Warszawskie dworce i przystanki kolejowe

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 22 sty 2017, 20:58

Problem zasadniczy, jak chcesz jechać do Legionowa.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 22 sty 2017, 21:12

reserved pisze:
fik pisze:I nadal nie rozwiązuje dzielenia podaży z Legionowa na dwa dworce.
A jaki tu problem?
Czy naprawdę muszę tłumaczyć, co jest złego w tym, że duże miasto w aglomeracji ma z jednego dworca pociągi co 30' (z grubsza), z drugiego ma ofertę całkiem losową, z dziurami w szczycie po ponad 30', poza szczytem po blisko godzinę? NAPRAWDĘ?
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

reserved
Posty: 14766
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 22 sty 2017, 21:16

Chodziło mi o to, że jaki problem puścić pociągi tylko na jeden dworzec?

Łukasz
Posty: 11092
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 22 sty 2017, 21:16

Km powinny jeździć na Piaseczno - Gdański - Legionowo -Modlin co godzinę, dodatkowo S9 do Gdańskiego co 30 minut, S3 Lotnisko - Legionowo co godzinę, S2 co 30 do Sulejówka, dodatkowe S8 do Wschodniego co godzinę (albo co pol gdyby udało się zrobić na lotnisku 5 pociągów na godzinę - lub do Sluzewca / Okęcia co drugi kurs, naprzemiennie z Radomiami).

Ale tak w ogóle to pociąg z Lotniska do Centrum co 15 minut jest w ogóle potrzebny?
ŁK

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 22 sty 2017, 21:21

reserved pisze:Chodziło mi o to, że jaki problem puścić pociągi tylko na jeden dworzec?
Skoro chcesz puszczać S1 z Pruszkowa do Legionowa, to sam mi odpowiedz.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Blotny
(plunio7)
Posty: 672
Rejestracja: 26 cze 2010, 20:27
Lokalizacja: Odolany

Post autor: Blotny » 22 sty 2017, 21:30

Całkiem losową? Nie jest to idealny takt, ale z Gdańskiego S9 jedzie w okolicach x:48-52 + są po południu pewne wstawki. Od 13 do 19 w okolicach pełnej godziny leci KMka do Nasielska + w okolicach x:30 jest coś na Ciechanów/Mławę/Działdowo + są dwa przyspieszone po 17 i 18. Zważywszy na zamknięty tor na Gdańskim oraz mały priorytet ruchu miejsko-regionalnego w starciu na Gdańsk/Olsztyn + towarowy, trudno mi wyobrazić sobie, żeby mogło być w najbliższych latach piękniej. Szczerze wolę mieć dwa kursy na godzinę z Gdańskiego mniej, ale zachować możliwość bezpośredniego dojazdu w okolice Wschodniego i Centralnego. Zresztą, ani rano, ani popołudniu w metrze nie ma już miejsca.

reserved
Posty: 14766
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 22 sty 2017, 21:45

Łukasz pisze: Ale tak w ogóle to pociąg z Lotniska do Centrum co 15 minut jest w ogóle potrzebny?
Tylko wtedy ma sens.
fik pisze:
reserved pisze:Chodziło mi o to, że jaki problem puścić pociągi tylko na jeden dworzec?
Skoro chcesz puszczać S1 z Pruszkowa do Legionowa, to sam mi odpowiedz.
To był tylko skutek wyciągnięcia S3 do Otwocka. Równie dobrze może jechać tylko do Wschodniego, albo nawet do Gdańska, to już kwestia dalszych zmian (do dalszego ustalenia) będących wynikiem zmian lotniskowych.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 22 sty 2017, 21:53

plunio7 pisze:Całkiem losową? Nie jest to idealny takt, ale z Gdańskiego S9 jedzie w okolicach x:48-52 + są po południu pewne wstawki.
33-16-10-34-7-18-8-6-21-7-13-10-6... oferta przejrzysta jak układ linii ZTM Kielce.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

reserved
Posty: 14766
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 22 sty 2017, 21:58

Ale przy "7-13-10-6" to nawet nie ma co robić taktu, bo i tak zaraz coś podjedzie. :P

Blotny
(plunio7)
Posty: 672
Rejestracja: 26 cze 2010, 20:27
Lokalizacja: Odolany

Post autor: Blotny » 22 sty 2017, 22:17

32-48
59-32-48
58-32-39-57
05-11-32-39-52
02-08-35-48
56-32-38
57-05-32-48
32-48

Ciechanów/Działdowo/Mława
Nasielsk
przyspieszony Ciechanów/Działdowo
S9
ekstra S9

A że nie jest od linijki? Bywa. Byłoby jeszcze bardziej kolorowo, gdyby brać pod uwagę te kursy startujące z ZOO.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 22 sty 2017, 22:29

No sam fakt, że podstawowy takt jest 16-44 chyba wskazuje wyraźnie, że mamy tu do czynienia z lekkim nieporozumieniem.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Blotny
(plunio7)
Posty: 672
Rejestracja: 26 cze 2010, 20:27
Lokalizacja: Odolany

Post autor: Blotny » 22 sty 2017, 22:36

Teraz mi się jeszcze jedna sprawa - w czasach, gdy S9 już ruszyło, ale Modlin bardziej kojarzył się z Twierdzą niż Lotniskiem, były sobie jakieś pojedyncze pociągi, rano Działdowo-Radom, po południu też coś z Centralnego w tą stronę - nie pamiętam dokładnie. Przy którejś korekcie pociągów miało zabraknąć. Wywołało to całkiem spore poruszenie, po składzie chodziły listy z petycją o niezabieranie tego połączenia i tak dalej. Co było dalej - też nie pamiętam, ale presja żeby jeździć bezpośrednio na Centralny była - i pewnie jest. Coś jak odwieczny w programie legionowskich polityków punkt pt. autobus do metra - z tym, że autobusu nigdy nie było, a pociąg jest. Suweren raczej nie da akredytacji na wszystko przez Gdański, a sytuację polityczną mamy taką, że nikt ważny nie przyklepie czegoś takiego wbrew woli. Samo to wraca nas do dyskusji o sensowności przesiadek na stacji Warszawa Stalowa, bo połączeń nie zabraknie.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 22 sty 2017, 22:39

Presja sobie może być, tak samo jak na utrzymanie 521 czy 517, co nie zmienia faktu, że jest to rozwiązanie suboptymalne z punktu widzenia budowania oferty przewozowej.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 22 sty 2017, 23:01

Przy jakiej hipotetycznie częstotliwości podział na dwie linie mógłby się bronić? Co 20 każda?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 22 sty 2017, 23:44

Pewnie tak, ale wciąż pozostaje kwestia braku sensownego wjazdu na średnicę podmiejską.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

ODPOWIEDZ