Bilety, kontrole, taryfa

Moderator: JacekM

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 16 gru 2016, 9:26

Można sobie wyobrazić bardziej idiotyczne - np. W godzinach występowania pogorszonej jakości powietrza.

A tak btw to 15 grudnia dniem pogorszenia jakości powietrza!

[img]//uploads.tapatalk-cdn.com/2016121 ... 8a59d3.png[/img]
ŁK

Martens
Posty: 223
Rejestracja: 14 mar 2011, 19:46

Post autor: Martens » 21 gru 2016, 22:35

Ciekaw jestem, jak im pójdzie. Może brak doświadczenia (a przy tym złych nawyków) to - paradoksalnie - atut?
http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/1, ... LokWawLink
Bilety w komunikacji miejskiej wkrótce zacznie sprawdzać prywatna firma. Odrzuceni w przetargu konkurenci dziwią się wyborowi: - Ta firma dotąd nie miała nic wspólnego ze sprawdzaniem biletów.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 21 gru 2016, 23:00

Brak doświadczenia w przypadku firmy nie zrobi różnicy - kontrolerzy pewnie w jakiejś części będą doświadczeni (a więc i z nawykami).
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Martens
Posty: 223
Rejestracja: 14 mar 2011, 19:46

Post autor: Martens » 21 gru 2016, 23:03

Wolfchen pisze:Brak doświadczenia w przypadku firmy nie zrobi różnicy - kontrolerzy pewnie w jakiejś części będą doświadczeni (a więc i z nawykami).
No tak, tego nie wziąłem pod uwagę. Co więcej, jeśli dobrze rozumiem, w ogóle znikną kontrolerzy zatrudniani przez ZTM, a gdzieś pracować trzeba...

Sebastian
Posty: 907
Rejestracja: 28 mar 2015, 21:56

Post autor: Sebastian » 22 gru 2016, 0:44

W innych miastach z reguły tak właśnie jest, że kontrolerami są te same osoby, tylko przechodzą od spółki do spółki w zależności kto wygra przetarg. Zmiany kadry nie są duże.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 22 gru 2016, 20:51

Z nudów czytałem w autobusie cennik. I odkryłem, że tańsze jest "niemanie" ledykimacji niż biletu.

Znaczy - złapany gapowicz zamiast powiedzieć "nie mam biletu" może powiedzieć "inwalida wojenny, ale nie mam legitymacji" i na tym oszczędzi???

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8621
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 22 gru 2016, 21:58

MichalJ pisze:Znaczy - złapany gapowicz zamiast powiedzieć "nie mam biletu" może powiedzieć "inwalida wojenny, ale nie mam legitymacji" i na tym oszczędzi?
:arrow: Pod warunkiem, że nie ma na przykład 17 lat, bo wtedy to nawet "wojny polsko-jaruzelskiej" nie pamięta :P.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 22 gru 2016, 22:06

Z taryfy to nie wynika. :)

Sebastian
Posty: 907
Rejestracja: 28 mar 2015, 21:56

Post autor: Sebastian » 22 gru 2016, 22:30

Z resztą nie tylko inwalidzi mają prawo do przejazdów bezpłatnych, ale i np. niektórzy dawcy krwi lub narządów oraz urodzeni w pojazdach ZTM.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 23 gru 2016, 9:46

Wolfchen pisze:Brak doświadczenia w przypadku firmy nie zrobi różnicy - kontrolerzy pewnie w jakiejś części będą doświadczeni (a więc i z nawykami).
W chwili obecnej nie mają nawet skąd podkupić pracowników

Awatar użytkownika
rhemek
Posty: 2459
Rejestracja: 23 cze 2007, 16:22
Lokalizacja: Anin

Post autor: rhemek » 23 gru 2016, 10:29

Moze wreszcie beda kontrole w calej Wawie, bo tak naprawde ja kontrolera poza pociagami nie widzialem od 1,5 roku. W calym Wawrze mozna spokojnie jezdzic bez biletu.

aaa
Posty: 278
Rejestracja: 19 wrz 2007, 10:58

Post autor: aaa » 26 gru 2016, 22:55

ZTM gdzieś gromadzi u siebie dane historyczne o przeprowadzonych kontrolach (linia, przystanek za którym kontrola się rozpoczęła, czas, kierunek)? Może tak wystąpić do organizatora z prośbą o dostęp do informacji publicznej na temat częstotliwości kontroli na peryferyjnych liniach, co by ich trochę zawstydzić i zaciągnąć do roboty?
I jeszcze pytanie: jak wyglądają kontrole w pojazdach ocierających się o niezabieralność? Są jakieś odgórne wytyczne do odpuszczania takich wozów?

Piottr
Posty: 1294
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 26 gru 2016, 23:28

aaa pisze:ZTM gdzieś gromadzi u siebie dane historyczne o przeprowadzonych kontrolach (linia, przystanek za którym kontrola się rozpoczęła, czas, kierunek)?
Na pewno gromadzi, gdyż każda kontrola jest zapisywana w terminalu kontrolerskim, a ten potem "zrzucany" do centralnej bazy SAPOzP.
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 27 gru 2016, 6:33

Piottr pisze:
aaa pisze:ZTM gdzieś gromadzi u siebie dane historyczne o przeprowadzonych kontrolach (linia, przystanek za którym kontrola się rozpoczęła, czas, kierunek)?
Na pewno gromadzi, gdyż każda kontrola jest zapisywana w terminalu kontrolerskim, a ten potem "zrzucany" do centralnej bazy SAPOzP.
Jak już to SPOzP

Awatar użytkownika
floyd
Posty: 531
Rejestracja: 08 sty 2006, 19:09
Lokalizacja: saska kępa (międzynarodowa)
Kontakt:

Post autor: floyd » 27 gru 2016, 9:31

aaa pisze: I jeszcze pytanie: jak wyglądają kontrole w pojazdach ocierających się o niezabieralność? Są jakieś odgórne wytyczne do odpuszczania takich wozów?
Jedno pytanie lepsze od drugiego...
https://www.youtube.com/watch?v=eXSLzaCsKhQ
Hanoi, Pekin, Hong Kong, Polska: http://pl.youtube.com/65floyd65
Pamiętnik sprzed lat: http://blogsprzedlat.blogspot.com/
Życie na dalekim wschodzie: http://ssm2003.blogspot.com/

Zawodowo :)

ODPOWIEDZ