[Gdynia] Tabor w Gdyni

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8634
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 29 cze 2006, 20:03

Piotrek pisze:Szybko i często wymieniają tabor, bardzo często po jednej, dwóch sztuce na powiedzmy parę miesięcy.
:arrow: No i może to też jest jakieś wyjście. Przynajmniej jest to zauważalny proces.

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6108
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 29 cze 2006, 20:23

MZ pisze::arrow: No i może to też jest jakieś wyjście. Przynajmniej jest to zauważalny proces.
Oczywiście. Bardzo zauważalny. Wiadomo, że my raczej sobie nie możemy pozwolić na kupno jednej sztuki, ale czasem możnaby kupić z 10, nie zawsze wielkie partie... Już takie 10 jest zauważalne.

W każdym bądź razie na taką Gdynie, świetnie się to sprawdza.
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
Emisja
Posty: 141
Rejestracja: 01 maja 2006, 2:08
Lokalizacja: Z lotu samolotu
Kontakt:

Post autor: Emisja » 08 lip 2006, 10:40

Kolejny Ikarus z Gdyni zostal sprzedany. Dziś w nocy jechał do Świerklańca.
Teraz Ikaruski są już tylko w PKM. Do końca sierpnia. A potem uroczytste pożegnanie wysokiej podłogi ;)

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8634
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 08 lip 2006, 13:28

:arrow: A tymczasem w Gdyni też zaczynają myśleć o autobusach na gaz:
Infobus pisze:W piątek, 30 czerwca, o godzinie 11, w zajezdni Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej w Gdyni-Kaczych Bukach zaprezentowano autobus Irisbus Citelis 12 CNG. Demonstrowany pojazd to autobus niskopodłogowy, o standardowej, 12-metrowej długości, zasilany gazem ziemnym. W trakcie prezentacji przedstawiono plany wprowadzenia gazu ziemnego do gdyńskiej komunikacji miejskiej oraz omówiono perspektywy wykorzystania w szerszym zakresie alternatywnych dla oleju napędowego paliw, stosowanych do zasilania układów napędowych autobusów miejskich. Uczestników prezentacji zaproszono na jazdę testową. Irisbus Citelis 12 CNG był testowany przez PKM na liniach komunikacyjnych w sieci ZKM w Gdyni przez 4 dni. PKM rozważa wprowadzenie do gdyńskiej komunikacji miejskiej w przyszłości większej partii autobusów zasilanych gazem ziemnym. Tymczasem, aby sprostać wymaganiom organizatora komunikacji, spółka kupuje autobusy używane z tradycyjnym napędem. W ostatnich dniach PKM zakupił niskopodłogowego przegubowca marki Mercedes O405 GN. Trzydrzwiowy ex-berlińczyk, wyprodukowany został w 1993 r. i otrzymał w sieci ZKM w Gdyni numer inwentarzowy 2271, zastępując wyeksploatowanego już Neoplana N4021.

Awatar użytkownika
Emisja
Posty: 141
Rejestracja: 01 maja 2006, 2:08
Lokalizacja: Z lotu samolotu
Kontakt:

Post autor: Emisja » 08 lip 2006, 20:21

Obrazek
Dziesiąty taki trolejbus - zapraszamy na prezentację!

W poniedziałek, 24 lipca br., o godzinie 11.30, pod Urzędem Miasta Gdyni odbędzie się uroczysta prezentacja nowego - 10 już, trolejbusu Mercedes zbudowanego w Przedsiębiorstwie Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni, w ramach odnowy parku taborowego.

PKT jako pierwsze w Polsce przedsiębiorstwo trolejbusowe postanowiło przerabiać nadwozia niskopodłogowych autobusów na trolejbusy. Standardowej długości pojazdy tego typu kursują po ulicach Gdyni i Sopotu od 2004 r. Mercedesy zastępują wycofywane z ruchu Jelcze. Obniżona podłoga w części pojazdu, ułatwia wsiadanie i wysiadanie nie tylko osobom niepełnosprawnym. Zregenerowany silnik powoduje płynniejszą jazdę w intensywnym ruchu miejskim. Nie bez znaczenia jest koszt przebudowy takiego pojazdu, który jest kilkakrotnie mniejszy niż zakup nowego pojazdu tej samej klasy. W sieci ZKM w Gdyni trolejbus otrzyma numer inwentarzowy 3050.

W programie poniedziałkowej prezentacji przewidzieliśmy wystąpienia oficjalne, krótką przejażdżkę i poczęstunek. Pracownicy Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej oraz wszyscy, którzy doprowadzili do realizacji projektu przebudowy autobusów na trolejbusy, będą do Państwa dyspozycji. Z przyjemnością odpowiedzą na wszystkie pytania dotyczące realizacji tego nowatorskiego pomysłu. Wszystkich chętnych serdecznie zapraszamy.

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 13 paź 2006, 18:59

Piotrek pisze:Owszem, ale dla Nas to dobrze ;) No i wysokopodłogowców mają mało, trzeba przyznać.
Tylko co z tego że mają tabor niskopodłogowy (a właściwie niskowejściowy) prawie w 100% skoro wiek tego jest znaczny.

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6108
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 13 paź 2006, 23:38

Tylko co z tego że mają tabor niskopodłogowy (a właściwie niskowejściowy) prawie w 100% skoro wiek tego jest znaczny.
Jak to co z tego? Bardzo dużo z tego. No i nie przesadzaj, że w 100% wiek jest znaczny! Oprócz wynalazków z Gryfu, czy Wejherowa, to reszta ma średnio ok.4-5 lat!
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8634
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 14 paź 2006, 1:20

Plesim pisze:Tylko co z tego że mają tabor niskopodłogowy (a właściwie niskowejściowy) prawie w 100% skoro wiek tego jest znaczny.
:arrow: Ale to jest już problem przewoźników. Dla niejednego pasażera raczej nie ma znaczenia wiek autobusu, tylko to, czy jest on niskopodłogowy, czy nie.

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 14 paź 2006, 10:35

Piotrek pisze:
Tylko co z tego że mają tabor niskopodłogowy (a właściwie niskowejściowy) prawie w 100% skoro wiek tego jest znaczny.
Jak to co z tego? Bardzo dużo z tego. No i nie przesadzaj, że w 100% wiek jest znaczny! Oprócz wynalazków z Gryfu, czy Wejherowa, to reszta ma średnio ok.4-5 lat!
Rzeczywiście świetny przykład. Jadąc po kolei wygląda to tak. PKA ma około 10 sztuk w wymienionym przez Ciebie wieku, PKM nawet takiej ilości nie ma. Najlepiej wygląda tu PKT po zeszłorocznej i tegorocznej dostawie ST12AC. Przeciętny wiek taboru w PKA i PKM to około 10 lat.

ODPOWIEDZ