Trasa Łazienkowska i nie tylko

Moderator: Wiliam

Łukasz
Posty: 11121
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 05 wrz 2016, 23:18

Notabene, krótki postój na Nowowiejskiej jest do zrobienia, tam jest na praktykę tylko 174. Zakładając jakiś 4-minutowy przedział przyjazdu, 6 można by stać. A jak 174 przyjedzie za 151, to też tragedii nie byłoby, kiedyś w tej zatoczce stawało 523, 174, 192 i 504/505, ale też inne - niekoniecznie pojedynczo.
ŁK

kangoo2
Posty: 383
Rejestracja: 13 wrz 2006, 11:53

Post autor: kangoo2 » 06 wrz 2016, 0:10

Najlepszy byłby brak postoju, tak jak jest teraz. Jedynie czego szkoda, to dojazd do pl. Konstytucji naokoło. Teraz niektórzy wiedzą, że 151 nie ma postoju przy metrze, więc dojeżdżają aż do Konstytucji.

I jeszcze kwestia przystanków Bohaterewicza. Chyba ZTM popełnia teraz ten sam błąd jak na początku podczas wprowadzania na Nowaka-Jeziorańskiego 135 i 311. Na początku przez kilka dni/tygodni (nie pamiętam już dokładnie) nazwę Bohaterewicza nosiła para przystanków pomiędzy rondem Solimowskiej, a Fieldorfa. Wtedy nie było jeszcze 151, więc nic nie zapuszczało się Jeziorańskiego do Promenady. Nie było więc jeszcze przystanku Nowaka-Jeziorańskiego w tamtą stronę, a tę nazwę miał obecny przystanek Bohaterewicza w stronę Rawaru. Pewnego dnia bez żadnego komunikatu zmieniły się nazwy i oznakowanie przystanków oraz tablic na obecne. Ale powracam do sedna. Otóż jeśli ZTM chce "odnażądowić" te najbardziej używane przystanki, to powinien to zrobić wobec Bohaterewicza w stronę Fieldorfa i Nowaka-Jeziorańskiego w stronę Rawaru, bo to właśnie one są najczęściej użytkowane z powodu Tesco. Więc, aby nie tworzyć bałaganu, powinni to samo zrobić z przystankami Nowaka-Jeziorańskiego. Na mapce tego nie widać, ale tak naprawdę funkcjonalną parą przystanków stojącą najbliżej siebie są właśnie przystanki pomiędzy rondem Skolimowskiej a Fieldorfa. Zmiana wprowadzana przez ZTM spowoduje, że w jednym kierunku będzie to przystanek stały, a w drugim na żądanie. Ludzie się będą gubić na 100%.

Georg
Posty: 6365
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 06 wrz 2016, 5:24

Łukasz pisze:Moim zdaniem Koszykowa kompletnie rozwali punktualność. Nie lepiej było do Pomnika Lotnika to dać albo gdzieś na Ochotę?
Przesiadka przy GUSie do tramwajów jest bardzo kłopotliwa i czasochłonna. Nowowiejska wychodzi krócej i szybciej.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25807
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 06 wrz 2016, 5:36

osa pisze:A jak te "bycze postoje" na Rechniewskiego wpływają na komasowanie się brygad na tym krańców. Słyszałem o skargach, że potrafią się tam zebrać nawet 3 autobusy, ostatni wystaje na rondo i blokuje przejazd.
Rozkładowo teraz takich nie ma. Sporadycznie coś się zbije ale to tylko na czas zdjęcia dech przed zjazdem.

Dodano po 58 sekundach:
Re: Trasa Łazienkowska i nie tylko
Łukasz pisze:Moim zdaniem Koszykowa kompletnie rozwali punktualność. Nie lepiej było do Pomnika Lotnika to dać albo gdzieś na Ochotę?
Przystanek na Waryńskiego musi zostać.

Dodano po 3 minutach 34 sekundach:
kangoo2 pisze: I jeszcze kwestia przystanków Bohaterewicza. Chyba ZTM popełnia teraz ten sam błąd jak na początku podczas wprowadzania na Nowaka-Jeziorańskiego 135 i 311. Na początku przez kilka dni/tygodni (nie pamiętam już dokładnie) nazwę Bohaterewicza nosiła para przystanków pomiędzy rondem Solimowskiej, a Fieldorfa. Wtedy nie było jeszcze 151, więc nic nie zapuszczało się Jeziorańskiego do Promenady. Nie było więc jeszcze przystanku Nowaka-Jeziorańskiego w tamtą stronę, a tę nazwę miał obecny przystanek Bohaterewicza w stronę Rawaru. Pewnego dnia bez żadnego komunikatu zmieniły się nazwy i oznakowanie przystanków oraz tablic na obecne. Ale powracam do sedna. Otóż jeśli ZTM chce "odnażądowić" te najbardziej używane przystanki, to powinien to zrobić wobec Bohaterewicza w stronę Fieldorfa i Nowaka-Jeziorańskiego w stronę Rawaru, bo to właśnie one są najczęściej użytkowane z powodu Tesco. Więc, aby nie tworzyć bałaganu, powinni to samo zrobić z przystankami Nowaka-Jeziorańskiego. Na mapce tego nie widać, ale tak naprawdę funkcjonalną parą przystanków stojącą najbliżej siebie są właśnie przystanki pomiędzy rondem Skolimowskiej a Fieldorfa. Zmiana wprowadzana przez ZTM spowoduje, że w jednym kierunku będzie to przystanek stały, a w drugim na żądanie. Ludzie się będą gubić na 100%.
Coś pomieszałaś. Układ przystanków i ich nazw od początku był taki jaki jest. I jest nieco niefunkcjonalny.
A stały powinien być tylko przystanek Bohaterewicza w stronę pętli. Tu faktycznie zatrzymań jest blisko 100%. W drugą stronę się to rozkłada na dwa przystanki i nawet w szczycie porannym udaje się czasami jeden pominąć.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

kangoo2
Posty: 383
Rejestracja: 13 wrz 2006, 11:53

Post autor: kangoo2 » 06 wrz 2016, 7:55

Nie pomieszałem. Na początku było inaczej, tylko widocznie tego nie zauważyłeś. Przystanki były odwrotnie oznakowane na wiatach. Teraz troszkę się to nie klei, bo dwa przystanki stojące praktycznie naprzeciwko siebie mają inne nazwy.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25807
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 06 wrz 2016, 8:19

Pomieszałeś. Może oznakowanie było źle rozklejone, ale formalnie od początku wszystkie przystanki nazywały się tak, jak się nazywają dziś. Sprawdziłem zlecenie z 2013 na zmianę trasy 135 i 311.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

mb112
Posty: 1162
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 06 wrz 2016, 9:05

Łukasz pisze:Moim zdaniem Koszykowa kompletnie rozwali punktualność. Nie lepiej było do Pomnika Lotnika to dać albo gdzieś na Ochotę?
No właśnie. Po co kombinować z Nowowiejską albo tą masakryczną obecną zawrotką dla 143, jak od Pomnika Lotnika w stronę wschodnią, aż do stacji benzynowej przed GUSem jest praktycznie niewykorzystany ten klinkierowy prawy pas. Ostatnio coś tam w tym miejscu dłubali, ale generalnie jest do dyspozycji. Praktycznie wszystko z Politechniki można tam przenieść i zrobić normalne postoje. Korkować się nie będzie, bo dojazd w obie strony buspasem.

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 06 wrz 2016, 9:14

mb112 pisze:
Łukasz pisze:Moim zdaniem Koszykowa kompletnie rozwali punktualność. Nie lepiej było do Pomnika Lotnika to dać albo gdzieś na Ochotę?
No właśnie. Po co kombinować z Nowowiejską albo tą masakryczną obecną zawrotką dla 143, jak od Pomnika Lotnika w stronę wschodnią, aż do stacji benzynowej przed GUSem jest praktycznie niewykorzystany ten klinkierowy prawy pas. Ostatnio coś tam w tym miejscu dłubali, ale generalnie jest do dyspozycji. Praktycznie wszystko z Politechniki można tam przenieść i zrobić normalne postoje. Korkować się nie będzie, bo dojazd w obie strony buspasem.
Już to nie raz przerabialiśmy na forum, możesz przenieść ale bez Waryńskiego bedą odjeżdżały pustawe.

kangoo2
Posty: 383
Rejestracja: 13 wrz 2006, 11:53

Post autor: kangoo2 » 06 wrz 2016, 9:20

pawcio pisze:Pomieszałeś. Może oznakowanie było źle rozklejone, ale formalnie od początku wszystkie przystanki nazywały się tak, jak się nazywają dziś. Sprawdziłem zlecenie z 2013 na zmianę trasy 135 i 311.
Nie pomieszałem. Wiaty były na bank żle oklejone, a zwykły pasażer nie zna jakiegoś tam zlecenia. Czyli nawet służby przystankowe widząc dwa przystanki naprzeciwko siebie nie wpadły na to co zrobił ZTM. Dwie różne nazwy w tym zespole przystanku. Ty być może patrzysz okiem pracownika ZTM, dla Ciebie ważna jest podkładka. A dla mnie jako pasażera najważniejsza jest przejrzystość, a nie jakiś tam dogmat.

ashir
Posty: 28032
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 06 wrz 2016, 9:23

Nie przypominam sobie źle oklejonych wiat. :)

kangoo2
Posty: 383
Rejestracja: 13 wrz 2006, 11:53

Post autor: kangoo2 » 06 wrz 2016, 9:43

Czyli skoro sobie nie przypominasz, to nic takiego nie miało miejsca? Zapewniam Cię, że miało... :-)

ashir
Posty: 28032
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 06 wrz 2016, 9:53

Zapewniać to sobie możesz po latach, ale co to zmienia? Rzeczywiście pawcio ma rację, że nazwy przystanków nie uległy zmianie. ;)

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25807
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 06 wrz 2016, 9:58

kangoo2 pisze:
pawcio pisze:Pomieszałeś. Może oznakowanie było źle rozklejone, ale formalnie od początku wszystkie przystanki nazywały się tak, jak się nazywają dziś. Sprawdziłem zlecenie z 2013 na zmianę trasy 135 i 311.
Nie pomieszałem. Wiaty były na bank żle oklejone, a zwykły pasażer nie zna jakiegoś tam zlecenia. Czyli nawet służby przystankowe widząc dwa przystanki naprzeciwko siebie nie wpadły na to co zrobił ZTM. Dwie różne nazwy w tym zespole przystanku. Ty być może patrzysz okiem pracownika ZTM, dla Ciebie ważna jest podkładka. A dla mnie jako pasażera najważniejsza jest przejrzystość, a nie jakiś tam dogmat.
Ja wcale nie twierdzę, że to rozwiązanie jest dobre. Sam nawet wnioskowałem o jego zmianę, ale zostałem odprawiony negatywnie. W końcu jestem tylko pasażerem, a nie pracownikiem ZTM.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 06 wrz 2016, 10:48

Rosa pisze:
mb112 pisze:
No właśnie. Po co kombinować z Nowowiejską albo tą masakryczną obecną zawrotką dla 143, jak od Pomnika Lotnika w stronę wschodnią, aż do stacji benzynowej przed GUSem jest praktycznie niewykorzystany ten klinkierowy prawy pas. Ostatnio coś tam w tym miejscu dłubali, ale generalnie jest do dyspozycji. Praktycznie wszystko z Politechniki można tam przenieść i zrobić normalne postoje. Korkować się nie będzie, bo dojazd w obie strony buspasem.
Już to nie raz przerabialiśmy na forum, możesz przenieść ale bez Waryńskiego bedą odjeżdżały pustawe.
143 "problem Waryńskiego" nie dotyczy.

A co do 151, to bo ja wiem? Rozumiem, że 411/502/514/520/525 powinny startować razem. Ale 151? Przecież on zaraz skręca, jeden przystanek Rawar ma decydować?

Nawiasem mówiąc klinkierowy pas nie ma już (w części bliżej pomnika) klinkieru i został zamieniony na parking.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 06 wrz 2016, 10:54

182 bez mitycznego Waryńskiego żyje i ma się bardzo dobrze.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

ODPOWIEDZ