana Kazimierza - Ordona - Elekcyjna - Deotymy lub Ciołka 167 skierować na Redutową. A tak będzie autobus, który po wybudowaniu linii tramwajowej będzie jeździł co 30 minut. To już 105 lepiej było wygiąć.

rudy
Posty: 1803
Rejestracja: 21 maja 2007, 12:26
Lokalizacja: Skorosze

Post autor: rudy » 26 kwie 2016, 19:55

Jak już będzie tramwaj w bliżej nieokreślonej przeszłości, to autobus będzie można stamtąd wycofać.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 26 kwie 2016, 20:13

Patrząc na tempo inwestycji tramwajowych, a zwłaszcza polityczną wolę ku nim, dublowanie hipotetycznego tramwaju nie kwalifikuje się do fantastyki i futurologii. Lepiej wyrabiać w ludziach tam mieszkających nawyk korzystania z komunikacji miejskiej.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1634
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 27 kwie 2016, 21:49

Inwestycje mieszkaniowe szykują się spore, i chyba jest jeszcze szansa na stworzenie tam komunikacji ( tramwaj, autobus ), całej infrastruktury komunikacyjnej.
Dopier pózniej budujemy domy.
Wciskanie komunikacji w istniejąca zabudowę jest ciężkie, często karkołomne i wręcz niemożliwe.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 28 kwie 2016, 5:07

Jednokierunkowosc wsriantu 1 jest jego zaletą, bo ma wspolne przystanki w stronę miasta ze 105.

Nie zmienia to faktu, że lepiej wzmocnić istniejący ciąg, niż rozbijać ofertę na dwa.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ