Komunikacja miejska na Gocławiu i Saskiej Kępie

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 14 sty 2006, 19:11

Ikarusomaniak pisze:
pawcio pisze:A w kwestii 507 to był już szerszy projekt R-11 Kleszczowa, który na potrzeby własne (czyt. gocławski) okroiłem i teraz liczę, czy na wsystko brygad starczy. Zresztą w stosownym wątku chyba coś już o tym jest.
Kiedy ewentualnie będzie można się spodziewać efektów Twoich wyliczeń? Bo pismo dobrze byłoby podeprzeć jakimiś solidnymi danymi... jak bardzo okroiłeś projekt R-11 Kleszczowa?
A co do meritum projektu:
:arrow: czy zamierzasz puścić E-5 po trasie 410 a 507 po trasie E-5? Uważam, że na TŁ będą problemy z frekwencją z uwagi na układ przystanków przy metrze, jeśli linia nie będzie skręcała w Marszałkowską - na to wskazują obecne doświadczenia z 410. Nie sądzę, żeby Ursus tłumnie zapełnił nowe E-5 :-k.
Obliczenia? Nie wiem. Zależy, jak się będzie praca na wykładach układać, bo głównie wtedy robię wyliczenia dokładniejsze niż szacowanie typu czas przejazdu plus jakieś tam postoje dzielone przez porządaną częstotliwość.
Fikander twierdzi, że 187 puste nie kursuje. A może być bardzo szybkie.
E-5, jeżeli będzie miało dobrą częstotliwość (10 minut) to będzie miało zapełnienie, gdyż wtedy bardziej się będzie opłacać poczekać niż się przesiadać. Zwłaszcza, że na kładce autobusów sukcesywnie ubywa.
A ściąłem tak:
507 na Gocław przez Saską
E-5 na Trasę Łazienkowską
117 i 405 zasilenie
520 obcięcie w szczycie
151 i 410 kasacja
Projekt jest mały przez co spore szanse na przejście. Pytanie tylko co Ursus. Ale może się zgodziś, jeżeli odpowiednią częstotliwość dostanie 405. Pytanie tylko ile brygad na to zostanie. Jeżeli nie będzie 10 minut to nawet nie ma co próbować pisać do ZTMu.
PS. Przy okazji można by zrobić taki manewr. 509 na Francuską (tam linii na Pragę nie ma), a na Saskiej zostawić 507.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Ikarusomaniak
Posty: 365
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:54
Lokalizacja: znad Tagu

Post autor: Ikarusomaniak » 14 sty 2006, 19:51

Hm... Muszę pomyśleć... bo z jednej strony optuję za 507 przez Marszałkowską, ale na to ZTM się nie zgadza, więc jak nie kijem ich to pałką :-k.

Tylko jeśli już puszczamy cokolwiek przez Saską Kępę, to jeszcze raz powtórzę, że 507 nie powinno mieć przystanków od RW do Afrykańskiej - żeby ludzie się nie burzyli, że zabierane jest E-5. Przecież nie każda linia z Gocławia musi dowozić na kładkę, a na Saskiej zaraz zechcą jeszcze St. Krwiodawstwa :evil: . Francuska chyba jakoś nie protestuje przeciwko obecnej formie dojazdu na Pragę, zwłaszcza, że na RW mają już niezły wybór.

Ponadto myślę, że 509 na obecnej trasie sprawdza się doskonale i nie ma co dawać Saskiej Kępie pośpiechów ponad miarę, zwłaszcza, że do Centrum mają całkiem blisko, a poza tym chcesz zasilać 117.
Natomiast co do E-5 pozostaje kwestia konsultacji z Ursusem, nie wiem czy zgodzą się na zamianę patelni na MP, chociaż biorąc pod uwagę, w jakich korkach E-5 stoi, może nie być tak tragicznie.

Generalnie projekt mi się podoba, chociaż na 507 mam nieco inny pogląd. Aha, ZTM praktykuje też "niedasizm" w stosunku do wywalenia 151, które w obecnej formie z Centrum jest do zaakceptowania. Ale jeśli ma wystarczyć brygad, to można je oczywiście poświęcić.

Awatar użytkownika
Maciek
Posty: 3674
Rejestracja: 15 gru 2005, 23:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maciek » 14 sty 2006, 21:25

R-11 Kleszczowa pisze:
Adrianuos pisze:Acha czyli myslicie,że linia 507 się nam na Gocław przyda????
Przyda Wam sie bardziej niż bardzo. Gocław to jedyne warszawskie blokowisko bez linii 5xx jadącej do Centrum.
bardziej niż ludowi z Górc
M1 6 33 112 171 181 184 523 E-2 701

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 14 sty 2006, 21:39

Ja cały czas jestem przeciwny puszczaniu 507 Saską i zdecydowanie wolalbym go widzieć na Marszalkowskiej.
Nie sądzę aby była potrzebna druga 5xx na R Waszyngtona i kolejny po 111 oraz w miare szybkim 117 bus jadący poniatoszczakiem natomiast odczuwalny jest brak linii jadącej BEZPOŚREDNIO do najbliższej stacji metra a potem Marszalkowską (całotygodniowej i całorocznej).
Wiem że ZTM jest temu przeciwne ale myslę że po porazce jaka ponieśli zmieniając trasę 410 stworzyla sie możliwość nawrócenia ich z "ciemnej strony mocy"

Awatar użytkownika
Ikarusomaniak
Posty: 365
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:54
Lokalizacja: znad Tagu

Post autor: Ikarusomaniak » 14 sty 2006, 21:43

Rosa pisze:Ja cały czas jestem przeciwny puszczaniu 507 Saską i zdecydowanie wolalbym go widzieć na Marszalkowskiej.
Nie sądzę aby była potrzebna druga 5xx na R Waszyngtona i kolejny po 111 oraz w miare szybkim 117 bus jadący poniatoszczakiem natomiast odczuwalny jest brak linii jadącej BEZPOŚREDNIO do najbliższej stacji metra a potem Marszalkowską (całotygodniowej i całorocznej).
Wiem że ZTM jest temu przeciwne ale myslę że po porazce jaka ponieśli zmieniając trasę 410 stworzyla sie możliwość nawrócenia ich z "ciemnej strony mocy"
Dam im jeszcze jedną szansę, napiszę im po raz n-ty. Jeśli mi powiedzą, że nie, to wtedy będzie trzeba lansować projekt Pawcia. Z całą stanowczością.

Awatar użytkownika
Maciek
Posty: 3674
Rejestracja: 15 gru 2005, 23:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maciek » 14 sty 2006, 21:43

ale dobre połączenie miałoby wtedy Bemowo
M1 6 33 112 171 181 184 523 E-2 701

Awatar użytkownika
Maciek
Posty: 3674
Rejestracja: 15 gru 2005, 23:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maciek » 14 sty 2006, 21:52

z Bemowa do mostu Poniatowskiego i Ronda Waszyngtona.

Kolega Rosa wcześniej napisał że nie jest potrzebna druga linia przyśpieszona na tym rondzie.
A w zaszadzie to mamy już dwie 517 i 521
M1 6 33 112 171 181 184 523 E-2 701

Awatar użytkownika
Ikarusomaniak
Posty: 365
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:54
Lokalizacja: znad Tagu

Post autor: Ikarusomaniak » 14 sty 2006, 21:57

Pewnie chodziło o dwa pośpiechy na Gocław. W momencie gdy jest tam E-5 i 509 nie mogę się z Rosą nie zgodzić, można, a w zasadzie trzeba by się zacząć zastanawiać, gdyby E-5 miało zacząć jeździć po TŁ.

Natomiast pozostaje pomyśleć, czy Bemowo tak naprawdę potrzebuje dojazdu do RW? :-k. Tzn. w takiej formie oczywiście.

bemowiak

Post autor: bemowiak » 15 sty 2006, 0:18

Bemowo ma świetne połączenie z rondem Waszyngtona (przez Koło), czyli linię 24 kursującą co 5 minut w szczycie. Po co dublować to połączenie autobusem jadącym nieco inną trasą i stojącym w korkach :?: Nie bardzo rozumiem :-k

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 15 sty 2006, 0:36

Dlatego z punktu widzenia Nowego Bemowa lepsza będzie linia 507 przez TŁ.

24 za to nie jest akie swietne. Fatalne światła na Dwizjonu 303, Obozowej, Kercelaku i Placu Zawiszy czynią czas przejazdu 24 zupełnie niekonkurencyjnym z linią 507 jadące przez Koło. Oczywiście, czas przejazdu to nie jedyny czynnik...

bemowiak

Post autor: bemowiak » 15 sty 2006, 0:49

Częstotliwość też jest ważna... A czas przejazdu - 24 jedzie od N. Bemowa do RW 33/40 minut, 507 przez Górce i od DWC przez Poniatowszczka jechałoby 38/47, a przez Koło (np. Ciołka) 31/40, czyli praktycznie tyle samo co 24, ale dużo rzadziej.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 15 sty 2006, 12:34

151 będzie do ucięcia z tytułu projektu. Bez tego to nawet nie zaczynałbym liczyć rozkładów, bo i tak by było widać, że się nie złoży wszystkiego do kupy.
507 na Marszałkowskiej ma jedną zasadniczą wadę. Rozrzuca się w Centrum linie jadące na Gocław. A szczególnie w DS byłoby to nieznośne.
Na Saskiej kępie można by zostawić czerwone tak, jak są. A w bezprzystankowe 507 nie wierzę.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 15 sty 2006, 12:54

Adrianuos pisze:Ej,a gdzie trasa tego 507 by się kończyła :?:
No na Goclawiu by byla zamiast 410?
Co w tym 507 widzisz dziwnego?
Przecież ten projekt jest juz naprawdę stary.

[ Dodano: 2006-01-15, 12:57 ]
pawcio pisze:. Rozrzuca się w Centrum linie jadące na Gocław. A szczególnie w DS byłoby to nieznośne.
.
Chodzi tylko o jeden przystanek Centrum ale ta wadę w znacznym stopniu niweluje przystanek na Waryńskiego nad metrem.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 15 sty 2006, 13:07

Nie wiem, jak u Ciebie, ale u mnie proporcja korzystania z tych dwóch węzłów wynoszą jakieś 1:20 (jeżeli nie więcej) na korzyść Centrum, jeżeli nie więcej. Więc dla mnie ta zmiana byłaby szalenie niekorzystna.
A sądząc po zapełnieniu porannym 410 i E-5 większość Gocławia miałaby podobne zdanie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 15 sty 2006, 13:26

pawcio pisze:Nie wiem, jak u Ciebie, ale u mnie proporcja korzystania z tych dwóch węzłów wynoszą jakieś 1:20 (jeżeli nie więcej) na korzyść Centrum, jeżeli nie więcej. Więc dla mnie ta zmiana byłaby szalenie niekorzystna.
A sądząc po zapełnieniu porannym 410 i E-5 większość Gocławia miałaby podobne zdanie.
Ja raczej częściej korzystam z metra a jeżdżąc na patelnię (w DŚ) mam teraz dosyc wygodne 509 + tramwaj

ODPOWIEDZ