Znaczy jest ok.floyd pisze:12/20/20 to nie jest często. Niezabieralności może i nie ma, ale rano przy Kakowskiego przegub jest pełny.pawcio pisze:Rozkładu 151 ruszać nie trzeba. Jest na tyle często że Ostrobramska już nie jest atrakcyjna dla północnego Gocławia a niezabieralności nie ma.
Trasa Łazienkowska i nie tylko
Moderator: Wiliam
Przegubowce ,to sól tej ziemi .
Próbowałbym odgrodzić zaporami betonowymi dwa lewe skrajne pasy spod GUSu. Pozostały prawy niech się przeplata z tym zjazdem z góry z GUSu i potem z niego robić włączenie w prawy tranzytowy, już za barierami. W ten sposób do RJP dochodziłby tylko jeden pas, ale tam jest na tyle szeroko, że może by się coś wykroiło jeszcze (pod buspas).pawcio pisze:Masz trzy pasy na wyjeździe spod GUSu i dwa na wjeździe pod Politechnikę. Ja tego nie widzę bez zwężenia wylotu spod GUSu. A to akurat by było ze szkodą dla komunikacji. Bardziej mnie korci zrobienie wyspy przystankowej w stronę Grochowa aby ruszając z niej nie trzeba już było się męczyć ze skręcającymi w prawo.
A w ogóle to w przeciwnym kierunku na tej samej długości przeplotka jest legalna i działa. Jedyna różnica jest taka, że przejazd górą przez al. Niepodległości jest niemożliwy, więc musiał zostać dopuszczony zjazd na dół.
W drugą stronę jest zwykłe krzyżowanie bo zjazd pod GUS ma dwa pasy a nie trzy jak wylot pod strony Ochoty.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Można ten trzeci pas zamalować/zamurować, jeśli ma to coś pomóc...
Najpierw trzeba rozwiązać problem przepustowości wlotu ma RJP. To by od razu rozwiązało problem przelotu.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Przejścia nie skasujesz. Poza tym korkuje się też zjazd w dół w kierunku Marszałkowskiej (i cała trasa dalej).
Powinno być metro i już.
Powinno być metro i już.
Korkuje się bo do dużego (ponadnormatywnego) obciążenia lewoskrętu od strony MDM na TŁ dochodzi jeszcze wymuszony "pitstop" na RJP z GUSu na TŁ. Ile razy jest tak że stoję i poruszam się w żółwim tempie od GUSu do RJP, a obok Łazienkowska śmiga 70+ i jedynym zagrożeniem jest stado baranów jadących przez ciągłą.
Dzisiaj skorzystałem z linii 151 na nowym odcinku. Nie było korków, ale godziny pewnie nie były miarodajne, bo ok. 13-14.
Nawet kilka osób wsiadło na Nowowiejskiej, natomiast na Noakowskiego były to chyba raczej przypadkowe osoby, które przyzwyczaiły się, że nie muszą patrzeć na numerek autobusu, bo jeździ tam tylko rzadko kursujące 159. Jakież było ich zdziwienie (a były to głównie mocno starsze osoby), kiedy autobus nie zatrzymał się na przystanku Pl. Konstytucji 03 na Koszykowej, ale dopiero za skrętem na Pl. Konstytucji 01. Może warto więc rozważyć, aby 151 również tam stawało, bo i tak jedzie prawym pasem, więc chyba nie musiałby jakoś bardzo lawirować? Byłoby to znaczne udogodnienie dla osób podróżujących na tym krótkim odcinku Koszykowej, zważywszy że 159 nie jest "siekierą", a punktualnością też chyba nie grzeszy? Co myślicie? Czy to bardzo spowolni przejazd? Podobne przystanki podwójne są np. na Rondzie Wiatraczna i mają sporo zwolenników.
Nawet kilka osób wsiadło na Nowowiejskiej, natomiast na Noakowskiego były to chyba raczej przypadkowe osoby, które przyzwyczaiły się, że nie muszą patrzeć na numerek autobusu, bo jeździ tam tylko rzadko kursujące 159. Jakież było ich zdziwienie (a były to głównie mocno starsze osoby), kiedy autobus nie zatrzymał się na przystanku Pl. Konstytucji 03 na Koszykowej, ale dopiero za skrętem na Pl. Konstytucji 01. Może warto więc rozważyć, aby 151 również tam stawało, bo i tak jedzie prawym pasem, więc chyba nie musiałby jakoś bardzo lawirować? Byłoby to znaczne udogodnienie dla osób podróżujących na tym krótkim odcinku Koszykowej, zważywszy że 159 nie jest "siekierą", a punktualnością też chyba nie grzeszy? Co myślicie? Czy to bardzo spowolni przejazd? Podobne przystanki podwójne są np. na Rondzie Wiatraczna i mają sporo zwolenników.
Jestem zdziwiony, że 151 się tam nie zatrzymuje.
Przystanek dodać można, ale osobom, które wsiadły przez pomyłkę, mało on pomoże...
Chodziło mi raczej o to, ze jeździ tam sporo starszych osób i właśnie na tym krótkim odcinku, więc byłby to ukłon w ich stronę.MichalJ pisze:Przystanek dodać można, ale osobom, które wsiadły przez pomyłkę, mało on pomoże...
Ale może dzięki temu dojechaliby do Świętego SpokojuEmyl pisze:Przy okazji kilka osób oskarżyłoby ZTM o próbę porwania, myśląc, analogocznie jak na poprzednim przystanku, że wsiadają w 159.