Priorytety dla tramwajów

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 05 mar 2017, 12:48

Nie wiem, co tam dzisiaj działa. Na pewno da się wszędzie tramwajom poprawić. Niemniej trzeba by dokończyć wpierw Wolę, Bemowo i Bialany. Robienie punktowych zmian jest niezauważalne. Powstańców Śląskich, Radiowa, Broniewskiego, Młynarska. Potem może Aleje Jerozolimskie...

p_0
Posty: 65
Rejestracja: 28 sie 2014, 0:15
Lokalizacja: Bemowo IVa

Post autor: p_0 » 06 mar 2017, 0:31

To w końcu są jakieś konkretne plany na poprawę wymienionych przez Ciebie ciągów czy to tylko pobożne życzenia? :-?
Przejazd Radiową to jest jakiś dramat, zdarzyło mi się niedawno przejść pieszo z Wrocławskiej do Powstańców tylko o cykl świateł wolniej niż jadący obok tramwaj #-o

drobert
Posty: 1424
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 06 mar 2017, 20:21

Ja się uda to można ten odcinek w minutę przejechać ale czasem przejazd zajmuje 4 minuty.

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 06 mar 2017, 21:50

Stałoczasówka na skrzyżowaniu Broniewskiego/Reymonta wcale nie poprawia w nadrabianiu opóźnień a jedynie w generowaniu zatorów w szczycie. Poza szczytem też bo jakże piękna koordynacja jest na Powstańców w tercecie 11/28/35.

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 24 mar 2017, 13:07

Po wczorajszym wypadku na Żabie gdzie dostawczak dachując skosił sygnalizator i światła niedziałały przez godzinę, po ponownym uruchomieniu sygnalizacji całkowicie rozjechała się koordynacja Żaba - Bródnowska i pewnie też Żaba - Namysłowska. Wczoraj było jeszcze znośnie, ale dzisiaj już jest dramat :/

Delwin
Posty: 259
Rejestracja: 21 mar 2017, 16:37

Post autor: Delwin » 24 mar 2017, 20:37

Pytanie - czy ciąg od DC: Chałubińskiego/Niepodległości do Rakowieckiej jest "priorytetowy" czy też są tam jakieś rezerwy?

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 24 mar 2017, 21:44

Nie ma priorytetu.

Delwin
Posty: 259
Rejestracja: 21 mar 2017, 16:37

Post autor: Delwin » 25 mar 2017, 8:27

Dzięki za info. A czy są jakieś w miarę konkretne plany aby tu wprowadzić poprawki? Wprawdzie przy DC to by trzeba najpierw postawić stały posterunek drogówki, ale potem korekta mogłaby conieco pomóc. W projektach (wedle stanu z 2013) był cały odcinek Piaski-Kielecka: tak przynajmniej SISKOM podawał w swoim opracowaniu i to do realizacji na lata 2015-16.

drobert
Posty: 1424
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 27 mar 2017, 21:52

Mam pytanie odnośnie Elekcyjnej, czemu w stronę Centrum tramwaj nie dostaje dodatkowego światła nawet jeśli wagon w stronę Bemowa światło sobie wzbudzi?

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 27 mar 2017, 22:30

Bo nie wpadałbyś wtedy w koordynację, a tak obsługujesz przystanek i lecisz dalej.

drobert
Posty: 1424
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 28 mar 2017, 20:32

Niby tak ale jaka jest różnica czy stoję przed Elekcyjną czy na os. Wolska?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 28 mar 2017, 20:46

Nawet lepiej przed Os. Wolska bo tam jest przystanek i nawet ktoś na przesiadki na Ochotę może zdążyć.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2702
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 28 mar 2017, 21:13

To nie o to chodzi. Było to już chyba nawet tutaj wyjaśnianie, że w kierunku centrum sygnalizator stoi dalej od skrzyżowania i potrzeba dłuższych czasów miedzyzielonych, przez co nie da się wcisnąć fazy dla tramwaju.

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 30 mar 2017, 22:44

Panowie, chylę czoła. Jest właśnie tak, jak napisaliście. Poziom wiedzy o sygnalizacji jest wysoki.

Docelowo będzie inaczej. Za parę lat torowisko zostanie przeniesione w pas dzielący ul. Wolskiej. Wtedy na Elekcyjnej zrobimy pełny priorytet z podwójnym zielonym. Na dzień dzisiejszy to nie ma sensu, bo powstałby korek na Wolskiej (jezdnia płn.) i Elekcyjnej, a tramwaj i tak odstałby na Prymasa. Wolska musi być przejezdna w czasie budowy II linii metra.

Paweł D.
Posty: 5243
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 31 mar 2017, 7:50

Czy weekendowe przekierowanie ruchu na Woronicza/Wołoska będzie okazją do poprawy cykli? Nie mogę zrozumieć dlaczego wzbudzenie dla 17/18 nie działa w dwie strony. W tym tygodniu kila razy widziałem po 2-3 brygady 17 czekające na skręt które nie dostały pałki, mimo że miał ją skład jadący od strony Centrum.

ODPOWIEDZ