Trasa tramwajowa Dw.Zachodni - Wilanów

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1634
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 23 maja 2017, 18:48

Czy MRA będzie pętlą tylko dla jednej linii?
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 23 maja 2017, 19:16

131 jest popularne, ale 167 ma bardzo niewykorzystany potencjal - blokowany przdz trase i trakcje. To raz. Dwa, ze nie jest powiedziane, ze 131 jest jedynym krokiem w podrozy - sądzę ze wielu pasazerow przesiada sie i jedzie dalej. Trzy, ze przeciez 131 nie zniknie, bo tramwaj mu zdejmie pasażerów z trzech przystankow raptem. Cztery, ze im bardziej zagmatwamy istniejacy uklad tras, w sensie linii przekierowanych z tras istniejących, tym więcej na to trzeba będzie taboru dwukierynkowegi. Dlatego 10 na Stegny jest dobrym pomysłem - tabor istniejacy, 11 na Sielce tez - tabor istniejacy plus kilka dodatkowych, a po drodze tunel (gdzie bym wagonów klasycznych z roznych wzgledow nie puszczal).

No ale na szczęście nie ja o tym decyduję. :)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36660
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 23 maja 2017, 20:12

Nordyk110 pisze:Czy MRA będzie pętlą tylko dla jednej linii?
Liniowo - prawie na pewno tak (niezależnie od wariantu).
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4776
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 23 maja 2017, 20:41

A jest możliwe utworzenie MRA i jednocześnie pętli przy Muranowskiej?
Obrazek

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1634
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 23 maja 2017, 20:47

I ta pętla na Muranowskiej.
Może więcej przystanków, tylko dla kogo? :-k
Ale jest okazja. :!:
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 27 maja 2017, 10:56

Flash8222 pisze:A zarazem ja bym pokusił się o połączenie 187 z 182.
I 2 kursy na 3 skrócone do Zachodniego, jak teraz?
ŁK

Delwin
Posty: 288
Rejestracja: 21 mar 2017, 16:37

Post autor: Delwin » 31 maja 2017, 22:57

Zastanawia mnie kwestia odcinka na Spacerowej/Goworka. Przewidywane jest 35 kursów w godzinach szczytu i mam wątpliwości jak to będzie działało. Wjazd na Plac Puławski będzie jak rozumiem z jednego toru czyli światła będą "trzymać" wszystkie tramwaje a nawet prawoskręt będzie się musiał liczyć z ruchem kołowym także w prawo. Czy to się "zepnie"? Mam obawę, że bez budowy łącznicy przez Klonową się jednak nie obejdzie...

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5298
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 31 maja 2017, 23:35

http://n-0-126.dcs.redcdn.pl/file/o2/tv ... 8f66d3.png
Świetne, niektórzy z osiedla obsługiwanego przez tramwaj będą dłużej szli na przystanek do tego tramwaju, niż tym tramwajem jechali do centrum.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8424
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 01 cze 2017, 9:04

Którzy?

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 01 cze 2017, 10:45

Bo do autobusu wcale nie trzeba dojść. :roll:
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

grzegorz
Posty: 1364
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 01 cze 2017, 11:32

TGM pisze: Świetne, niektórzy z osiedla obsługiwanego przez tramwaj będą dłużej szli na przystanek do tego tramwaju, niż tym tramwajem jechali do centrum.
I? To tak jak z metrem / SKM / WKD. Chodzi tylko o to, czy oferta tramwajowa będzie jedyną.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5298
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 01 cze 2017, 15:16

person pisze:Którzy?
Z terenów na północ od Bonifacego a zaznaczonych na mapie na kolor błękitny. Np. bloki przy Konstancińskiej czy Sozopolska na Stegnach.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 01 cze 2017, 17:02

Dlatego niezbędny jest przystanek tramwajowy przy Czarnomorskiej.

patryk148
Posty: 540
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 01 cze 2017, 21:27

Czarnomorska jest bezwzględnie do dodania, a Mangalia pewnie do przerzucenia na północny wlot z dojściem od Sikorskiego/Witosa.

Widać też "dziurę" na obecnej Truskawieckiej, ale ja przy tym się nie upieram. Ale mam propozycję. Skoro św. Bonifacego to końcówka trasy (pewnie "10"), to może lepiej dodać przystanek na wysokości Akermańskiej (Batumi jest za blisko Sobieskiego). W przypadku ostatniego przystanku na pętli Stegny to nie ma już znaczenia, a bloki na Egejskiej ewidentnie zyskują, jak i wieżowce w środkowej części Stegien. Ja rozumiem, że tylko przystanek na pętli wynikał z możliwości przedłużenia do Wilanowskiej i wtedy byłoby za gęsto. W tym przypadku, gdy tramwaje pojadą Bonifacego i dalej na Wilanowską i Mordor, to przystanek Stegny przy kościele byłby dla tramwajów, które mają pętle, a te dla tych przelotowych przystanek byłby przy skrzyżowaniu z Czarnomorską/Śródziemnomorską (obsługa budowanych osiedli Pod Skocznią).

Zastanawiam się jeszcze, czy skrzyżowanie przt Rakowieckiej udźwignie linię tramwajową za "10", roboczo wydłużone "33" niesilne (...) - Niepodległości - Rakowiecka - Puławska - Wyścigi

patryk148
Posty: 540
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 01 cze 2017, 21:33

A i jeszcze Dolna powinna być na północnym wlocie przynajmniej w stronę centrum z dojściem od Tureckiej, ale jak rozumiem, przekryj na skrzyżowaniu zostaje niemal ten sam.

ODPOWIEDZ