No i może to też jest jakieś wyjście. Przynajmniej jest to zauważalny proces.Piotrek pisze:Szybko i często wymieniają tabor, bardzo często po jednej, dwóch sztuce na powiedzmy parę miesięcy.
[Gdynia] Tabor w Gdyni
Moderator: JacekM
Oczywiście. Bardzo zauważalny. Wiadomo, że my raczej sobie nie możemy pozwolić na kupno jednej sztuki, ale czasem możnaby kupić z 10, nie zawsze wielkie partie... Już takie 10 jest zauważalne.MZ pisze: No i może to też jest jakieś wyjście. Przynajmniej jest to zauważalny proces.
W każdym bądź razie na taką Gdynie, świetnie się to sprawdza.
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.
Pozdrawiam, Szafran.
A tymczasem w Gdyni też zaczynają myśleć o autobusach na gaz:
Infobus pisze:W piątek, 30 czerwca, o godzinie 11, w zajezdni Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej w Gdyni-Kaczych Bukach zaprezentowano autobus Irisbus Citelis 12 CNG. Demonstrowany pojazd to autobus niskopodłogowy, o standardowej, 12-metrowej długości, zasilany gazem ziemnym. W trakcie prezentacji przedstawiono plany wprowadzenia gazu ziemnego do gdyńskiej komunikacji miejskiej oraz omówiono perspektywy wykorzystania w szerszym zakresie alternatywnych dla oleju napędowego paliw, stosowanych do zasilania układów napędowych autobusów miejskich. Uczestników prezentacji zaproszono na jazdę testową. Irisbus Citelis 12 CNG był testowany przez PKM na liniach komunikacyjnych w sieci ZKM w Gdyni przez 4 dni. PKM rozważa wprowadzenie do gdyńskiej komunikacji miejskiej w przyszłości większej partii autobusów zasilanych gazem ziemnym. Tymczasem, aby sprostać wymaganiom organizatora komunikacji, spółka kupuje autobusy używane z tradycyjnym napędem. W ostatnich dniach PKM zakupił niskopodłogowego przegubowca marki Mercedes O405 GN. Trzydrzwiowy ex-berlińczyk, wyprodukowany został w 1993 r. i otrzymał w sieci ZKM w Gdyni numer inwentarzowy 2271, zastępując wyeksploatowanego już Neoplana N4021.
Dziesiąty taki trolejbus - zapraszamy na prezentację!
W poniedziałek, 24 lipca br., o godzinie 11.30, pod Urzędem Miasta Gdyni odbędzie się uroczysta prezentacja nowego - 10 już, trolejbusu Mercedes zbudowanego w Przedsiębiorstwie Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni, w ramach odnowy parku taborowego.
PKT jako pierwsze w Polsce przedsiębiorstwo trolejbusowe postanowiło przerabiać nadwozia niskopodłogowych autobusów na trolejbusy. Standardowej długości pojazdy tego typu kursują po ulicach Gdyni i Sopotu od 2004 r. Mercedesy zastępują wycofywane z ruchu Jelcze. Obniżona podłoga w części pojazdu, ułatwia wsiadanie i wysiadanie nie tylko osobom niepełnosprawnym. Zregenerowany silnik powoduje płynniejszą jazdę w intensywnym ruchu miejskim. Nie bez znaczenia jest koszt przebudowy takiego pojazdu, który jest kilkakrotnie mniejszy niż zakup nowego pojazdu tej samej klasy. W sieci ZKM w Gdyni trolejbus otrzyma numer inwentarzowy 3050.
W programie poniedziałkowej prezentacji przewidzieliśmy wystąpienia oficjalne, krótką przejażdżkę i poczęstunek. Pracownicy Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej oraz wszyscy, którzy doprowadzili do realizacji projektu przebudowy autobusów na trolejbusy, będą do Państwa dyspozycji. Z przyjemnością odpowiedzą na wszystkie pytania dotyczące realizacji tego nowatorskiego pomysłu. Wszystkich chętnych serdecznie zapraszamy.
Jak to co z tego? Bardzo dużo z tego. No i nie przesadzaj, że w 100% wiek jest znaczny! Oprócz wynalazków z Gryfu, czy Wejherowa, to reszta ma średnio ok.4-5 lat!Tylko co z tego że mają tabor niskopodłogowy (a właściwie niskowejściowy) prawie w 100% skoro wiek tego jest znaczny.
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.
Pozdrawiam, Szafran.
Rzeczywiście świetny przykład. Jadąc po kolei wygląda to tak. PKA ma około 10 sztuk w wymienionym przez Ciebie wieku, PKM nawet takiej ilości nie ma. Najlepiej wygląda tu PKT po zeszłorocznej i tegorocznej dostawie ST12AC. Przeciętny wiek taboru w PKA i PKM to około 10 lat.Piotrek pisze:Jak to co z tego? Bardzo dużo z tego. No i nie przesadzaj, że w 100% wiek jest znaczny! Oprócz wynalazków z Gryfu, czy Wejherowa, to reszta ma średnio ok.4-5 lat!Tylko co z tego że mają tabor niskopodłogowy (a właściwie niskowejściowy) prawie w 100% skoro wiek tego jest znaczny.