Warszawskie dworce i przystanki kolejowe
Moderator: JacekM
Problem zasadniczy, jak chcesz jechać do Legionowa.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27606
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Czy naprawdę muszę tłumaczyć, co jest złego w tym, że duże miasto w aglomeracji ma z jednego dworca pociągi co 30' (z grubsza), z drugiego ma ofertę całkiem losową, z dziurami w szczycie po ponad 30', poza szczytem po blisko godzinę? NAPRAWDĘ?reserved pisze:A jaki tu problem?fik pisze:I nadal nie rozwiązuje dzielenia podaży z Legionowa na dwa dworce.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
Chodziło mi o to, że jaki problem puścić pociągi tylko na jeden dworzec?
Km powinny jeździć na Piaseczno - Gdański - Legionowo -Modlin co godzinę, dodatkowo S9 do Gdańskiego co 30 minut, S3 Lotnisko - Legionowo co godzinę, S2 co 30 do Sulejówka, dodatkowe S8 do Wschodniego co godzinę (albo co pol gdyby udało się zrobić na lotnisku 5 pociągów na godzinę - lub do Sluzewca / Okęcia co drugi kurs, naprzemiennie z Radomiami).
Ale tak w ogóle to pociąg z Lotniska do Centrum co 15 minut jest w ogóle potrzebny?
Ale tak w ogóle to pociąg z Lotniska do Centrum co 15 minut jest w ogóle potrzebny?
ŁK
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27606
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Skoro chcesz puszczać S1 z Pruszkowa do Legionowa, to sam mi odpowiedz.reserved pisze:Chodziło mi o to, że jaki problem puścić pociągi tylko na jeden dworzec?
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
Całkiem losową? Nie jest to idealny takt, ale z Gdańskiego S9 jedzie w okolicach x:48-52 + są po południu pewne wstawki. Od 13 do 19 w okolicach pełnej godziny leci KMka do Nasielska + w okolicach x:30 jest coś na Ciechanów/Mławę/Działdowo + są dwa przyspieszone po 17 i 18. Zważywszy na zamknięty tor na Gdańskim oraz mały priorytet ruchu miejsko-regionalnego w starciu na Gdańsk/Olsztyn + towarowy, trudno mi wyobrazić sobie, żeby mogło być w najbliższych latach piękniej. Szczerze wolę mieć dwa kursy na godzinę z Gdańskiego mniej, ale zachować możliwość bezpośredniego dojazdu w okolice Wschodniego i Centralnego. Zresztą, ani rano, ani popołudniu w metrze nie ma już miejsca.
Tylko wtedy ma sens.Łukasz pisze: Ale tak w ogóle to pociąg z Lotniska do Centrum co 15 minut jest w ogóle potrzebny?
To był tylko skutek wyciągnięcia S3 do Otwocka. Równie dobrze może jechać tylko do Wschodniego, albo nawet do Gdańska, to już kwestia dalszych zmian (do dalszego ustalenia) będących wynikiem zmian lotniskowych.fik pisze:Skoro chcesz puszczać S1 z Pruszkowa do Legionowa, to sam mi odpowiedz.reserved pisze:Chodziło mi o to, że jaki problem puścić pociągi tylko na jeden dworzec?
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27606
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
33-16-10-34-7-18-8-6-21-7-13-10-6... oferta przejrzysta jak układ linii ZTM Kielce.plunio7 pisze:Całkiem losową? Nie jest to idealny takt, ale z Gdańskiego S9 jedzie w okolicach x:48-52 + są po południu pewne wstawki.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
Ale przy "7-13-10-6" to nawet nie ma co robić taktu, bo i tak zaraz coś podjedzie.
32-48
59-32-48
58-32-39-57
05-11-32-39-52
02-08-35-48
56-32-38
57-05-32-48
32-48
Ciechanów/Działdowo/Mława
Nasielsk
przyspieszony Ciechanów/Działdowo
S9
ekstra S9
A że nie jest od linijki? Bywa. Byłoby jeszcze bardziej kolorowo, gdyby brać pod uwagę te kursy startujące z ZOO.
59-32-48
58-32-39-57
05-11-32-39-52
02-08-35-48
56-32-38
57-05-32-48
32-48
Ciechanów/Działdowo/Mława
Nasielsk
przyspieszony Ciechanów/Działdowo
S9
ekstra S9
A że nie jest od linijki? Bywa. Byłoby jeszcze bardziej kolorowo, gdyby brać pod uwagę te kursy startujące z ZOO.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27606
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
No sam fakt, że podstawowy takt jest 16-44 chyba wskazuje wyraźnie, że mamy tu do czynienia z lekkim nieporozumieniem.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
Teraz mi się jeszcze jedna sprawa - w czasach, gdy S9 już ruszyło, ale Modlin bardziej kojarzył się z Twierdzą niż Lotniskiem, były sobie jakieś pojedyncze pociągi, rano Działdowo-Radom, po południu też coś z Centralnego w tą stronę - nie pamiętam dokładnie. Przy którejś korekcie pociągów miało zabraknąć. Wywołało to całkiem spore poruszenie, po składzie chodziły listy z petycją o niezabieranie tego połączenia i tak dalej. Co było dalej - też nie pamiętam, ale presja żeby jeździć bezpośrednio na Centralny była - i pewnie jest. Coś jak odwieczny w programie legionowskich polityków punkt pt. autobus do metra - z tym, że autobusu nigdy nie było, a pociąg jest. Suweren raczej nie da akredytacji na wszystko przez Gdański, a sytuację polityczną mamy taką, że nikt ważny nie przyklepie czegoś takiego wbrew woli. Samo to wraca nas do dyskusji o sensowności przesiadek na stacji Warszawa Stalowa, bo połączeń nie zabraknie.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27606
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Presja sobie może być, tak samo jak na utrzymanie 521 czy 517, co nie zmienia faktu, że jest to rozwiązanie suboptymalne z punktu widzenia budowania oferty przewozowej.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
Przy jakiej hipotetycznie częstotliwości podział na dwie linie mógłby się bronić? Co 20 każda?