Trasa tramwajowa Dw.Zachodni - Wilanów

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2702
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 09 mar 2017, 18:27

Najlepsze rozwiązanie przy dwóch torach to środkowy peron zaraz przy Czerniakowskiej a rozjazdy na zachód od niego. Unikamy biegania pasażerów pomiędzy peronami oraz przejazdu tramwaju przez ogromne skrzyżowanie z Czerniakowską.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 09 mar 2017, 18:31

Uważasz, że wystarczą dwa tory? Wiem, że najprościej jest zrobić dwa tory przystankowe z wjazdem/wyjazdem na oba tory szlakowe i koniec. (Krawędzie są zawsze dwie, a peron lepiej jeden.)

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2702
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 09 mar 2017, 19:30

Na jedną silną linię wystarczy. Jeśli potrzeba więcej, to można jeszcze zrobić coś w stylu WKD Śródmieście, czyli używany tylko w szczytach peron dla wysiadających na wjeździe (i oczywiście boczne perony zamiast środkowego). Trudno mi sobie wyobrazić coś dużo większego wepchniętego w pas dzielący.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36586
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 09 mar 2017, 20:12

Solaris U10 pisze:Najlepsze rozwiązanie przy dwóch torach to środkowy peron zaraz przy Czerniakowskiej a rozjazdy na zachód od niego. Unikamy biegania pasażerów pomiędzy peronami oraz przejazdu tramwaju przez ogromne skrzyżowanie z Czerniakowską.
Tak właśnie ma być.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 09 mar 2017, 20:39

Szkoda, że macie jakieś tajne kwity na wszystko.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36586
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 10 mar 2017, 11:45

Nie są tajne. Po prostu jeszcze nie zdążyliśmy ich ujawnić.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 10 mar 2017, 11:49

A potem się ujawnia już gotowe, zgłoszone uwagi zbywa "było zgłaszać wcześniej, teraz za późno", a potem poprawia na gotowym produkcie, bo jednak co któraś uwaga nie była taka głupia...

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36586
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 10 mar 2017, 12:10

Nic nie poradzimy, że jeśli chodzi o ten proces inwestycyjny, miasto zafundowało nam wszystkim "jazdę bez trzymanki", podejmując dopiero w październiku 2015 decyzję o tym, co będzie realizowane w perspektywie budżetowej 2014-20. Trzeba to było przygotowywać na spokojnie od 2011 roku, zamiast pieprzyć "a może jednak BRT?". Byłoby więcej czasu na pełne konsultacje. W tej chwili jest tak, że rozwiązania do procedury środowiskowej są zdzierane projektantom ze stołów, bo z decyzjami środowiskowymi nie można było czekać (bo wniosek o dofinansowanie!), a przedtem z kolei po prostu nie było żadnego materiału do konsultowania z kimkolwiek.

Co nas ratuje w przypadku trasy wilanowskiej, to to, że sam przebieg został w zasadzie przesądzony w studium uwarunkowań z 2006 roku (aktualne analizy sprawdzały pewne inne rozwiązania, ale je odrzuciły) - z kolei czas na uwzględnianie uwag szczegółowych po konsultacjach jeszcze będzie (a proces projektowy i tak wymaga opracowania organizacji ruchu właśnie w etapie po konsultacjach). Dodatkowo dodam, że np. ograniczanie liczby pasów samochodowych w części trasy, choć nie było pierwotnie zakładane, musiało zostać dokonane w sytuacji, gdy bez ograniczania ruchu samochodowego niemożliwe okazało się zmieszczenie w normach akustycznych (nie pytajcie, jakim cudem organy środowiskowe przepuściły rozbudowę Wołoskiej, nie wiem tego i chyba nie chcę wiedzieć). W każdym razie trzeba się było zmierzyć z problemem "aby zbudować w tym pasie drogowym trasę tramwajową, należy nie dopuścić do przekroczenia norm akustycznych przez skumulowane oddziaływanie tramwajów oraz samochodów" - a to w sytuacji, gdy obecnie ruch samochodowy w tych miejscach powoduje przekroczenie norm. De facto przy takim podejściu to samo by było, gdyby zamiast trasy tramwajowej budować tam ścieżkę rowerową na decyzji środowiskowej.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 10 mar 2017, 13:02

Wszystko fajnie, tylko 2015 był już dwa lata temu. Przez ten czas można było narysować jakieś uproszczone schematy organizacji ruchu w kluczowych punktach. Nikt nie oczekuje przecież podania konkretnego projektu wykonawczego (bo takowy nie istnieje), niemniej osoby zainteresowane chciałyby znać ustalenia ogólne typu na przykład układ torowy na Sielcach. To czy peron przystankowy będzie miał 3 czy 3,08 m szerokości nikogo nie interesuje.

Takie schematy, tylko przedstawiające stałą organizację ruchu, mogłyby być.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 10 mar 2017, 13:48

Na Sielcach jak na Sielcach, ale niech ktoś się odważy pokazać Goworka.
To jest JEDYNE połączenie góry z dołem szersze niż jeden pas między Książęcą a al. Wilanowską, nawet łącznice Wisłostrady są jednopasowe, to nie Tarchomin, który dostał dwa pasy zarówno na moście Północnym, jak na Grota, kosztem ciągów głównych.

Może nawet się przesiądę na ten tramwaj w drodze do pracy - pod warunkiem, że z Sielc na Banacha nie będzie dwóch przesiadek - ale nie tylko do pracy jeżdżę.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36586
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 10 mar 2017, 14:18

Poc Vocem pisze:Wszystko fajnie, tylko 2015 był już dwa lata temu. Przez ten czas można było narysować jakieś uproszczone schematy organizacji ruchu w kluczowych punktach.
No właśnie nie można było. Pierwsze pół roku to były pomiary, prognozy, inwentaryzacje, pozyskiwanie map (trwa kilka miesięcy!) itp. Potem zaczęło się rysowanie, ale zaraz okazało się, że zmienność tego typu szczegółów jest tak duża, że nie ma najmniejszego sensu pokazywać rozwiązań roboczych, które po dwóch tygodniach trzeba rysować prawie od nowa. Gagarina zwężaliśmy półtora miesiąca temu. Ustalenia związane z odcinkiem wolskim są właśnie w toku kolejnej rewizji. A ponieważ trwa "bój" w procedurze środowiskowej przy kolejnych odcinkach, nie ma komu zajmować się w tej chwili "rysunkami dla ludzi". Ani po stronie TW, ani po stronie wykonawcy. Ustalenia dotyczące rysunków poglądowych mają w tej chwili półtora tygodnia, wykonawca je przygotowuje, cóż mogę powiedzieć poza tym, że wkrótce będą? Od dwóch tygodni usiłuję się zająć ostatnimi krokami przy postawieniu strony informacyjnej i powieszeniu na niej materiałów. Idzie ślamazarnie, bo większość tego czasu zajęło rozwiązywanie problemów formalnych na styku z PKP PLK - współpraca projektowa przy projekcie DWZ idzie dobrze, ale to nie znaczy, że bez żadnych komplikacji.
Poc Vocem pisze:Nikt nie oczekuje przecież podania konkretnego projektu wykonawczego (bo takowy nie istnieje), niemniej osoby zainteresowane chciałyby znać ustalenia ogólne typu na przykład układ torowy na Sielcach. To czy peron przystankowy będzie miał 3 czy 3,08 m szerokości nikogo nie interesuje.
Jasne, że każdy by chciał. No więc jak zostaną wreszcie udostępnione, to każdy pozna. Spotkania informacyjne planowane są na maj. Materiały będą dostępne, mam wielką nadzieję, w przyszłym tygodniu.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 12 mar 2017, 21:07

Większość smaczków interesujących mieszkańców to jednak etap stałej organizacji ruchu, nie decyzji środowiskowej - zresztą ta ostatnia ma przecież ustawowo opisany kształt obowiązkowych konsultacji prowadzonych przez tzw. organ.

Natomiast oczywiście w ramach konsultacji projektu SOR poza ramy narzucone decyzją środowiskową wyjść nie można.

A co do terminów - 2015 był dwa lata temu, ale jego jesień nie była 24 miesiace temu.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5236
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 17 mar 2017, 17:16

Z mapy wynika, że tramwaj nie będzie miał przystanków ani przy Torze Stegny, ani przy Czarnomorskiej, ani przy Truskawieckiej, ani przy psychiatryku.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 18 mar 2017, 5:49

Tramwaj ma być szynową pięćsetką.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 18 mar 2017, 9:11

Mimo wszystko czerwone zatrzymują się na Czarnomorkskej, Truskawkeckjej czy Instytucie.

ODPOWIEDZ