Warszawskie dworce i przystanki kolejowe

Moderator: JacekM

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 23 sty 2017, 14:16

Kolejowe kłamczuszki myślą, że wszyscy już zapomnieli jak parę lat temu zamknęli na wiele tygodni ruch na średnicy, żeby zrobić przejazd z części podmiejskiej na dalekobieżną przy Dworcu Wschodnim w celu obsługi pociągów właśnie z Legionowa. Zamknęli, pogrzebali, pieniądze wydali, a teraz nie-da-się. Jak to na kolei.

aaa
Posty: 278
Rejestracja: 19 wrz 2007, 10:58

Post autor: aaa » 23 sty 2017, 14:58

Łukasz pisze:Km powinny jeździć na Piaseczno - Gdański - Legionowo -Modlin co godzinę, dodatkowo S9 do Gdańskiego co 30 minut, S3 Lotnisko - Legionowo co godzinę, S2 co 30 do Sulejówka, dodatkowe S8 do Wschodniego co godzinę (albo co pol gdyby udało się zrobić na lotnisku 5 pociągów na godzinę - lub do Sluzewca / Okęcia co drugi kurs, naprzemiennie z Radomiami).
I mielibyśmy połączenie Służewiec - obwód co 30 minut. A byłoby bardzo atrakcyjne przy wyższej częstotliwości.
Ja bym nawet Radom i Górę Kalwarię na Gdańską wywalił, krótsze relacje pożenił z Legionowem. A na Lotnisko niech wszystkie pociągi zza Rembertowa jeżdżą. Chyba, że pasażerowie na lotnisku brzydziliby się raz na godzinę spotkać EN57AL do Mińska.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 23 sty 2017, 15:31

osa pisze:Kolejowe kłamczuszki (...) Jak to na kolei.
Twoja obsesja jest nudna.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4839
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 23 sty 2017, 15:39

osa pisze:Kolejowe kłamczuszki myślą, że wszyscy już zapomnieli jak parę lat temu zamknęli na wiele tygodni ruch na średnicy, żeby zrobić przejazd z części podmiejskiej na dalekobieżną przy Dworcu Wschodnim w celu obsługi pociągów właśnie z Legionowa. Zamknęli, pogrzebali, pieniądze wydali, a teraz nie-da-się. Jak to na kolei.
Bierzesz fikowe "niedasie" zbyt dosłownie. Fizycznie się da, ale to jest skórka za wyprawkę. Zwłaszcza jeśli miało by to być częściej niż raz na półgodziny, a chyba o to chodzi. Jakoś do głowy Ci nie przychodzi by puszczać kursy metra z Centrum do Ronda ONZ, a przecież fizycznie da się.
Obrazek

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 23 sty 2017, 18:31

Ale pieniądze to jednak wyrzucili w błoto, skoro możliwości wjechania na tory przy peronie 5 i tak się nie da do niczego wykorzystać.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 23 sty 2017, 18:33

Da się, do prowadzenia ruchu w sytuacjach awaryjnych, chociażby kiedy średnica daleka leży. Po to była ta przebudowa, ale pismaki kłamczuszki oczywiście sobie coś musiały dopowiedzieć, jak to w prasie.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Łukasz
Posty: 11092
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 23 sty 2017, 18:52

A tak w ogóle to w jedną stronę nie jest to chyba jakoś mocno kolizyjne, przyjechać to można gdziekolwiek, ale może w kierunku Lotniska dałoby się przynajmniej?
ŁK

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1863
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 23 sty 2017, 18:56

W stronę lotniska wjeżdżając na Wschodnią musisz przeciąć cały ruch dalekobieżny idący na wschód (Legionowo, Rembertów, Otwock i zjazdy na Olszynkę).

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 23 sty 2017, 19:39

Cały to nie. Tory z/do Michałowa przechodzą pod torami 2G, 2P i 2M. Kolizja jest tylko z wyjazdem z peronów w tory 1G (zjazd na Grochów) i 1M (do Mińska). No i w kierunku 'z Okęcia' trzeba przeciąć przeciwny tor podmiejski.

Łukasz
Posty: 11092
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 23 sty 2017, 19:41

Przeciwny tor podmiejski to rozumiem jeszcze, ale te wyjazdy to chyba nic takiego.
ŁK

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 23 sty 2017, 19:45

fik pisze:Da się, do prowadzenia ruchu w sytuacjach awaryjnych, chociażby kiedy średnica daleka leży. Po to była ta przebudowa, ale pismaki kłamczuszki oczywiście sobie coś musiały dopowiedzieć, jak to w prasie.
Oczywiście jestem przygotowany na kolejarskie nie-da-się nawet po mitrędze zafundowanej pasażerom i pieniądzach wywalonych w błoto:

Sądny miesiąc w kolejach podmiejskich
Gazeta Stołeczna nr 263, wydanie z dnia 10/11/2007 WYDARZENIA, str. 5
ciach - wycięty skopiowany artykuł

Kolejowy remont sieje chaos
Gazeta Stołeczna nr 270, wydanie z dnia 19/11/2007 WYDARZENIA, str. 3
ciach - wycięty skopiowany artykuł

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 23 sty 2017, 20:07

Łukasz pisze:Przeciwny tor podmiejski to rozumiem jeszcze, ale te wyjazdy to chyba nic takiego.
Dla nas może nic takiego, ale dla PKP... :)

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 23 sty 2017, 20:57

kveld pisze:W stronę lotniska wjeżdżając na Wschodnią musisz przeciąć cały ruch dalekobieżny idący na wschód (Legionowo, Rembertów, Otwock i zjazdy na Olszynkę).
MichalJ pisze:Cały to nie. Tory z/do Michałowa przechodzą pod torami 2G, 2P i 2M.
Ale tory 2G/P/M to tory ZE wschodu, a kveld pisał (i miał rację) o ruchu NA wschód, czyli wyjeżdżającym torami 1Ws i 1M.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10155
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23

Post autor: JacekM » 24 sty 2017, 10:56

osa pisze:
fik pisze:Da się, do prowadzenia ruchu w sytuacjach awaryjnych, chociażby kiedy średnica daleka leży. Po to była ta przebudowa, ale pismaki kłamczuszki oczywiście sobie coś musiały dopowiedzieć, jak to w prasie.
Oczywiście jestem przygotowany na kolejarskie nie-da-się nawet po mitrędze zafundowanej pasażerom i pieniądzach wywalonych w błoto:

Sądny miesiąc w kolejach podmiejskich
Gazeta Stołeczna nr 263, wydanie z dnia 10/11/2007 WYDARZENIA, str. 5
ciach - wycięty skopiowany artykuł

Kolejowy remont sieje chaos
Gazeta Stołeczna nr 270, wydanie z dnia 19/11/2007 WYDARZENIA, str. 3
ciach - wycięty skopiowany artykuł
Przypominam, że nie pozwalamy na wklejanie artykułów w całości - proszę wybrać cytaty stosowne dla wsparcia swojej tezy i dopuszczalne w świetle ustawy o prawie autorskim.

Poza tym mam nadzieję, że stać Was obu na więcej niż wyzywanie się od kłamczuszków.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 24 sty 2017, 12:46

Wkleiłem fragmenty tekstów sprzed prawie 10 lat. Trzeba było zostawić akapity, w których była mowa o tym, że to sami kolejarze usprawiedliwiali konieczność perturbacji na linii średnicowej zmianami w układzie torów, by w przyszłości możliwy był przejazd z lotniska w Modlinie na Lotnisko Chopina przed podmiejską część średnicy. Warto o tym przypominać, bo niektórzy najwyraźniej liczą tu na krótką pamięć całej reszty, by usprawiedliwiać niekończący się serial kolejarskich pomyłek w Warszawie (i nie tylko).

ODPOWIEDZ