Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2240
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 10 maja 2017, 10:33

Wiem, że wiele osób się ze mną nie zgodzi, ale Ursus ma potencjał na lepsze pojazdy elektryczne (wyrabia sobie w ich kierunku specjalizację) niż Solaris i to on powinien zostać wybrany. Chyba, że okażą się drugim Solbusem.
A teraz konkrety:
Zalety:
-Większy zasięg (na podstawie jeżdżących już egzemplarzy testowych) poprzez zastosowanie pojemniejszych baterii
-Ursus ma przewagę mając zaprojektowany prototyp na wodór (Może kiedyś dotrze ta technologia do Warszawy)
Wady:
-Brak doświadczenia i awaryjność w początkowym etapie eksploatacji
-Nieznacznie mniejsza pojemność pasażerska (coś kosztem pojemniejszych baterii)
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

beni
Posty: 2741
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 10 maja 2017, 11:11

Tak jasne:
Ursus w Toruniu dał d..... wypadające szyby czy silnik a co tam drobnostka.
A co do Ursusów w Warszawie to już jest obsuwa o kilka tygodni.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2240
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 10 maja 2017, 12:25

beni pisze:Ursus w Toruniu dał d..... wypadające szyby czy silnik a co tam drobnostka.
A co do Ursusów w Warszawie to już jest obsuwa o kilka tygodni.
No nie taka drobnostka, wymieniłem to w wadach.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Flash8222
Posty: 7621
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 10 maja 2017, 13:53

zxcvbnm pisze:Wiem, że wiele osób się ze mną nie zgodzi, ale Ursus ma potencjał na lepsze pojazdy elektryczne (wyrabia sobie w ich kierunku specjalizację) niż Solaris i to on powinien zostać wybrany.
Policz ile elektryków wyprodukował Solaris a ile Ursus i jeszcze raz się zastanów dlaczego brniesz w głupotę. Co do baterii to zostaną zamontowane takie jakie sobie zażyczy zamawiający, nikt z własnej kasy nie włoży droższych i pojemniejszych baterii.

grzegorz
Posty: 1364
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 10 maja 2017, 14:05

zxcvbnm pisze: -Ursus ma przewagę mając zaprojektowany prototyp na wodór (Może kiedyś dotrze ta technologia do Warszawy)
Aby być zaletą technologia musi mieć sens. A pytanie brzmi: jeżeli wierzymy w elektrobusy, czyli w to, że umiemy efektywnie magazynować energię w akumulatorach, to po kiego najpierw produkować wodór (w naturze nie ma źródeł H_2), męczyć się z jego przechowywaniem, a na końcu z powrotem przetwarzać energię chemiczną na mechaniczną?

Flash8222
Posty: 7621
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 10 maja 2017, 20:04

zxcvbnm pisze: -Ursus ma przewagę mając zaprojektowany prototyp na wodór (Może kiedyś dotrze ta technologia do Warszawy)
Tak mi się przypomniało, ale Solaris wyprodukował elektryka na ogniwa wodorowe dla Hanoweru, więc to Solaris jest przed Ursusem.

wincenty
Posty: 1360
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 10 maja 2017, 22:22

Flash8222 pisze:
zxcvbnm pisze: -Ursus ma przewagę mając zaprojektowany prototyp na wodór (Może kiedyś dotrze ta technologia do Warszawy)
Tak mi się przypomniało, ale Solaris wyprodukował elektryka na ogniwa wodorowe dla Hanoweru, więc to Solaris jest przed Ursusem.
Raczej dla Hamburga 2 SU18,75.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

chudy5d
Posty: 305
Rejestracja: 10 sty 2011, 20:31
Lokalizacja: Poznań

Post autor: chudy5d » 11 maja 2017, 19:22

Mało tego - dla Rygi T18,75. :D

alojz
Posty: 2662
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 12 maja 2017, 14:06

zxcvbnm pisze:Już mogli by sobie darować. I tak EEC nie ma szans.
Odwołanie EEC zostało uwzględnione.

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 12 maja 2017, 16:17

alojz pisze:
zxcvbnm pisze:Już mogli by sobie darować. I tak EEC nie ma szans.
Odwołanie EEC zostało uwzględnione.
Żeby tego EEC nie pożałowała. :)

1251
Posty: 134
Rejestracja: 28 lis 2008, 11:59
Lokalizacja: Ursynów

Post autor: 1251 » 12 maja 2017, 16:20

Czyli co .Definitywnie EEC wygrywa ten przetarg? A co z odwołaniem Michalczewskiego?

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 12 maja 2017, 16:25

Odwołanie Michalczewskiego zostało odrzucone, natomiast oferty trzeba przeanalizować jeszcze raz i wtedy ewentualnie będzie można wybrać nowego zwycięzcę, czyli Europę Express City, podobnie jak było przy ostatnim przetargu, tylko wtedy Michalczewski, a nie Mobilis stracił kontrakt. ;)

Awatar użytkownika
Jalerb
Posty: 198
Rejestracja: 14 lis 2014, 22:30
Lokalizacja: Mokotów/Praga, Praga/Mokotów

Post autor: Jalerb » 12 maja 2017, 21:19

EEC i 50 elektrycznych Ursusów? No ciekawe, gdzie oni te stacje zasilające zbudują? Bo jeśli tylko w zajezdni, to będzie ciężko. Ba, zapomniałem, najpierw zajezdnię z prawdziwego zdarzenia trzeba zbudować.

Flash8222
Posty: 7621
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 12 maja 2017, 21:20

Zajezdnia powstaje już i coraz lepiej wygląda tylko nie wiem jak to będzie z ładowaniem 50 wozów, ale chyba sobie poradzą.

alojz
Posty: 2662
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 12 maja 2017, 21:24

Na zajezdni to sami sobie ładowarki postawią, a na mieście postawi im ZTM...

ODPOWIEDZ