Pojazdy autonomiczne w transporcie publicznym?
Moderator: JacekM
- Emyl
- Podrzędne Chamidło
- Posty: 6942
- Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
- Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
- Kontakt:
Pojazdy autonomiczne w transporcie publicznym?
Tymczasem w Amsterdamie...
http://www.transport-publiczny.pl/mobil ... 52540.html
Ciekawa sprawa. Mnie najbardziej się podoba design przodu A bardziej do rzeczy, ciekawe jak będzie postępował rozwój tego typu projektów w perspektywie ostatniego głośnego wypadku autonomicznej Tesli. Ja w Polsce w ogóle tego nie widzę...
http://www.transport-publiczny.pl/mobil ... 52540.html
Ciekawa sprawa. Mnie najbardziej się podoba design przodu A bardziej do rzeczy, ciekawe jak będzie postępował rozwój tego typu projektów w perspektywie ostatniego głośnego wypadku autonomicznej Tesli. Ja w Polsce w ogóle tego nie widzę...
Ja bym powiedział, że nam by się bardziej od autobusu autonomicznego przydał tramwaj autonomiczny, bo trasy BRT nie mamy i jeśli Bóg i Brzeziński pozwolą mieć nie będziemy. Inna sprawa, że u nas, by się to skończyło -20 na półkursie, bo tramwaj czekałby na możliwość przejazdu przez skrzyżowania.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears
-
- Posty: 5834
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
A na kogo pasażer napisze skargę"cham zamknął mi drzwi przed nosem i złośliwie się uśmiechał"?
miłośnik 13N
W Warszawie może nie ale na trasie PST w Poznaniu? Myśle, że to było by już bardziej do zrealizowania... Nawet na WKD.
M2 jest dostosowane do jazdy bez maszynistów ale nie korzysta się z tego. W Budapeszcie przez rok na M4 będą maszyniści a potem komputer będzie sam prowadził.
M2 nie jest dostosowane do jazdy w pełni autonomicznej. Do jazdy półautonomicznej dostosowane są tylko składy Siemensa, gdzie maszynista musi tylko nacisnąć zadajnik jazdy, resztę (hamowanie przed stacją, otwarcie i zamknięcie drzwi) pociąg robi sam.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears
Zamknięcie drzwi też? Wydaje mi się, że tu wciąż efektywniej (tj. żeby postój nie trwał 5 minut bo jakaś sierota stanęła w linii fotokomórki) żeby kontrolował to personel stacji
Podobno łatwo można to było dostosować, tylko nie ma takiej potrzeby, a w zasadzie chęci bo ludzie się boją.Poc Vocem pisze:M2 nie jest dostosowane do jazdy w pełni autonomicznej.
No, niewątpliwie łatwo, skoro skład najtrudniejszą część roboty i tak wykonuje sam. Podejrzewam, że to kwestia kilku linijek kodu w programie sterującym, skoro dziś skład potrafi sam zwalniać i przyspieszać np. z uwagi na zajętość następnego odcinka.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears
Ciekawe co by sie stało gdyby posądzić niemalże realistycznego manekina i puścić pociąg naprawdę autonomicznie a potem powiedzieć że przez cały tydzień woził pasażerów pociąg autonomiczny.
Otto się chętnie zatrudni:
Autonomiczne kolejki funkcjonują w niektórych krajach, może niekoniecznie nazywa się to metrem, ale jest i ludzie z tego korzystają.
Ja myślę, ze obecność maszynisty (poza aspektem psychologicznym) ma znaczenie praktycznie tylko wtedy gdy w sytuacji awaryjnej pociąg zatrzyma się między stacjami i trzeba ewakuować pasażerów. Maszynista jest wtedy na pierwszej linii frontu i wydaje pasażerom polecenia do bezpiecznego wyjścia.
Ja myślę, ze obecność maszynisty (poza aspektem psychologicznym) ma znaczenie praktycznie tylko wtedy gdy w sytuacji awaryjnej pociąg zatrzyma się między stacjami i trzeba ewakuować pasażerów. Maszynista jest wtedy na pierwszej linii frontu i wydaje pasażerom polecenia do bezpiecznego wyjścia.
To może działać nawet bez maszynisty, jeśli się zainstaluje odpowiedni system nagłośnienia.
Niemniej gdyby zrobić taki eksperyment, jak sugeruje Teokryt, może prowadzić to do odpowiedzialności prawnej tego, który się pod tym podpisze (fałszowanie informacji o wykonywanej usłudze).
Niemniej gdyby zrobić taki eksperyment, jak sugeruje Teokryt, może prowadzić to do odpowiedzialności prawnej tego, który się pod tym podpisze (fałszowanie informacji o wykonywanej usłudze).
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears
Mnie się wydaje, że maszynista najbardziej przydaje się, jeżeli drzwi przytrzasną np. wózek i skład ruszy. I znowu, obserwacją mógłby się zająć dyżurny stacji. Tylko nie widzę zysków z wycofania maszynisty, które by uzasadniały taki krok.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
W Kopenhadze metro (2 linie) jeździ w pełni autonomicznie i jakoś to działa.