Warszawskie dworce i przystanki kolejowe

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25791
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 24 sty 2017, 15:09

Tusz renina możliwość jest. A że w ruchu normalnym nie ma sensu jej używać bo straty w systemie są gigantyczne to inna rzecz.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 24 sty 2017, 15:50

Tusz renina mnie przerasta.

Zawsze można było wjechać/wyjechać z każdego z torów podmiejskich na tor 24 przy peronie 5. Zresztą nawet numer mówi o tym, że tor zalicza się podmiejskich.

Jedyne co dodano, to możliwość pojechania z toru 5 przy peronie 5 na tor podmiejski w kierunku centrum.

Jak często (i czy w ogóle) zdarzają się sytuacje awaryjne wymagające jednoczesnego użycia obu krawędzi przy peronie 5 i pojechania na/z tory P (bo tylko taka sytuacja korzysta na przebudowie) - nie wiem.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 24 sty 2017, 18:24

Biorąc pod uwage, że to są jedyne dwa tory, które pozwalają obecnie wjechać na Wschodnią ze Śródmieścia i wyjechać po dalekich na Grochów, Rembertów albo WPTm, to znaczenie podwojenia ich liczby jest gigantyczne.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 24 sty 2017, 18:29

Ile razy wykorzystano obie krawędzie naraz? Zresztą na drugim końcu peronu te tory schodzą się w jeden...

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 24 sty 2017, 18:43

Wyobraźmy sobie prostą sytuację: awaria sieci trakcyjnej, nieprzejezdna są oba tory linii 448 na wysokości podg Podskarbińska, cały ruch do i z Rembertowa musisz kierować przez linię nr 2. Ze względu na brak wjazdu z toru 2M na dowolny z omawianych torów WWO, Rembertów wyprawia pociągi podmiejskie do Wschodniej po torze lewym 1M. Niech w podobnym momencie do Wschodniej zbliżają się pociągi zarówno z Rembertowa na Śródmieście, jak i w relacji odwrotnej. Obecnie przyjmiesz pociąg z Rembertowa na tor nr 5, pociąg ze Śródmieścia na tor nr 24. W poprzednim układzie musiałbys najpierw przyjąć pociąg z Rembertowa przyjąć na tor nr 24, wyprawić go w kierunku Śródmieścia po 4S, a pociąg ze Śródmieścia potrzymać na wjeździe, robiąc korek na średnicy, i dopiero potem wpuścić na ten sam tor nr 24. Jak dla mnie to raczej spore ułatwienie.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 24 sty 2017, 18:46

Nie przeczę, że ułatwienie jest. Pytanie, jak często się przydaje.

Faktem jest również, że w czasie tych robót zapowiadano, że są one na potrzeby liniowego ruchu z lotniska. Jarek sobie tego nie zmyślił.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 24 sty 2017, 18:53

Nie wiem, jak często, wydaje mi się, że potencjalnie jest to nierzadka sytuacja. Może ktoś z eksploatacji będzie wiedział więcej, ja tu od planowania jestem ;)

A co do oficjalnego powodu: nie przypominam sobie tego w żaden sposób, ale albo ktoś myślał, że to będzie faktycznie wystarczające dla ruchu lotniskowców, ale się przeliczył, albo stwierdzono, że prawdziwy powód jest za mało sexy więc sprzedano historyjkę o lotniskach, żeby sie prasa nie czepiała. Niestety, jak widać na załączonym obrazku, prasa się czepia zawsze, nawet jeśli inwestycja obiektywnie była przydatna.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 24 sty 2017, 19:12

Podanie fałszywego powodu to proszenie się o kłopoty.

Podobnie jak składanie nierealnych obietnic (np. "65 minut z Warszawy do Łodzi").

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 24 sty 2017, 20:04

Cóż, kwestia wieloletnich doświadczeń z prasą, która przekręci wszystko, a połowy rzeczy i tak nie zrozumie. Wypada chociażby przypomnieć, jak ten sam Stołek lamentował, że po wprowadzeniu EIP będzie mniej TLK do Krakowa, podczas gdy w rzeczywistości było ich więcej. :D
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25791
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 24 sty 2017, 20:39

MichalJ pisze:Podanie fałszywego powodu to proszenie się o kłopoty.

Podobnie jak składanie nierealnych obietnic (np. "65 minut z Warszawy do Łodzi").
Ale to zadaniem dziennikarza jest odsianie propagandy od prawdy, w szczególności tak doświadczonego dziennikarza. Przepisać/przekleić informację prasową potrafi byle studencik/praktykant na Warszawa w pigułce. Tu osa dziesięć lat temu łyknął kolejarską propagandę jak pelikan i teraz się dziwi, że mu się rzeczywistość rozjeżdża.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Łukasz
Posty: 11092
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 24 sty 2017, 21:45

Osa tez kiedyś był uczulony na autobusy, potem pojeździł trochę to i mu się zmniejszyło.
ŁK

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 24 sty 2017, 22:00

Zastanówcie się, co piszecie. Po pierwsze, z zasady nie przeklejam in extenso komunikatów podsyłanych przez rzeczników. Po drugie, dlaczego mam z góry zakładać, że urzędnik - nawet jeśli jest to urzędnik kolejowy, któremu z definicji należy mniej ufać - opowiada publicznie kłamstwa podczas konferencji prasowej? Pamiętam doskonale, że zgoniono wtedy prasę na Dworzec Wschodni i zapewniano, że bałagan, który zacznie się 2 albo 3 dni później jest spowodowany właśnie takim potrzebnym celem, jak przyszłe połączenie obu lotnisk. Kto teraz zresztą rozstrzygnie, co 10 lat temu zakładali urzędnicy kolejowi, którzy pewnie już dawno z pięć razy przeskoczyli z jednej do drugiej spółki PKP.

Łukasz
Posty: 11092
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 24 sty 2017, 23:16

Nikt tego nie kwestionuje. Jest możliwość przejazdu z Lotniska do Legionowa przez podmiejską? Jest. Nawet s3s tak jeździło! Można tez na pewno zrobić częstotliwość na średnicy 6 minut zamiast 3.5 i puścić S3. W obie strony.

Bo w jedną - jak już pisałem - to problem niewielki. Na kolei i dużych stacjach ciagle się coś z czymś przecina.
ŁK

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3601
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 25 sty 2017, 14:22

fik pisze:Nie wiem, jak często, wydaje mi się, że potencjalnie jest to nierzadka sytuacja. Może ktoś z eksploatacji będzie wiedział więcej, ja tu od planowania jestem ;)
Potencjalnie rzadka. Nawet jakby zdarzyło się tak jak podałeś w przykładzie nikt by tak nie jeździł. Po prostu od Rembertowa po układzie dalekobieżnym do samej Zachodniej i byłoby to szybsze niż zabawa która opisałeś.
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36869
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 03 lut 2017, 16:20

Na Zachodnim szykuje się Wielki Świat ;)

http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 54190.html
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

ODPOWIEDZ