Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
Wiem, że wiele osób się ze mną nie zgodzi, ale Ursus ma potencjał na lepsze pojazdy elektryczne (wyrabia sobie w ich kierunku specjalizację) niż Solaris i to on powinien zostać wybrany. Chyba, że okażą się drugim Solbusem.
A teraz konkrety:
Zalety:
-Większy zasięg (na podstawie jeżdżących już egzemplarzy testowych) poprzez zastosowanie pojemniejszych baterii
-Ursus ma przewagę mając zaprojektowany prototyp na wodór (Może kiedyś dotrze ta technologia do Warszawy)
Wady:
-Brak doświadczenia i awaryjność w początkowym etapie eksploatacji
-Nieznacznie mniejsza pojemność pasażerska (coś kosztem pojemniejszych baterii)
A teraz konkrety:
Zalety:
-Większy zasięg (na podstawie jeżdżących już egzemplarzy testowych) poprzez zastosowanie pojemniejszych baterii
-Ursus ma przewagę mając zaprojektowany prototyp na wodór (Może kiedyś dotrze ta technologia do Warszawy)
Wady:
-Brak doświadczenia i awaryjność w początkowym etapie eksploatacji
-Nieznacznie mniejsza pojemność pasażerska (coś kosztem pojemniejszych baterii)
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Tak jasne:
Ursus w Toruniu dał d..... wypadające szyby czy silnik a co tam drobnostka.
A co do Ursusów w Warszawie to już jest obsuwa o kilka tygodni.
Ursus w Toruniu dał d..... wypadające szyby czy silnik a co tam drobnostka.
A co do Ursusów w Warszawie to już jest obsuwa o kilka tygodni.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
No nie taka drobnostka, wymieniłem to w wadach.beni pisze:Ursus w Toruniu dał d..... wypadające szyby czy silnik a co tam drobnostka.
A co do Ursusów w Warszawie to już jest obsuwa o kilka tygodni.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Policz ile elektryków wyprodukował Solaris a ile Ursus i jeszcze raz się zastanów dlaczego brniesz w głupotę. Co do baterii to zostaną zamontowane takie jakie sobie zażyczy zamawiający, nikt z własnej kasy nie włoży droższych i pojemniejszych baterii.zxcvbnm pisze:Wiem, że wiele osób się ze mną nie zgodzi, ale Ursus ma potencjał na lepsze pojazdy elektryczne (wyrabia sobie w ich kierunku specjalizację) niż Solaris i to on powinien zostać wybrany.
Aby być zaletą technologia musi mieć sens. A pytanie brzmi: jeżeli wierzymy w elektrobusy, czyli w to, że umiemy efektywnie magazynować energię w akumulatorach, to po kiego najpierw produkować wodór (w naturze nie ma źródeł H_2), męczyć się z jego przechowywaniem, a na końcu z powrotem przetwarzać energię chemiczną na mechaniczną?zxcvbnm pisze: -Ursus ma przewagę mając zaprojektowany prototyp na wodór (Może kiedyś dotrze ta technologia do Warszawy)
Tak mi się przypomniało, ale Solaris wyprodukował elektryka na ogniwa wodorowe dla Hanoweru, więc to Solaris jest przed Ursusem.zxcvbnm pisze: -Ursus ma przewagę mając zaprojektowany prototyp na wodór (Może kiedyś dotrze ta technologia do Warszawy)
Raczej dla Hamburga 2 SU18,75.Flash8222 pisze:Tak mi się przypomniało, ale Solaris wyprodukował elektryka na ogniwa wodorowe dla Hanoweru, więc to Solaris jest przed Ursusem.zxcvbnm pisze: -Ursus ma przewagę mając zaprojektowany prototyp na wodór (Może kiedyś dotrze ta technologia do Warszawy)
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
Mało tego - dla Rygi T18,75.
Odwołanie EEC zostało uwzględnione.zxcvbnm pisze:Już mogli by sobie darować. I tak EEC nie ma szans.
Żeby tego EEC nie pożałowała.alojz pisze:Odwołanie EEC zostało uwzględnione.zxcvbnm pisze:Już mogli by sobie darować. I tak EEC nie ma szans.
Czyli co .Definitywnie EEC wygrywa ten przetarg? A co z odwołaniem Michalczewskiego?
Odwołanie Michalczewskiego zostało odrzucone, natomiast oferty trzeba przeanalizować jeszcze raz i wtedy ewentualnie będzie można wybrać nowego zwycięzcę, czyli Europę Express City, podobnie jak było przy ostatnim przetargu, tylko wtedy Michalczewski, a nie Mobilis stracił kontrakt.
EEC i 50 elektrycznych Ursusów? No ciekawe, gdzie oni te stacje zasilające zbudują? Bo jeśli tylko w zajezdni, to będzie ciężko. Ba, zapomniałem, najpierw zajezdnię z prawdziwego zdarzenia trzeba zbudować.
Zajezdnia powstaje już i coraz lepiej wygląda tylko nie wiem jak to będzie z ładowaniem 50 wozów, ale chyba sobie poradzą.
Na zajezdni to sami sobie ładowarki postawią, a na mieście postawi im ZTM...