Warszawskie dworce i przystanki kolejowe

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26936
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 20 cze 2017, 13:06

A parę dni temu widziałem gdzieś na trasie do Gdanska KM z Peronem 8 na wyświetlaczu kierunkowym :p
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 26 cze 2017, 20:45

Wyświetlacze potrafią różne dziwne rzeczy pokazywać. Ale możesz być pewny że z Gdańskiego na Zachodni dojedziesz najwyżej ciągnikiem rolniczym

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26936
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 08 lip 2017, 22:55

Wiem, miham resztki tej trasy codziennie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

WojtekE65
Posty: 947
Rejestracja: 15 lis 2012, 19:28
Lokalizacja: Legionowo Przystanek

Post autor: WojtekE65 » 29 wrz 2017, 13:19

Powstaje peron 8 na Zachodniej. Mial być zdaje się przesuwany, ale wg mnie to przesunięcie to góra 2 metry w prawo patrząc od strony WZS
Załączniki
IMG_20170921_165717s4.jpg

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1723
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 11 sty 2018, 9:48

Wraca stare, postpeerelowscy władcy obecnie nam panujący reanimują dworzec Warszawa Główna /w zubożonej wersji dziadoparkingowej/. Jak wprowadzą niegdysiejsze bilety peronowe za 2 zł. powrócę w świat młodości w wersji późnego Gomułki.
ZUS fundatorem emigracji

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 12 sty 2018, 19:19

Wszystko pięknie tylko co będzie jak remont średnicy się skończy? Wróci do stanu obecnego?

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4839
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 12 sty 2018, 19:26

Zakładając optymistycznie zwiększenie kursowania pociągów w całym węźle, wszyscy się na średnicę nie zmieszczą, Wtedy coś do tego głównego może jeździć.
Obrazek

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1642
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 12 sty 2018, 19:44

Nowe lotnisko, nowe dworce dla autobusów dalekobieżnych....
Może czas na nowy dworzec kolejowy na północ lub południe od Warszawy.
Średnica to kupa kosztów, a zysk niewielki.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 13 sty 2018, 10:59

Wiliam pisze:
12 sty 2018, 19:26
Zakładając optymistycznie zwiększenie kursowania pociągów w całym węźle, wszyscy się na średnicę nie zmieszczą, Wtedy coś do tego głównego może jeździć.
Dziś nie ma chętnych do wjeżdżania na Dw. Główny po remoncie średnicy. Koleje Mazowieckie nie planują tu żadnej trasy, tym bardziej SKM-ka. Przybędzie coś w rodzaju nowej, poprzecznej średnicy na linii obwodowej, co odciąży obecną. Wygląda na to, że 100 mln na Dw. Główny w niewygodnej lokalizacji z dała od Pl. Zawiszy to kasa wyrzucona w błoto. Stać nas, bo Unia dołoży? Niewykluczone też, że przywrócenie Dw. Głównego będzie dla kolejarzy argumentem w naciskach na ratusz, by zgodzić się na całkowite zamknięcie średnicy przez 4 lata także dla pociągów podmiejskich.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 13 sty 2018, 11:12

Wiliam pisze:
12 sty 2018, 19:26
Zakładając optymistycznie zwiększenie kursowania pociągów w całym węźle, wszyscy się na średnicę nie zmieszczą, Wtedy coś do tego głównego może jeździć.
Z tytułu niemieszczenia się wszystkich na średnicę bardziej pasowałoby jednak zbudować drugą średnicę. Odcinek do Głównej mógłby być jej początkiem, a wyjście na powierzchnie powinno odbywać się na Wileńskim, przystanki pośrednie circa about Rondo ONZ, Królewska, Bristol. Skoro to państwo stać na budowę (bardzo potrzebnego, żeby mi ktoś nie zarzucił, że torpeduję inwestycję) tunelu w Łodzi, to stać je także na porównywalną inwestycję w Warszawie.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Łukasz
Posty: 11093
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 13 sty 2018, 12:00

Główny jest idealny dla pociągów lowcostowych - TLK itp. Poza tym i tak teraz połowa przyjezdnych przyjeżdża „na Główny”.
ŁK

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25791
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 13 sty 2018, 15:04

fik pisze:
13 sty 2018, 11:12
Wiliam pisze:
12 sty 2018, 19:26
Zakładając optymistycznie zwiększenie kursowania pociągów w całym węźle, wszyscy się na średnicę nie zmieszczą, Wtedy coś do tego głównego może jeździć.
Z tytułu niemieszczenia się wszystkich na średnicę bardziej pasowałoby jednak zbudować drugą średnicę. Odcinek do Głównej mógłby być jej początkiem, a wyjście na powierzchnie powinno odbywać się na Wileńskim, przystanki pośrednie circa about Rondo ONZ, Królewska, Bristol. Skoro to państwo stać na budowę (bardzo potrzebnego, żeby mi ktoś nie zarzucił, że torpeduję inwestycję) tunelu w Łodzi, to stać je także na porównywalną inwestycję w Warszawie.
Połączenie Głównej z Wileńskim? Tunelem?! Śmiałe! Odważne! Szalone!!! Ale nie pozbawione sensu. Za sto lat, kto wie...
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 13 sty 2018, 20:03

Napisaliśmy to kiedyś w uwagach do którejś wersji KPK, to na Żelaznej było słychać, jak na Targowej pukają się w głowy. Cóż, ja jednak mam nadzieję, że Podłęże-Piekiełko (oby powstało) i tunel w Łodzi jednak pozwolą przełamać powszechne mniemanie, że nowych linii kolejowych się nie buduje.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Łukasz
Posty: 11093
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 13 sty 2018, 22:35

Wyjść spod ziemi przy Wileńskim się da, ale nie w ramach istniejącej stacji. To za duże przedsięwzięcie, żeby wyburzyć magazyn carrefoura, który jest nad peronami. Pytanie, czy w ogóle da się wydrążyć coś sensownie pod istniejącym układem budynków, żeby powstała stacja przesiadkowa choćby piętro niżej. Bo wyjść torami na wierzch kilkaset metrów dalej (okolice Szwedzkiej) to spokojnie, ale to zasadniczo trasa albo na Białystok, albo znów przedsięwzięcie połączenia na Rembertów.
ŁK

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7010
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 14 sty 2018, 11:10

Linia kolejowa i tak ma iść pod Solidarności. Centrum handlowe to nie problem.

ODPOWIEDZ