Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2241
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 08 cze 2016, 16:02

Mnie ciekawi teraz to, jak Mobilis będzie funkcjonował - czy Solarisy zdziadzieją tak jak Soliny podczas poprzedniej umowy? Czy to była wina fabryki - oto jest pytanie. Teraz nowe warunki teoretycznie będą zapobiegać takim sytuacjom jak sławne zalepione przyciski STOP, czy odpadające drzwi, a tym bardziej szalonym rajdom kierowców. Ale odkąd zniknęły Złoliny jest dobrze.
EEC - Jako tako sobie radzą
PKS Grodzisk Mazowiecki - Co tu mówić, nie poraża, ale nie jest źle aktualnie ( kiedyś kierowcy pracowali na niekorzystnych warunkach - jeden ze zmęczenia uderzył w dom na Zagórzańskiej )
ITS Michalczewski - Oceniam raczej pozytywnie
Arriva - Mam pewne obawy... http://www.pomorska.pl/wiadomosci/torun ... a,9918725/ Ale to wyjdzie w praniu, bo przecież oni nie będą decydować o długości autobusów
Z innymi przewoźnikami nie miałem styczności (Stalko) więc się nie wypowiadam.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

piorunus
Posty: 256
Rejestracja: 24 mar 2015, 10:53

Post autor: piorunus » 08 cze 2016, 17:20

zxcvbnm pisze:EEC - Jako tako sobie radzą
Tak radzą, że przegrali z Arrivą przez marżę. Wniosek wydaje się być oczywisty.
zxcvbnm pisze:PKS Grodzisk Mazowiecki - Co tu mówić, nie poraża, ale nie jest źle aktualnie ( kiedyś kierowcy pracowali na niekorzystnych warunkach - jeden ze zmęczenia uderzył w dom na Zagórzańskiej )
I przez to są trupem.

beni
Posty: 2741
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 09 cze 2016, 7:24

Ogólnie wkurza mnie jeszcze jedna rzecz. ZTM ogłasza przetarg wygrywa go firma X. W prasie burza co to za nowości będą i w ogóle ah i oh. A potem gdy wozy wyjeżdżają na miasto sesję zdjęciowe na tle autobusów oh i ah. A potem bierność ZTM w egzekwowaniu zawartej umowy jest szokująca.

Mobilis wozy już dno mimo to kolejne przetargi wygrywają dziwne. Nie szukam pod tekstu ale ZTM powinien ograniczać udział nie uczciwych firm. Sierpniowe Kebaby będzie to samo co w Krakowie. Pół roku daje i będą napierd... jak A7xx.
ITS ten kto podpisywał aneksy na przedłużenie umów powinien 12 godzin dziennie podróżować autobusami zresztą to samo tyczy się Mobilisa i ich Libero.
Grodzisk masakra do tego obcokrajowcy za głodową stawkę która dla nich jest normalna do tego braki w języku polskim.

Taki mamy obraz naszych ajentów o EEC się nie wypowiadam bo autobusy już zapuścili jak trza.
Robiłem kiedyś z analitykiem analizę za ile powinno się jeździć żeby to wyglądało dużo lepiej i wyszło dużo drożej niż obecne stawki.
Przykładowo wzięcie w leasing 55 autobusów 12 metrowych wraz z pakietem serwisowym na 8 lat (spokój z serwisem pilnuje się tylko przebiegów od przeglądu do przeglądu, koszt własny paliwo), zatrudnienie do tego 150 kierowców, koszty własne itp. wyszło coś koło 13 złotych brutto za km. Więc o czym tu rozmawiać jak ZTM się chwali że ajent za 6 złotych jeździ a wozy wyglądają jak tabor MZA w roku 2004.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 09 cze 2016, 16:30

Posprzątano, otworzono.
Niektóre posty wylądowały w Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

piorunus
Posty: 256
Rejestracja: 24 mar 2015, 10:53

Post autor: piorunus » 09 cze 2016, 18:43

beni pisze:Grodzisk masakra do tego obcokrajowcy za głodową stawkę która dla nich jest normalna do tego braki w języku polskim.
Do dziś mam przed oczami wypowiedź prezesa Marka, w której powiedział, że gdyby nie Ukraińcy to by mu firma padła.
beni pisze:Przykładowo wzięcie w leasing 55 autobusów 12 metrowych wraz z pakietem serwisowym na 8 lat (spokój z serwisem pilnuje się tylko przebiegów od przeglądu do przeglądu, koszt własny paliwo), zatrudnienie do tego 150 kierowców, koszty własne itp. wyszło coś koło 13 złotych brutto za km. Więc o czym tu rozmawiać jak ZTM się chwali że ajent za 6 złotych jeździ a wozy wyglądają jak tabor MZA w roku 2004.
13 zł ?! Trochę chyba przesadziłeś.

Michalk001
Posty: 1222
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 09 cze 2016, 22:02

Jest artykuł na Infobusie - ze zdjęć wynika że wozy Mobilisu będą znacząco różnić się od obecnych już modeli.
http://infobus.pl/porozmawiajmy-o-nowyc ... 85093.html

wincenty
Posty: 1371
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 10 cze 2016, 8:51

Ano właśnie, co te Conecto mają na dachu z tyłu? Jakaś dodatkowa klimatyzacja?
Solarisy to żadna specjalna nowość, nadal III generacja (wiem IV w tym rozmiarze jeszcze nie ma, BTW dziwne dlaczego prawie w dwa lata od premiery nowego Urbino 12/18). Może tylko o tyle, że modelu 8,9 LE do tej pory w Warszawie nie było.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Flash8222
Posty: 7628
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 10 cze 2016, 9:00

wincenty pisze:Ano właśnie, co te Conecto mają na dachu z tyłu? Jakaś dodatkowa klimatyzacja?
Zwykła nadbudówka by pasażer nie musiał się schylać by usiąść na tylnych siedzeniach a wszystko dzięki powiększeniu się silnika który spełnia normę Euro6.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2241
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 11 cze 2016, 10:56

wincenty pisze:(..)nadal III generacja(...)
Istotnych różnic pomiędzy III a IV generacją nie ma - oprócz wyglądu.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

px33
Posty: 1592
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 11 cze 2016, 11:55

A nowa konstrukcja nie jest lżejsza? Bo chyba zapowiadali odciążenie autobusu

Awatar użytkownika
Twmastersky
Posty: 96
Rejestracja: 14 kwie 2016, 18:36
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Twmastersky » 11 cze 2016, 14:31

I tak Arriva będzie miała III i IVgen, premiera Hybrydy IVgen zaplanowana jest na Listopad.

Dodano po 1 minucie 23 sekundach:
px33 pisze:A nowa konstrukcja nie jest lżejsza? Bo chyba zapowiadali odciążenie autobusu
Jest lżejsza.
Obrazek

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2241
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 11 cze 2016, 21:56

Może IV generacja będzie w drugim przetargu za Grodzisk Mazowiecki (koniec umowy w 2017)
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

beni
Posty: 2741
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 22 cze 2016, 13:02

Czy ktoś się orientuje kto chce dostarczyć autobusy szkoleniowe. Wczoraj był termin otwarcia ofert.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

Awatar użytkownika
5690
Posty: 729
Rejestracja: 26 sie 2007, 22:44
Lokalizacja: Warszawa/Ursus

Post autor: 5690 » 22 cze 2016, 13:22

podsumowując jakie przetargi się kończą w najbliższym czasie do końca roku a jakie wchodzą i kiedy , może ktoś mi powie bo już nie mogę się z tym połapać
#5690 07.11.1997-10.09.2013

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3103
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 22 cze 2016, 13:31

ITS kończy swoje kontrakty 30.06.2016r.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

ODPOWIEDZ